Mette

Projekt Vigga i egen seng.

34 indlæg i dette emne

Opretter lige en tråd i det offentlige - måske nogen kan få glæde af den senere

Vigga er her 4 mdr gammel vokset ud af vuggen :( hun var så glad og tryg ved vuggen så det er lidt vemodigt. Hun har aldrig grædt i den og sovet inden for max et minut HVER gang vi har lagt hende i den. Hun forbinder den kun med søvn og vi har af samme årsag kun brugt den om natten.

Men nu er det tid til at komme i tremmesengen ovenpå, lige over soveværelset.

Natten dag 1

Blev puttet i sengen 19.30 som sædvsnlig, ville ikke være der. Kom op faldt i søvn på fars arm og lagt dermed. Sov et par timer og vågnede ved 22 tiden. Jeg ammede og lagde hende tilbage og hun sov rimelig hurtigt videre (succes)!

Vågnede 1.30 til sut, igen 2.30 og var vågen flere gange mellem 3 og 4. Kl 4 var hun frisk og lå og smilede og drejede sig rundt. Ammede hende (selvom jeg normalt ikke ammer om natten) men det gjorde hende ikke spor træt. Tog hende med ned i min seng hvor hun sov efter få minutter... Sov til ca 6, og halvsov derefter til 6.45..

Hmm hun plejer godt at ku sove til 7.30-8 i vuggen...

Men nu giver jeg det lige nogle dage, ellers har vi talt om at tage tremmesengen ned i soveværelset, gøre hende tryg ved den og så tilbage igen - men ved ikk om det hjælper...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej dejligt med nogen at følges med. Jeg vil arbejde på at få William ind i tremmesengen på mandag har jeg besluttet. Vi har dog ikke den mulighed at tage tremmesengen ind i soveværelset, der er simpelthen ikke plads. Jeg tror også at det ender med at jeg tager ham ind i min seng der i de tidlige morgentimer hvis han vågner op der, nu sover vi også tit sammen fra ca. klokken 5-7.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo forskellige meninger om, hvornår de er klar til at sove i eget værelse.

Jeg er mest tilhænger af det vindue, der er omkring de 8 måneder, hvor de begynder at forstå, at far og mor ikke er forsvundet fra jordens overflade, selvom de ikke kan se og høre dem.

Derudover ville det have været et helvede for os at gøre ved de 4 måneder, da det var der, at nattebøvlet for alvor startede for os med de 5-6 natteamninger.  Var bare nemmere at have ham hos os, og da han voksede ud af vuggen, satte vi tremmesengen ind til os og levede med den mindre plads i et par måneder.

Men det fungerer jo for nogen at gøre det tidligere (eller senere), så det er vist bare at føle efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med projektet :)

Jeg vil helt sikkert følge med og se om jeg kan lære nogle tricks. Mia sover i vores seng, men tænker tit at jeg burde få hende over i hendes egen (lift i tremmesengen).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt med en at følges med :D

Vil også meget gerne undgå sengen i soveværelset da vi i forvejen også har lavet pusleplads der, det er lidt crowded og vil meget gerne have mit soveværelse tilbage ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo forskellige meninger om, hvornår de er klar til at sove i eget værelse.

Jeg er mest tilhænger af det vindue, der er omkring de 8 måneder, hvor de begynder at forstå, at far og mor ikke er forsvundet fra jordens overflade, selvom de ikke kan se og høre dem.

Derudover ville det have været et helvede for os at gøre ved de 4 måneder, da det var der, at nattebøvlet for alvor startede for os med de 5-6 natteamninger.  Var bare nemmere at have ham hos os, og da han voksede ud af vuggen, satte vi tremmesengen ind til os og levede med den mindre plads i et par måneder.

Men det fungerer jo for nogen at gøre det tidligere (eller senere), så det er vist bare at føle efter :)

Åh ja! Vi overvejede kort (meget kort) at flytte William lige der omkring 4 måneder, men vi droppede det da det blev mega bøvlet med søvn - og amninger hele natten, og urolig dreng. Selv nu hvor nætterne er bedre, frygter jeg alligevel at skulle rende hele tiden. Dog vækker vi ham næsten hver aften når vi går i seng, og det er jo ikke ok, så derfor nu. (og mangel på armplads i vuggen, som ellers er lang nok)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt med en at følges med :D

Vil også meget gerne undgå sengen i soveværelset da vi i forvejen også har lavet pusleplads der, det er lidt crowded og vil meget gerne have mit soveværelse tilbage ;)

Jeg synes det er så hyggeligt at han er i soveværelset. Men jeg drømmer om at få sexlivet tilbage, haha.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi flyttede Bella i egen seng ved 3 mdr. Vi lod hende lege i tremmesengen i løbet af dagen, så hun blev helt tryg ved den. Derudover havde vi juniordynen foldet sammen i den ene ende, hendes juniorpude på den ene side af hovedet og babypude og bamse på den anden side. Og så babydynen på hende. Så lå hun trygt og godt og sengen føltes ikke kæmpe.

Vi har heller ikke hverken plads eller lyst til at have tremmesengen i soveværelset og overgangen her gik overraskende nemt!

 

Held og lykke :) Eget soveværelse er skønt igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja måske det er dumt her ved 4 måneder - men giver det i hvert fald et forsøg. Hvis det så slet ikke lykkes må sengen komme ned til os - så kan vi da flytte på viggas værelse :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej nu bliver jeg i tvivl om hun er for lille for kan godt se det kommende tigerspring handler om seperationsangst...

Og lige nu hvor hun sover til formiddagslur vil hun holde i hånd

pPIvROr.jpg

Og så sendte jeg billedet til manden som siger hun har savnet mig og følt sig alene... Ååh ikke nemt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op hvor er hun dejlig :)

 

Men ja, det der tigerspring - gør dig klar kvinde, det trækker tænder ud. Viklen var vores redning. Det hjalp William meget at være så tæt på mig i løbet af dagen, så gik det meget bedre om natten når han var fyldt helt op af mor-kærlighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså ikke for at skræmme dig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine er alle tre blevet flyttet omkring de 4 måneder uden problem. Men selvom hun kun er 4 måneder er hun alligevel blevet vant til rutinerne ved sengetid så hun skal jo lige vænne sig til det nye. Det havde mine børn i hvert fald og det tog lige et par dage at falde ind i den nye rutine.

Så bare giv det nu endelig et par dage så hun ikke bliver endnu mere forvirret over at blive rykket tilbage igen. Og er der evt noget fra vuggen som du kan lægge i tremmesengen så den bliver kendt (sovedyr, sengerand etc), og hav samme putterutine som før eller sørg for indføre den putterutine I vil have i fremtiden.

Vi har allerede når de er blevet flyttet ved 4 mdrs alderen indført godnathistorie (selvfølgelig meget korte) som vi vidste var det vi ville have som en del af putterutinen, og det vi stadig har med de store.

Og om natten når hun vågner kommer hun med ind i vores seng og bliver ammet og sover videre som hun altid har gjort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde tremmesengen stående en måned i soveværelset (selvom der ikke var plads). Inden hun kom på eget værelse med 6 måneder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke et dejligt billede! :biglove Prøv nogle få dage og se hvordan det går og ikke mindst hvordan du har det med det. Du kan ikke forvente at hun accepterer det med det samme men man skal heller ikke blive ved for enhver skyld. Hvis det ikke fungerer kan i prøve igen om nogle uger. Held og lykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah blev flyttet i tremmeseng ved 5 mdr+ noget og det var paa eget vaerelse. Jeg havde ikke troet, at det ville vaere saa tidligt og det gik lidt imod min ideologi, men vi begyndte at vaekke hinanden og det gik uden problemer. MEN han kom altid ind til os sidst paa natten, der ved 5-tiden, hvor han sov videre efter amning. Saadan gik det i lang tid, indtil han begyndte at mosle rundt og ikke sove. Jeg gaar ud fra at tryghedsbehovet stadig var der og at det var sundt for os at have ham inde i smoerhullet, nu han sov paa eget vaerelse resten af tiden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Btw, saa laa Noah ogsaa lidt i sin tremmeseng og legede om dagen, saa han var tryg og glad for den paa forhaand. Han sover stadig med to bamser i fodenden og ammepuden i hovedenden og den er saadan lidt poelleagtigt, saa han kan kramme den  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker på om du kan lave tremmesengen mindre ved at stoppe en ekstra dyne eller andet ned i den ene side, så den ikke virker så stor men mere som vuggen stadig?

Vi flyttede Leo på eget rum, da han var 3 måneder uden problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror på det nok skal kunne lade sig gøre nu :glad Du skal ikke lade tigerspring afskrække jer! Vi har ærlig talt aldrig mærket noget særligt til dem :)

 

Theodor kom også forholdsvis tidligt på eget værelse og i tremmesengen. I starten sov han ved siden af vores seng i liften. Da han kom på eget værelse, startede han med at sove i liften, som så stod i tremmesengen. Da liften begyndte at være for lille frygtede jeg, at han ikke ville sove i tremmesengen, men det gik helt uden problemer!

 

 

Men jeg glæder mig til at høre om hvordan det går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde næsten trukket i land men i har ret jeg er nødt til at give det tid! Prøver igen i nat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh et dejligt billede :) Jeg tror på det nok skal gå, hun skal jo bare lige vænne sig til at være så langt væk fra mor og far :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Projektet er fortsat at få vigga i sin tremmeseng - men den er nu rykket i soveværelset - det var det bedste tror jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder godt - og fornemmer at du vaklede i dit sind, saa godt at finde en loesning, du har dig selv med i  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder godt - og fornemmer at du vaklede i dit sind, saa godt at finde en loesning, du har dig selv med i :kiss

Det har du nemlig ret i jeg gjorde, kan godt se det gode i hun kom tidlig op for sig selv, men synes ikk jeg var helt klar og så er det her bedre. Måske 14 dage måske 2 måneder - nu må vi se :) hun er endnu ikk helt tryg ved sengen så det må blive den kamp vi tager nu. Vuggen er i dag gemt væk, så ingen vej tilbage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har du nemlig ret i jeg gjorde, kan godt se det gode i hun kom tidlig op for sig selv, men synes ikk jeg var helt klar og så er det her bedre. Måske 14 dage måske 2 måneder - nu må vi se :) hun er endnu ikk helt tryg ved sengen så det må blive den kamp vi tager nu. Vuggen er i dag gemt væk, så ingen vej tilbage

 

 

Det er, som det skal vaere :) 

 

Hvem siger, at det skal vaere en kamp, ioevrigt? Det tror jeg nemlig ikke, det skal vaere at flytte sin baby i tremmeseng/eget vaerelse/laere det at sove lange lure/falde i soevn selv/spise dit eller dat ;) Det kan I sagtens klare, bare maerk efter, ligesom du goer nu  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER