Malene uden R

Teste positivt sent i graviditeten?

14 indlæg i dette emne

Jeg vil høre om der er nogle herinde som har testet sent positivt? Jeg har kunne læse mig frem til at der er nogle som først kan teste positivt lidt sent i en graviditet, men har endnu ikke fundet frem til nogen herinde. Så håber at kunne finde i hvert fald bare én herinde, som jeg kan dele lidt tanker med :)

 

Jeg kan være 5+1 i dag i følge mine egne beregninger, men har fortsat ikke fået mens eller to streger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg testede først positiv i uge 6:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg testede først positiv i uge 6:)

Oplevede du andet end at din mens var udeblevet inden du testede? Det er nemlig umiddelbart det eneste jeg oplever udover lidt kvalme, som jeg ofte har grundet noget medicin jeg får.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved er det meget sjældent at gravide ikke kan teste positiv med en graviditetstest, men der er nogle få som ikke rigtig udskiller nok hcg i urinen til at det kan måles, trods graviditet. Jeg har fx været i mødregruppe med en som ved begge hendes graviditeter måtte ha lægen til at tage en blodprøve og måle hcg omkring uge 6. Så det er i hvert fald en mulighed hvis du mener du nok er gravid at prøve at bede om en blodprøve. En mere almindelig grund til at man tester negativ kan være at ægløsning har ligget senere i cyklus end man regner med og det derfor er for tidligt at måle. De fleste kan teste positiv 14-16 dage efter ægløsning/befrugtning.

 

Held og lykke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oplevede du andet end at din mens var udeblevet inden du testede? Det er nemlig umiddelbart det eneste jeg oplever udover lidt kvalme, som jeg ofte har grundet noget medicin jeg får.

Ja, jeg havde menssmerter, så gik bare og ventede og ventede på den - jeg havde ikke i min vildeste fantasi troet jeg var gravid:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg testede positiv i 3+4/5 ca. Så jeg er ikke til meget hjælp. Menjeg kandog hjælpe ved at sige, at jeg mange mange gange har begået den fejl at tro, ægløsning faldt tidligere end den gjorde, og derfor testede jeg alt for tidligt. Vent mindst 3 dage endnu og test så igen, hvis der ingen mens er. Hvor lang er din cyklus normalt, og hvor stabil er den?

Jeg mærkede ikke noget før jeg fandt ud af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved er det meget sjældent at gravide ikke kan teste positiv med en graviditetstest, men der er nogle få som ikke rigtig udskiller nok hcg i urinen til at det kan måles, trods graviditet. Jeg har fx været i mødregruppe med en som ved begge hendes graviditeter måtte ha lægen til at tage en blodprøve og måle hcg omkring uge 6. Så det er i hvert fald en mulighed hvis du mener du nok er gravid at prøve at bede om en blodprøve. En mere almindelig grund til at man tester negativ kan være at ægløsning har ligget senere i cyklus end man regner med og det derfor er for tidligt at måle. De fleste kan teste positiv 14-16 dage efter ægløsning/befrugtning.

 

Held og lykke.

 

Ja, min ÆL kan måske være synderen, men den viste bare positiv da jeg tog dem. Men kan så læse mig frem til at nogle oplever at få positive ÆL flere gange i en cyklus - måske fordi at testene er så svære at tyde nogle gange :s

 

Ja, jeg havde menssmerter, så gik bare og ventede og ventede på den - jeg havde ikke i min vildeste fantasi troet jeg var gravid:)

 

Fantastisk at høre at det alligevel kan lade sig gøre, selvom man ikke forventer det :)

Jeg har dog taget en negativ test her til morgen (5+5), så nu tvivler jeg endnu mere på at jeg skulle være lige så heldig, og at jeg bare er langsom om at udskille HCG i urinen.

Jeg ringer dog til lægen mandag, hvis jeg ikke får min mens her i ugen.

 

Jeg testede positiv i 3+4/5 ca. Så jeg er ikke til meget hjælp. Menjeg kandog hjælpe ved at sige, at jeg mange mange gange har begået den fejl at tro, ægløsning faldt tidligere end den gjorde, og derfor testede jeg alt for tidligt. Vent mindst 3 dage endnu og test så igen, hvis der ingen mens er. Hvor lang er din cyklus normalt, og hvor stabil er den?

Jeg mærkede ikke noget før jeg fandt ud af det.

 

Jeg har brugt ÆL-test, og den viste positivt - derfor jeg regner med at jeg nu er gået over tid :)

Dog har jeg her til morgen taget en ÆL-test, da jeg synes jeg har haft en del udflåd over de sidste par dage. Og der var teststregen rimelig tydelig, hvilket virkelig gør mig i tvivl, for synes ikke at den burde være kraftig med mindre ÆL-var her.

Min cyklus er ikke særlig stabil - sidst var den 70 dage og jeg frygter da selvfølgelig at den bliver så lang igen. Så er der jo ikke mange chancer om året :s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes altså det virker lovende med positiv ÆL test. Har hørt om flere herinde som fik positive ÆL teste da de var gravide. Du må jo simpelthen være en af dem der producerer hcg langsomt. Jeg hepper i hvert fald !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes altså det virker lovende med positiv ÆL test. Har hørt om flere herinde som fik positive ÆL teste da de var gravide. Du må jo simpelthen være en af dem der producerer hcg langsomt. Jeg hepper i hvert fald !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at det er lovende med ÆL testene, lige siden min ÆL har der været to streger på ÆLtestene og har lige testet positiv på en GT her til morgen :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at det er lovende med ÆL testene, lige siden min ÆL har der været to streger på ÆLtestene og har lige testet positiv på en GT her til morgen :wub

Ej stort tillykke :) Hvor er det skønt at høre :)

Du gav mig lige lidt håb, selvom jeg prøver ikke at have for meget, når jeg synes det hele er så usikkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at det er lovende med ÆL testene, lige siden min ÆL har der været to streger på ÆLtestene og har lige testet positiv på en GT her til morgen :wub

Og hvor langt er du forresten henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :wub

Jeg er så kun omkring 3+5/3+6 uger henne, så det hele er stadig ret usikkert i min situation  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :wub

Jeg er så kun omkring 3+5/3+6 uger henne, så det hele er stadig ret usikkert i min situation :)

Er sikker på at det hele nok skal gå godt :)

Min ÆL-test fra i dag var dog ikke positiv - teststregen var virkelig utydelig, så måske det reelt er min ÆL jeg har i disse dage.

Så nu har vi ihvertfald prøvet at gøre vores i disse dage :)

Men prøver fortsat at tage en graviditetstest i morgen tidlig, da jeg da ville være gået 2 uger over, og en test i min verden så burde vise to streger hvis vi har heldet med os (hvis det selvfølgelig var ÆL jeg havde her i starten af oktober) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER