Posted November 7, 2013 Haha tak piger! :D Skal den så stadig bruges som rangle? Hihi Ja. Men Kim Larsen synger faktisk: "I morgen så får du en negerdukkedreng" på Åh Abe cd'erne :rolleyes Nu heller ikke ligefrem min yndlingsversion af den sang Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 7, 2013 Jeg synger "Jeg Ved en Laerke Rede", for jeg var virkelig raadden til at huske andet i starten... Suk, gad godt have noget mere godnat-agtigt eller bare meningsfuldt -_- Har nu laest om en, der sang "Der Bor en Bager" og saa er Laerkereden trods alt en anelse mere hyggelig, synes jeg :lol Jeg elsker Lærkereden og det var den jeg mest sang for min førstfødte. Jeg kan så godt li at melodien er på en gang så simpel og nem og melodisk. Og så er den i øvrigt komponeret af Carl Nielsen. Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 7, 2013 Jeg synger - og har altid sunget - den fra Dumbo: Lille barn, vær kun glad Intet kan skille os ad Mellem os, bliver det ved I evighed, du jo mit barn Lille barn, leg du blot Alt de si'r, ved vi godt Det forkert, lykken min ven Kommer igen, ved du mit barn Helt fra top og til tå Må du altid forstå Du er et og alt for mig Jeg elsker dig Du jo mit barn Når Brian putter, er det vist primært en lærkerede, der bliver sunget, selvom jeg kan huske at højt fra træets grønne top også har sneget sig ind ;) Den synger jeg også :wubOg Sophia forbinder den helt sikkert med at det er sengetid. Christian nynner den, han kan ikke teksten :D Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 7, 2013 Tror det hedder kokosnød i stedet for niggerdreng ;) Jeg har lært den med en okse på spyd... så kokosnød er også langt at foretrække ;-) Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 7, 2013 Det går ikke så godt med teksterne... Pt synger jeg to forskellige fødselsdagssange!!! Og Lærkereden når der er vildt... Skal altså have læst i De små Synger, den ligger endda på sofabordet pt... Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 8, 2013 Det går ikke så godt med teksterne... Pt synger jeg to forskellige fødselsdagssange!!! Og Lærkereden når der er vildt... Skal altså have læst i De små Synger, den ligger endda på sofabordet pt... Tja, alt kan vel bruges... :d q Det der er vigtigst er egentlig, at du vælger en sang, som du kan holde ud at skulle aynge dagligt i et par år. Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 9, 2013 Vi har forresten også bestemte sange vi synger når hun kommer i bad: Rapanden Rasmus Lille sky gik morgentur Blæksprutten Olsen De 3 små fisk Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 19, 2019 Jeg bruger altid godnatsang.dk, Der er alle de bedste vuggeviser og der er altid en lille video til alle sange. Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 5, 2019 Hej. Min mor har altid sunget 'Solen er så rød mor' og det samme synger jeg for mine to små. De er helt vilde med den! Mor her er knap så vild med det... Håber du kan bruge inputtet.... Vh Marie Louise / Arbejder hos tjekbredbaand.dk Mor til Villum og Ronja Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 13, 2020 Vi plejer også altid at synge "Solen er så rød mor" eller "Elefantens vuggevise. Men vi er nu gået mere over til at læse godnathistorier. Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 13, 2020 Den er ved at være gammel tråden men går vel aldrig rigtig af moden Det er også "solen er så rød mor" her, både for Lærke og nu for Line. Den har så dejlig stemning over sig, og melodien er lidt melankolsk men stadig rar Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 14, 2023 Jeg er også helt med på holdet, der læser godnathistorier. Det får mine børn til at slappe godt af og faktisk også udfordre deres kreativitet. Share this post Link to post Share on other sites