Cilisimus

Jeg skal lige høre....

8 indlæg i dette emne

Hej, hvad er Jeres definition omkring mobning i BH?

Historien er (og det er ikke et enkelt tilfælde) at jeg afleverer ungerne i dag i hhv. VS og BH. Det er en integreret institution og overordnet er vi rigtig glade for den. Børnene har lov til at tage legetøj med hver dag, og i dag (som alle andre dage) havde min søn så en bil med. Da vi så er på vej ned for at aflevere lillesøster ser min søn nogen af drengene fra hans stue der kører på et bord med deres monster trucks. Han stiller sig hen ved siden af dem og siger: "Hej, se jeg har også en bil med i dag" hvorefter drengene så kigger på ham og den ene (X) så siger: "Det der er ikke en monster truck, så du må ikke være med. Vi gider ikke at lege med dig." Min søn går så hen imens X siger det og stiller sin bil på bordet, og så kører drengen så hen over ham og siger igen: "Vi gider ikke at lege med dig" og kører hans truck henover min søn, som så går. Jeg ser hele optrinnet, der er ingen pædagoger til stede og jeg vælger ikke at gå hen og sige noget til drengene.... Min søn kommer så hen til mig og siger: "Mor tror du jeg må lege nede i vuggestuen."

Der har været flere episoder med drengen X og min søn, hvor han har kaldt min søn for dum og skubbet til ham etc. Sidste gang jeg hev fat i pædagogerne var for en lille måneds tid siden, og der har så været flere ting efter det, men dette i morges var den første jeg var vidne til.

Grunden til jeg spørger herinde er, at min søn er begyndt at sige, at han ikke vil i BH om morgenen, han vil ikke ind på sin stue men søger sin lillesøster på 1½ år nede på hendes stue. Hele den her uge har han som noget af det første efter, vi er kommet derned, spurgt mig om han ikke må gå ned til Laura i VS. Jeg prøver virkelig hver morgen at opfordre ham til at lege med de andre drenge, men samtidig kan jeg godt forstå han ikke vil, hvis det som der skete i morges er hverdagskost.... Mit dilemma er, at jeg simpelthen ikke ved, hvad fanden jeg skal gøre. Jeg kan bare mærke, at det føles helt forkert og at jeg bliver virkelig ked af det på min drengs vegne...

Og undskyld de manglende smileys - jeg skulle bare lige ud med det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først et stort :kram til dig. Det er aldrig sjovt når ens unger ikke trives.

Jeg tror jeg vil bede om et møde med din søns primær pædagog. På den måde får du/i pædagogen på tomands hånd og kan bedre få ro til at snakke om problemerne, end hvis det foregår på stuen foran børnene.

jeg trær måske også at det bliver taget mere alvorligt, hvis I beder om et møde end hvis I bare nævner det ved aflevering/afhentning.

Hvis det ikke hjælper ville jeg tage det op med institutionslederen. Det kan ikke være rigtigt at en anden dreng skal ødelægge noget for din søn i BH.

Håber det kunne bruges til lidt.

Mange kram

Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig med Rikke. Der skal tages fat i pædagogen. Det er ikke sjovt og JA mobning foregår - også i vuggestuen.

I vores BH vil min søn og hans to venner heller ikke lege med en anden dreng. Jeg kan ikke rigtigt gøre så meget ved det, men jeg er ked af at se det og jeg prøver at påvirke min søn til at snakke med drengen. Som i øvrigt var en rigtig god ven for bare 6 mdr siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa.

Hvor er det bare synd for din dreng.

Hvis der har været gentagne episoder, som der tilsyneladende har, så bed om et møde med pæd. for at få udtryk for dine frustrationer. De SKAL da gøre noget ved det !

Håber det hele løser sig.

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg vender problematikken i min børnehave får jeg HVER gang det samme svar, som er en sang om at børn selv skal have lov at bestemme hvem de vil lege med og hvornår og at det er vigtigt at de får lov at sige fra osv.osv. (det er vidst på mode pt;0)) og JA det er også fint nok for det er vigtige ting, men for mig er det MINDST ligeså vigtigt at de får lært hvordan man siger fra og at det IKKE er ok at vælge nogle fra pga forkert legetøj, tøj eller alt andet!!

Jeg mener at det er en lidt for let købt løsning når personalet siger de skal klare det selv og har lov at sige fra; Men samtidig mumler jeg noget om at jeg godt kan forstå at personalet køber de lette løsninger lige pt, når alt er så presset :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke rigtig sige noget nyt, synes også du skal holde møde med pædagog'en og fortælle din historie. Jeg er dog enig i at børn selv skal bestemme hvem man vil lege med, men børnene skal jo lære at snakke pænt og ikke mobbe.

ved slet ikke hvad jeg skal sige, heldigvis er min datter ikke så gammel endnu til det er aktuelt..

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tilslutter mig koret: Det er ikke iorden, den måde din dreng bliver behandlet på af de andre og det skal pædagogerne gøre noget ved!

Jeg er helt enig i at børn selv skal have lov at vælge, hvem de vil lege med, men forstået på den måde at børnene selv skal "finde hinanden" ud fra kemi osv. Det som din dreng bliver udsat for, synes jeg er udfrysning, og har jo ikke noget med kemi at gøre, men er sådan noget med "mit legetøj er bedre end dit" og dét synes jeg at pædagogerne skal tage fat på! (Også for at lære den anden dreng, at man godt kan være sød og et godt menneske, selvom man leger med noget andet legetøj - ellers får HAN det jo også svært senere)

Held og lykke med det, jeg håber det snart løser sig! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar... der var endnu en episode i morges, så nu beder vi om et møde i næste uge....:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER