LMHF

Strækmærker

11 indlæg i dette emne

Har I fået jeres andel endnu?

Jeg er indtil videre sluppet. Men det kan jo sagtens nå at komme!

Jeg er bare lidt nysgerrig omkring hvornår det er normalt at få dem... Går jo og håber, at jeg ikke får så mange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har I fået jeres andel endnu?

Jeg er indtil videre sluppet. Men det kan jo sagtens for at nå at komme!

Jeg er bare lidt nysgerrig omkring hvornår det er normalt at få dem... Går jo og håber, at jeg ikke får så mange.

Jeg fik i sidste graviditet og jeg ELSKER mine strækmærker :loveshower

Eller mine tigerstriber som jeg kalder dem. De er et vidne om 9 måneders ægte kærlighed båret i mavsen og født ved smerter :wub loooove them!

Jeg vil sige; der er ikke en normal for at få strækmærker eller ej. Det kan være arveligt, så har din mor strækmærker, har du større chance for at få dem. Nogle får dem først under fødslen og andre helt i starten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope, heller ingen strækmærker her endnu, så håber jeg slipper :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er proppet med dem, de kom egentlig ret tidligt. Men de er jo også to om pladsen, så havde egentlig heller ikke regnet med at slippe. Håber de hurtigt bliver mindre synlige, vil prøve det der bio gaia oil (tror jeg det hedder) efter fødslen, har hørt om flere, hvor det har gjort dem mindre synlige - og så pæne er de jo altså heller ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger. Det bliver spændende at se hvad det ender med :-D Men kommer de, så kommer de.

Jeg bruger argan olie. Det virker super skønt på huden, synes jeg. Om det har en effekt i forhold til strækmærker, tør jeg ikke sige. Men jeg vil hellere have forsøgt og så få dem end slet ikke at have gjort noget :-)

Der er ingen videnskabelig dokumentation for om strækmærker er genetisk betinget eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik 1 i sidste graviditet. Smurte og smurte med creme hver dag, men har siden fået at vide at det ikke betyder noget. har ikke smurt denne gang og kan heller ikke se at der er kommet flere :) Så det med genetisk må være rigtigt. Min mor har ingen, men syns da egentlig min søster har lidt.....? hmmm, tja.... men tror mit kom (sidder i venstre side og er bare rigtig fint og for mig lidt lissom en tatovering lavet af naturen til minde om Sigrids tid i min livmoder) til slut eller efter fødsel- det var i hvert fald først der jeg lagde mærke til det. har en veninde, der var meget slank inden hun blev gravid og hun har rigtig ,mange strækmærker og løs hud, hvilket hun er ked af. Hun har nu kunne træne noget af det væk ;)

Nå men håber da ikke I får nogen hvis I gerne vil være fri :) Jeg er nok også lidt glad for at hele min mave ikke se ud som om den er rynket af at ligge i vand i 9 måneder ;)

:larm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I fået jeres andel endnu?

Jeg er indtil videre sluppet. Men det kan jo sagtens nå at komme!

Jeg er bare lidt nysgerrig omkring hvornår det er normalt at få dem... Går jo og håber, at jeg ikke får så mange.

Jeg fik lige pludselig en masse 3-4 uger før fødslen, og smurte min mave hver dag med olie!! :( så de er hormonelt betingede.. Jeg var bare ked af, at de kom så sent, havde håbet at jeg slap, men fik jo skønne Vega ud af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik 1 i sidste graviditet. Smurte og smurte med creme hver dag, men har siden fået at vide at det ikke betyder noget. har ikke smurt denne gang og kan heller ikke se at der er kommet flere :) Så det med genetisk må være rigtigt. Min mor har ingen, men syns da egentlig min søster har lidt.....? hmmm, tja.... men tror mit kom (sidder i venstre side og er bare rigtig fint og for mig lidt lissom en tatovering lavet af naturen til minde om Sigrids tid i min livmoder) til slut eller efter fødsel- det var i hvert fald først der jeg lagde mærke til det. har en veninde, der var meget slank inden hun blev gravid og hun har rigtig ,mange strækmærker og løs hud, hvilket hun er ked af. Hun har nu kunne træne noget af det væk ;)

Nå men håber da ikke I får nogen hvis I gerne vil være fri :) Jeg er nok også lidt glad for at hele min mave ikke se ud som om den er rynket af at ligge i vand i 9 måneder ;)

:larm

Din søster har jo halvdelen af sine gener fra jeres far så hvis han er disponeret for strækmærker kan det være derfor ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Altså, nu er jeg jo oprigtigt glad for mine strækmærker, så jeg kan slet ikke sætte mig ind i, hvorfor at man ser dem som et problem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, nu er jeg jo oprigtigt glad for mine strækmærker, så jeg kan slet ikke sætte mig ind i, hvorfor at man ser dem som et problem?

Mine er også krigssår som jeg bærer med stolthed

Og så forsvinder de jo næsten med tiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER