Guest

Svimmel, syre i benene og hovedpine!

10 indlæg i dette emne

Nogen der kan fortælle hvorfor jeg pludselig lider af svimmelhed? De sidste par måneder har det sortnet for øjnene stort set HVER gang jeg rejser mig.

Derudover har jeg haft 3 anfald af slem hovedpine, noget jeg ikke har døjet med siden jeg blev gravid i 2011, jeg tror der kan være en sammenhæng.

Og så er mine ben de sidste ugers tid syret til. Det gør virkelig ondt. Jeg ANER ikke hvad jeg kan gøre mod det, så gode råd modtages gerne. Mener at have hørt noget om kost, men i første omgang skifter jeg arbejdsskoene ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Umiddelbart kunne det lyde som jern-mangel….. Det kan hvert fald forklare de to første ting, jeg ved ikke lige med syre i benene. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bud er væskemangel. Jeg havde også de 3 symptomer i månederne efter William kom til verden, der sagde lægen at det var fordi jeg ikke drak nok - da jeg blev bedre til at huske at drikke mere, så gik det i sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder bare ikke sjovt. Har ingen bud men hvis det var mig ville jeg få taget en fuld omgang blodprøver hos lægen. Når vi har sådan nogle små tumlinge rendende rundt skal vi selv være på toppen så vidt muligt. Især hvis også far pludselig bliver syg med den faaaaaarlige mande influenza ;-)

Afsted til lægen med dig Maja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der kan fortælle hvorfor jeg pludselig lider af svimmelhed? De sidste par måneder har det sortnet for øjnene stort set HVER gang jeg rejser mig.

Derudover har jeg haft 3 anfald af slem hovedpine, noget jeg ikke har døjet med siden jeg blev gravid i 2011, jeg tror der kan være en sammenhæng.

Og så er mine ben de sidste ugers tid syret til. Det gør virkelig ondt. Jeg ANER ikke hvad jeg kan gøre mod det, så gode råd modtages gerne. Mener at have hørt noget om kost, men i første omgang skifter jeg arbejdsskoene ud!

Jeg synes du skal til lægen, jo hurtigere jo bedre! lyder som noget jeg har kæmpet med!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder bare ikke sjovt. Har ingen bud men hvis det var mig ville jeg få taget en fuld omgang blodprøver hos lægen. Når vi har sådan nogle små tumlinge rendende rundt skal vi selv være på toppen så vidt muligt. Især hvis også far pludselig bliver syg med den faaaaaarlige mande influenza ;-)

Afsted til lægen med dig Maja

Enig ;) God bedring :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger! Syntes jo bare ikke at jeg er syg-syg, måske jeg lige skriver en mail til lægen når jeg kommer hjem! Væske mangel tvivler jeg på, jern mangel kan det godt være! Jeg må igang med vitamin pillerne så er det værste der kan ske være at det så kan udelukkes ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også blodprocenten = jernmangel. Den er hurtig målt ved lægen/sygeplejersken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger! Syntes jo bare ikke at jeg er syg-syg, måske jeg lige skriver en mail til lægen når jeg kommer hjem! Væske mangel tvivler jeg på, jern mangel kan det godt være! Jeg må igang med vitamin pillerne så er det værste der kan ske være at det så kan udelukkes ;)

Husk at hvis det er jern du er ude efter, så må pillerne ikke tages med mælk, da calcium hæmmer jern optagelsen.

Rigtig god bedring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at hvis det er jern du er ude efter, så må pillerne ikke tages med mælk, da calcium hæmmer jern optagelsen.

Rigtig god bedring.

Jep det gør jeg heller ikke, men måske jeg skulle købe jerntabletter og tage inden sengetid i et par dage!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER