Pernille_83

Erfaringer med sutteflasker

17 indlæg i dette emne

Hvad er jeres erfaringer med de forskellige mærker af sutteflasker? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede med flaske da hun var ca. 3 måneder og var glade for Phillips Avent :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Phillips Avent Neutral (mener jeg, det er dem uden enkstra ring).

Vi er glade for dem, og har ikke prøvet andre.

Vi har brugt dem siden Noah var en uge. Nu er han to en halv måned, og man kan ikke se på flaskerne at de er brugt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været super glade for MAM antikolik flaskerne. Og de er nemme at rengøre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også anti kolik flaskerne fra MAM. Dem får han bedre fat ved end avent flaskerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det også MAM, da de er så nemme at rengøre :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NUK og MAM var bedst her, men først fra 6 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte Tommee Tippee flasker - det var de eneste, hun ville tage. Jeg er dog ikke sikker på, de forhandles i dk længere, men jeg mener, Meda laver nogle lignende, med et rundt, blødt suttehoved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har primært brugt Pigeon glasflasker, men kun dem med stor åbning og derved stor sut. De andre, som er små, har vi ikke haft held med at børnene ville tage.

 

Da Sebastian var spæd brugte vi en kort overgang avent flasker, men så kom det frem, at der var hormonforstyrrende stoffer i og vi skiftede dem derfor ud med glasflasker som vi var sikre på der ikke var hormonforstyrrende stoffer i.

 

Da Cassandra blev født i 2012, havde avent lavet om på deres produkt og der skulle ikke længere være hormonforstyrrende stoffer i. Vi købte de nye, men de var alle hver og en utætte. Cassandra fik mere ned af sig end i sig. Vi reklarmerede over fejlen og fik at vide, at denne fejl havde rigtig mange af flaskerne. Vi har venner der har nogle fine flasker, så det kunne nok også være lykkedes for os at finde, men vi orkede ikke rigtigt det cirkus.

Vi købte derfor også glasflasker Pigeon til Cassandra.

 

Vi har som sådan været glade for dem, men de er meget mere upraktiske end plastisk, de går fx meget nemt i stykker og vi har da mistet en hel del. Men det var vigtigt for os, at være sikre på der ikke var forstyrrende stoffer i. Min mands mor har arbejdet som sygeplejerske på en afd. for børn med hormon sygdomme og er vi er derfor nok lidt hysteriske med det ;), men det har været vores begrundelse for at bruge de flasker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også været rigtig glade for MAM flaskerne. De er dejligt nemme at gøre rene og sterilisere i microovn. Og så er de ikke så dyre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun brugt MAM flaskerne til Pixie :)

Til Liva brugte jeg også MAM og til Freja var det de billige fra babysam, fordi man kunne få sutter uden hul i, så man selv kunne lave hul

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Også Mam-kolikflaskerne her. Vi har ikke prøvet andre og købte dem mest fordi jeg i graviditeten købte "lidt af det hele" fra Remas babyhylde. Jeg synes de er gode - nemmeat gøre rene og hvor er det smart med den der antikolik-funktion.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøvede med MAM flaskerne herhjemme, men han forstod simpelthen ikke at bruge dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Phillips avent flaskerne var de eneste han ville tage... og man kan ikke se de har været brugt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER