tsecret

Fødselsberetning - en hård omgang

18 indlæg i dette emne

Fødselsberetning:
Lørdag morgen mødte vi ind på hospitalet til igangsættelse. Jeg blev undersøgt og var ikke selv ved at gå i gang, men baby lå rigtigt fint i bækkenet. Jeg fik to piller, og så to piller senere på dagen. Der kom en del veer, men de var meget svage.

Søndag morgen mødte vi ind til endnu en undersøgelse. En god del af livmoderhalsen var nu forsvundet, så det var jo rigtigt godt. Jeg fik fire piller og vi kom tilbage fire timer senere. CTG viste nu fire fine veer på 20 minutter, så der var helt klart gang i noget. Jeg fik fire piller mere.

I løbet af aftenen tiltog veerne. Vi ringede til sygehuset ved 20-tiden, da vi tog mine veer til at vare i over 3 minutter. Fik kørt CTG, og det viste sig at det var såkaldte kædeveer, og derfor var der så ikke kommet nok gang i det endnu. Hjemme igen bed veerne mere og mere, og kl. 23.40 gik vandet og vi måtte gerne komme tilbage til sygehuset. 

Herefter fulgte nogle lange timer, hvor eneste smertelindring jeg fik var varmepuder, hvor den ene var altfor varm og jeg derfor endte med et lille brandsår. Udvidelserne gik langsomt, og det var hårdt. Til sidst blev vi rigtigt indlagt og så kom jeg i karbad - det var dejligt! Men efter nogle timer der følte jeg at jeg begyndte at få pressetrang og ville derfor gerne op og undersøges. Skuffelsen var stor da jeg kun var 4 cm åben. 

De næste timer var de mest frygtelige man kan forestille sig. Jeg havde enorm pressetrang og skulle forsøge ikke at presse med. Den smerte kan ikke sammenlignes med noget andet. Jeg fik steriltvandspopler - de hjalp overhovedet ikke. Vi fik ny jordemoder og jordemoderstuderende, og de var så fantastiske. De kunne godt se jeg var helt færdig, og fik os overtalt til at få lagt en epidural. Her var jeg så brugt og færdig at jeg faktisk skreg efter kejsersnit - det der overtalte mig var faktisk at de sagde epiduralen kunne bruges til et evt. kejsersnit også. Desværre trak det ud med at få en anæstesilæge. Hver gang min krop endte med at presse selvom jeg virkelig forsøgte alt jeg kunne at undgå følte jeg mig som en kæmpe fiasko  Også fordi der gik mere fostervand hver gang, så det var så tydelig hvad der skete. 

Endelig virkede epiduralen - hvilken lettelse! Virkelig en fantastisk følelse - hvis jeg nogensind skal føde igen, vil jeg have epidural med det samme der er mulighed for det! De fandt ud af at baby havde stået skævt i bækkenet, og det var derfor mine smerter havde været så høje. Men nu med vedrop gik det rigtigt godt - han rettede sig op og jeg åbnede mig med 1-2 cm i timen - og var så fint smertedækket at det næsten var en leg 

Desværre stoppede fremgangen da jeg var fuldt udvidet, og baby kom bare ikke det sidste stykke ned i mit bækken. Efter fire timer uden fremgang mistede de troen på det ville lykkes, og det blev til sidst besluttet at det nu var på tide at få ham ud med kejsersnit. 

Selvom der ikke var noget dramatisk i det, foregik resten nu meget stærkt og kl. 18.10 den 4.november kom lille Robert til verden! 3870 gram og hele 56 cm lang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pyha - sikke en omgang.. Det lyder præcis som min fødsel! :kram2 Men hvor er han bare sød! Stort tillykke igen! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med Robert :hurra Sikke en omgang :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så meget min fødsel bortset fra kejsersnittet! Hvor er det bareså svært at få pressetrang inden man er fuldt udvidet, det er sååå svært at holde igen! Vær glad for du fik epi, det nåede jeg aldrig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det lyder som en lang omgang... Der er også mange fællestræk med min fødsel, og jeg er også sikker på det var endt i kejsersnit hvis ikke jeg havde haft en så knald dygtig jordemoder! :kram

Og lige til sidst, hvor ER Robert bare en lækkermås!!! Kan det passe han har krøller?? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak alle sammen :) Rart at høre jeg ikke er den eneste der synes det er hårdt at føde ;)

 

Pada - hvordan går det med dig nu? Du er jo lige et par dage længere væk fra kejsersnittet end mig. Jeg har haft sindsygt ondt indtil i dag, men nu synes jeg det begynder at blive lidt bedre. Håber det bliver endnu meget bedre de næste par dage!

 

Og ja, synes jo også Robert er utrolig sød! Han har meget hår, men ingen krøller:

IMAG0505.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak alle sammen :) Rart at høre jeg ikke er den eneste der synes det er hårdt at føde ;)

 

Pada - hvordan går det med dig nu? Du er jo lige et par dage længere væk fra kejsersnittet end mig. Jeg har haft sindsygt ondt indtil i dag, men nu synes jeg det begynder at blive lidt bedre. Håber det bliver endnu meget bedre de næste par dage!

 

Og ja, synes jo også Robert er utrolig sød! Han har meget hår, men ingen krøller:

IMAG0505.jpg

 

Du er langt fra den eneste.. Jeg er i hvert fald mile vidt fra at ville gøre det frivilligt igen :P

 

Jamen jeg havde det jo faktisk temmelig godt de første par dage efter kejsersnittet - sikkert pga det gode smertestillende :P Jeg sov på siden, gik selv i bad osv. Men da vi så kom hjem i mandags begyndte det altså at stramme i de der metaldimser. Men de blev fjernet igår, og jeg har det meget bedre! Den ene side af såret er ikke 100% helet, så det svier lidt, men den anden side er pænt helet og gør ikke ondt. 

Bare husk at følge forholdsreglerne og passe på dig selv. Jeg er træt af ikke at kunne gå rundt med ham på armen længe, men det dur altså ikke, for så strammer det i såret.. Så må jeg nøjes med at sidde med ham! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh sikke da en langhåret skønhed I har fået der, nøej :kuller

 

Det var da også en langstrakt omgang med igangsættelsen, I må ha været pænt trætte da det endelig blev alvor. Godt du kunne få epidural, lyder som om det var det eneste rigtige på det tidspunkt. Endnu engang tillykke med den utroligt smukke søn I har fået.

:hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han perfekt og skrukfremmende den lille troldeunge der... Tillykke og godt klaret!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr, hvor er han fin - kæmpe tillykke!

 

Det lyder godt nok som en hård omgang. Men godt han kom ud til jer til sidst og er så fin! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er simpelthen bedårende!  :kuller

 

Det lyder virkelig som en hård omgang. Presseveer er virkelig ikke nemme at kæmpe imod. Kroppen overtager jo nærmest selv. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noej, soede, sikke en omgang foedsel - godt, du fik den epi og saa dit kejsersnit, maaske bare en anelse senere end noedvendigt :kiss

 

Men I har faaet en rigtig smuksak ud af det og det er jo det vigtigste! Hvor ser han bare laekker og soed ud, lille Robert, maaske jeg foeler en snert af skruk lige  :wub  

 

Et stort tillykke med ham, darling  :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med ham !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fødselsberetning:

Lørdag morgen mødte vi ind på hospitalet til igangsættelse. Jeg blev undersøgt og var ikke selv ved at gå i gang, men baby lå rigtigt fint i bækkenet. Jeg fik to piller, og så to piller senere på dagen. Der kom en del veer, men de var meget svage.

Søndag morgen mødte vi ind til endnu en undersøgelse. En god del af livmoderhalsen var nu forsvundet, så det var jo rigtigt godt. Jeg fik fire piller og vi kom tilbage fire timer senere. CTG viste nu fire fine veer på 20 minutter, så der var helt klart gang i noget. Jeg fik fire piller mere.

I løbet af aftenen tiltog veerne. Vi ringede til sygehuset ved 20-tiden, da vi tog mine veer til at vare i over 3 minutter. Fik kørt CTG, og det viste sig at det var såkaldte kædeveer, og derfor var der så ikke kommet nok gang i det endnu. Hjemme igen bed veerne mere og mere, og kl. 23.40 gik vandet og vi måtte gerne komme tilbage til sygehuset. 

Herefter fulgte nogle lange timer, hvor eneste smertelindring jeg fik var varmepuder, hvor den ene var altfor varm og jeg derfor endte med et lille brandsår. Udvidelserne gik langsomt, og det var hårdt. Til sidst blev vi rigtigt indlagt og så kom jeg i karbad - det var dejligt! Men efter nogle timer der følte jeg at jeg begyndte at få pressetrang og ville derfor gerne op og undersøges. Skuffelsen var stor da jeg kun var 4 cm åben. 

De næste timer var de mest frygtelige man kan forestille sig. Jeg havde enorm pressetrang og skulle forsøge ikke at presse med. Den smerte kan ikke sammenlignes med noget andet. Jeg fik steriltvandspopler - de hjalp overhovedet ikke. Vi fik ny jordemoder og jordemoderstuderende, og de var så fantastiske. De kunne godt se jeg var helt færdig, og fik os overtalt til at få lagt en epidural. Her var jeg så brugt og færdig at jeg faktisk skreg efter kejsersnit - det der overtalte mig var faktisk at de sagde epiduralen kunne bruges til et evt. kejsersnit også. Desværre trak det ud med at få en anæstesilæge. Hver gang min krop endte med at presse selvom jeg virkelig forsøgte alt jeg kunne at undgå følte jeg mig som en kæmpe fiasko  Også fordi der gik mere fostervand hver gang, så det var så tydelig hvad der skete. 

Endelig virkede epiduralen - hvilken lettelse! Virkelig en fantastisk følelse - hvis jeg nogensind skal føde igen, vil jeg have epidural med det samme der er mulighed for det! De fandt ud af at baby havde stået skævt i bækkenet, og det var derfor mine smerter havde været så høje. Men nu med vedrop gik det rigtigt godt - han rettede sig op og jeg åbnede mig med 1-2 cm i timen - og var så fint smertedækket at det næsten var en leg 

Desværre stoppede fremgangen da jeg var fuldt udvidet, og baby kom bare ikke det sidste stykke ned i mit bækken. Efter fire timer uden fremgang mistede de troen på det ville lykkes, og det blev til sidst besluttet at det nu var på tide at få ham ud med kejsersnit. 

Selvom der ikke var noget dramatisk i det, foregik resten nu meget stærkt og kl. 18.10 den 4.november kom lille Robert til verden! 3870 gram og hele 56 cm lang :)

Ja sikken en omgang, det kunne du godt have været foruden  :kram

Og så må jeg jo lige sige stort tillykke med Robert,  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han bare skøn :wub

Det lyder godt nok som en hård fødsel, dejligt set endte med noget så godt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smuksak :) hvor er han fin. Og sikke et hår. Endnu engang stort tillykke med din længe ventede prins

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikken en omgang :kram2

 

Kæmpe tillykke med ham, hvor er han bare fin altså :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med ham  :loveshower Sikke en lille lækkermås!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER