Dorita

Hurtig hjælp til autostol

5 indlæg i dette emne

Vi skal på ferie hos mine forældre i morgen, de kommer og henter os i bil. De har to autostole, en der hedder 9-15kg og en der hedder 15-?

Leo vejer 17kg, men jeg er i tvivl om hvilken vi skal vælge, da den store bare er et sæde, hvor man bruger bilens egen sele. Det synes jeg umiddelbart er lidt voldsomt til en på to år og fire måneder. Er der nogen der ved noget om det? Hvilken ville I vælge?

Det skal lige siges, at Leo sad i den lille i sommers, der havde vi ikke opdaget den kun gik til 15kg og han sad helt fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mon ikke den hedder 9-18 kg. Har ikke højre om nogle der hedder 9-15 kg. 
Den anden hedder 15-36 kg. Den ville jeg ikke sætte min datter som har samme alder. Hun er ALT for lille til at sidde med bilen sikkerhedssele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker også den må hede 9-18 kg - ellers er han fysik stor mok til ag den anden er sikker. Han skal veje 15 kg for at "tænde" sikkerhedsselen, det som er svært er at så lille et barn ikke forstår at det er vigtigt at selen bliver siddende. Jeg ville godt turde, hvis der sad en voksen ved siden af, hvis han vil flytte selen eller kravle ud af den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal I have :) Min mor læste det op mens jeg talte med hende, men hun kan selvfølgelig have sagt forkert. Eller måske fordi den er italiensk, de er jo mindre dernede ;)

Vi tager den lille i morgen, så ser vi hvornår jeg er klar til at putte ham i den store...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville komme ham i den lille.... Vi havde en lillebitte naesten to-aarig i naoh Cybex Aton i sommers, for det var IMO det sikreste og hendes hovede ragede ikke langt op over kanten, dvs. oererne var under overkanten. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER