Ikra

At "overtage" en andens dag med sin nyhed..??

16 indlæg i dette emne

Okay er jo som sådan ikke endeligt gravid endnu - men er i behandling... og er optimistisk..! :goodluck

 

Tænker at når det nu lykkes så vil man jo gerne være kreativ og fortælle det på en sjov måde og helst face-to-face...

 

Men fx ser jeg kun min fars familie et par gange om året pga. geografiske afstande og det er altid til en eller andens fødselsdag...

 

So my question:

 

Ville i syns det var okay og tage opmærksomheden fra fødselaren (evt. vente til lidt af dagen var gået) og så ligesom "stjæle" rampelyset ved at fortælle nyheden..????

 

De fødselsdage det evt. går ud over hvis det lykkes i det kommende forsøg vil være min faster 44 år, eller min fætter 5 år...

 

Det vil evt. også ramme svigerfars men han kan jo nemt få en gave og så fortælle han skal være farfar på den måde og han bliver 59..

 

HVAD tænker I..?? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syns da det er en dejlig nyhed at bringe når familien er samlet, som til fødselsdag. Hvis det er en børnefødselsdag ville jeg nok vente til barnet har fået sine gaver og er optaget af dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også synes, det er helt okay, og det er jo dejligt nemt at fortælle hele familien det samtidigt. Jeg ville nok ikke gøre det til en børnefødselsdag, men til en voksenfødselsdag ville det garanteret bare være en glædelig nyhed! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser jeg ikke noget problem i, så længe man ikke overdriver det. 

Vi offentliggjorde det for C's familie til hans brors fødselsdag - hele familien var jo samlet, så det var jo ret oplagt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser jeg intet problem i. Man stjæler jo ikke dagen som sådan. Det vil jo stadig være fødselaren der bliver fejret, bare lige et kort styke tid hvor du så er centrum.

Var det min fødselsdag vil jeg da blot være glad over at der blev delt sådan en glædelig begivenhed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til fødselsdag synes jeg også det er fint.. :)

Jeg var selv ny-gravid til Karlas barnedåb (Pumpkins), men ville ikke fortælle det der til Pumpkins, for det var hendes store dag! Men til alm fødselsdag, synes jeg er okay :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan man sagtens :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er jeg glad for I syns er okay...

Næste spørgsmål..

Når nu både min farmor (som blir oldemor) min faster med familie, og min lillebror og fars kone (mistede min far for 6 år siden) er til stede skulle man så bare sige: vi venter os.. Eller kunne man gøre det lidt kreativt... Men hvordan lige..? Med hvilken indgangs vinkel..? Min farmor eller lille bror der blir onkel eller...?!? Ohh syns det er svært...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er jeg glad for I syns er okay...

Næste spørgsmål..

Når nu både min farmor (som blir oldemor) min faster med familie, og min lillebror og fars kone (mistede min far for 6 år siden) er til stede skulle man så bare sige: vi venter os.. Eller kunne man gøre det lidt kreativt... Men hvordan lige..? Med hvilken indgangs vinkel..? Min farmor eller lille bror der blir onkel eller...?!? Ohh syns det er svært...!

Del invitationer ud til fødselsdag ;) Eller spørg, om de har hørt at der er barnedåb næste år (hvis I er til barnedåb selvfølgelig :)) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh Barbamama.. Indbydelser var en god ide..

Nej det blir nok en føsdag så indbydelser til en føsdag var måske ikk så ringe..

Men ellers kunne man så ikk smide det sådan lidt tilfældigt ud og spørge: "Lillebror vil du helst være onkel eller morbror..?"

Det kunne også være meget sjovt og se hvem og hvor hurtigt de fanger den..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte hele min familie den store nyhed ved min lillebrors fødselsdag. Han vidste det ikke i forvejen, mine forældre vidste det, men min bror gjorde ikke da han lige har kommet hjem fra USA.

Vi valgte så at få trykt en trøje hvorpå der stod Onkel A tværs over brystet. Han fik den lidt før gæsterne kom og valgte selv at han ville tage den på i stedet for at den være lå fremme med de andre gaver.

Det tog lige lidt tid inden folk fattede det, men det var ret sjovt.

Specielt fordi det sket ikke var en af dem vi havde tippet, der opdagede det først

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor sjovt Ema.. Hvor fik i trykt den trøje..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var faktisk min mor der ordnede trøjen, så ved kun at hun var et eller andet sted i Odense. Mener vi gav lige omkring 100 kr inkl T-shirten.

Men mon ikke man kan finde noget på netter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jo Ema.. Man kan alt på nettet :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal nok snakke med fødselaren om det.. Jeg ville selv blive virkelig ked af det, hvis jeg havde inviteret til fødselsdag og gjort noget ud af dagen - og så det her skulle komme op...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja CM23.. Jo netop min tanke..

Men det hele har rykket sig lidt så er godt henne i februar/marts før det blir relevant.. Så fødselsdagene er ikk lige relevante "fortælle-lejligheder" mere..

Men nu må vi se hvornår det kan blive..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER