Guest

Ubalance i kroppen eller? Hjælp søges til imunforsvar

11 indlæg i dette emne

Opretter denne tråd her, men ved

ikke om den egentlig hører til under sygdom og heldbred, men here goes:

Jeg har gennem oktober og november været mere syg end rask.

Vi lever sundt, får masser af frugt og grønt og suplere med

multivitamin, jeg får næsten min søvn og jeg cykler hver dag og prøver

også at få trænet lidt derudover.

Jeg ved godt at man er mere udsat når man har vs barn, men jeg søger

alle gode råd til at booste mit immunforsvar, for jeg orker snart ikke

at være syg mere... Og er kommet til at overveje om det mon skyldes en

ubalance i kroppen.

Det bør nævnes at mit immunforsvar har været skidt siden jeg for 10 år

siden blev alvorligt syg af en madforgiftning. Jeg blev 80% lammet og

var igennem et langt hospitals og genoptræningsforløb.

Alle gode råd er velkomne fra kosttilskud til alternativ behandling, jeg

er villig til at prøve næsten alt.

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har ikke nok forstand på kost og alternative behandlinger til at jeg kan give råd, men min umiddelbare tanke er, om du ikke skal til lægen med det? :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har tidligere nævnt det for min læge, men hun er lidt af den gamle skole som mener jeg bare skal hærdes...

Vil dog nævne det i morgen, når jeg skal der op, for har i denne omgang reddet mig en omgang pandehule eller bihulebetændelse, har sidsygt ondt i hoved og tænder. (Jeg ville hellere have veer, så det er slemt.)

Har bare så dårlig samvittighed over for Simon, min mNd og mit arbejde, for føler at jeg svigter dem ved at vær syg.

Øv altså.

Men tak for svar og kram.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undgå sukker - det lyder latterligt, men det virker som om jeg i perioder hvor jeg spiser meget sukker har dårligere imunforsvar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undgå sukker - det lyder latterligt, men det virker som om jeg i perioder hvor jeg spiser meget sukker har dårligere imunforsvar.

Tak det skal da helt sikkert prøves. Er trappet meget ned i forbindelse med min kur, men de dage hvor overskuddet ikke er så stort kører jeg på søde sager. så det vil jeg da helt sikkert prøve at ændre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har ressourcerne, saa vil jeg raade dig til at opsoege en naturopath eller en biopath.

 

Eller meld dig ind i Green Goddes Guide en maaned eller to og sug til dig af tips ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har ressourcerne, saa vil jeg raade dig til at opsoege en naturopath eller en biopath.

 

Eller meld dig ind i Green Goddes Guide en maaned eller to og sug til dig af tips ;)

Vil da klart undersøge det. Tak for tips. Er i dag blevet startet på en monster penicilinkur, så mon ikke det klarer denne omgang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil da klart undersøge det. Tak for tips. Er i dag blevet startet på en monster penicilinkur, så mon ikke det klarer denne omgang...

Til gengæld slår penicillinen jo alt vigtig tarmflora ned med risiko for svamp osv til følge, så jeg tænker der er god grund til at være varsom med maden og i hvert fald undgå sukker den kommende tid. Håber det hjælper!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et af vindundermidlerne, som virker for mig er echinarforce, udtræk af rød solhat, det tager jeg jeg hver i et glas vand hver morgen og det holder de fleste forkølelser i skak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C-vitamin er med til at oparbejde immunforsvaret - få evt tjekket om du mangler det ved lægen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en periode for nogle år siden, hvor jeg tiltrak ALT. Alle influenzaer, forkølelser osv. Sidste år var min mand igennem 2xroskildesyge og 2xinfluenza med feber på under 3 mdr. Begge gange har vi haft held til at komme ovenpå med vitaminpiller med ekstra boost til immunforsvaret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER