Mammalisious

Hvornår skal man fortælle det?

8 indlæg i dette emne

Har I fortalt til nogle at I er gravide endnu? Og hvis ja - hvem?

 

Jeg har fortalt det til et par veninder som vidste at vi gik i gang med at forsøge, men ellers er der ingen som ved det. Glæder mig sindsygt meget til at dele det med vores familier, men er også nervøs for at sige det for tidligt - og at man så får en spontan abort efterfølgende.

 

Hvilke tanker har I gjort jer omkring dette? Og har I nogle gode idéer til hvordan I vil fortælle det? :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg blev nødt til at sige det allerede 7+4, da jeg har været meget syg:( så ikke så meget overraskelse i det som jeg havde ønsket:/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh det glæder jeg mig også som en sindsyg til... Der er også kun et par veninder, som ved det her, men det er godt nok svært at holde hemmeligt...

Vi regner med at fortælle vores familier det til noget adventshygge, sådan at det passer med at være lige efter NF. Jeg tror vi laver en klassiker med at forære de kommende bedstemødre et indpakket scanningsbillede. For dem begge bliver det første barnebarn, så der er ingen tvivl om, at de bliver henrykte :) Jeg glææææææder mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle ved det hos os :)

Vi har været i behandling og været meget åbne omkring det. Da vi fik Elisa var det 8-9 forsøg, og der spurgte folk ikke længere så meget, men de stillede heller ikke de hårde spm som 'hvornår skal I så have børn' :)

Denne gang lykkedes det første gang, så alle vidste det :)

På den negative side, så har vi ikke kunne overraske nogen, og der er famne mange der skal have en SMS, hvis noget går galt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, det er godt nok svært lyder det til. Men når alle allerede ved det, så har man også en støtte, hvis der skulle gå noget galt, tænker jeg :) Så det er vel en god ting også.

 

Synes det lyder som en god idé at gøre det til noget december-adventshygge. Det har jeg også tænkt lidt på. Men det kunne også være hyggeligt at gøre det som en slags "julegave" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også valgt at fortælle det til familie, venner og kollegaer og holder det som sådan ikke hemmeligt. I forhold til at det selvfølgelig kan gå galt, har vi snakket om at i og med at folk ved det, kan de støtte os.  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har valgt at fortælle det til nærmeste familie, og på arbejde, og da det allerede er blevet synligt at jeg er gravid, har vi valgt at sige ja hvis nogle spørg. men familien fik det at vide med det samme jeg testet positivt. på den måde kan jeg dele mine bekymringer hvis der nu skulle gå galt eller hvis jeg bliver bekymret. Men held og lykke med at fortælle det! :) :balloons
 

d1Vpp1.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet at få en spontan abort i uge 6, så da vi ventede Bjarke fik kun mine forældre det at vide før NF. .. denne gang er der et par kolleger der ved det allerede da der er nogle funktioner i mit job der ikke er så sunde for et foster. .så må nok snart sige det generelt på jobbet

Venter på en god lejlighed til at fortælle mine forældre det, men ellers går vi nok lidt stille med dørene indtil efter NF.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER