Havbaek

Elefant hue til vinter der ikke drejer og vanter, hvilken?

11 indlæg i dette emne

Vi har denne her vinter 2 at vælge imellem og en remia. Men synes det er svært, da mange jo drejer og så passer størrelserne ikke altid.

De må ikke dreje og heller ikke giver vildt meget vaskefnuller. De skal gerne forblive pæne også i farverne.
Hvilken har I erfaring med?
 

 

Vi har 2 par vanter/hansker og det ene par er med lynlås, men T er ikke så glad for at få dem på og kan blive noget ked af det. Vi har også et par fleece hansker uden tommel i. Men hvilken hansker har I erfaring med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Caroline har elefanthue fra Racing kids, og den er god. Hun havde samme mærke sidste år, og vi har været meget tilfredse med dem.

Af vanter har hun tynde strikvanter fra flere forskellige mærker. Hun mangler nogle tykke strikvanter og nogle skiluffer. Sidste år havde hun vanter fra bilka, og de fungerede fint og til en overkommelig pris, så måske ender det med det igen i år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt Joha både i sidste år og igen i år og er meget tilfredse :) Den bliver hvor den skal, er varm men alligevel rimeligt tynd, og den forbliver rimeligt pæn :)

http://m.smartguy.dk/kids/tilbehoer/huer/marinebla_joha-elefanthue-uld_132726_21

 

Sidste år brugte vi Johas vanter uden tommeltot og de fungerede fint, men jeg er lidt i tvivl om Mar vil acceptere dem i år :unsure Omvendt er dem med tommeltot IKKE et hit :unsure

http://m.smartguy.dk/kids/uld/rahvid_joha-luffer-uld_173205_26

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er meget afhængig af barnets hoved. Vi har god erfaring med den Joha hue Mette refererer til. I år har hun også en uldhue fra FUB som sidder godt på hendes hoved.

Vanter har min mor strikket til hende med tommeltot og så har jeg købt er par med lynlås i Ønskebørn som jeg pt ikke kan huske mærket på, men ikke en af de dyre da hun slet ikke kunne få dem på hænderne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også Joha, og er meget glade for det. Især vanterne uden tommel og med elastiksnøre er gode, og de eneste der sidder ordentlig på lillepigens hænder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger. Tristan VIL bare ikke dem med lynlås. Og tommel vanterne er heller ikke et hit. Derfor bruger vi meget de almindelige luffer, men ville bare gerne have noget at vælge imellem.

Huer har jeg kigget på også dem I omtaler. Har set dem fra Joha og Kvickly har også nogle men synes bare de er så tynde i det.

Er jo reelt førte gang jeg er ude i det med elefant huer, så ville lige være sikker før jeg render ud og køber.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger. Tristan VIL bare ikke dem med lynlås. Og tommel vanterne er heller ikke et hit. Derfor bruger vi meget de almindelige luffer, men ville bare gerne have noget at vælge imellem.

Huer har jeg kigget på også dem I omtaler. Har set dem fra Joha og Kvickly har også nogle men synes bare de er så tynde i det.

Er jo reelt førte gang jeg er ude i det med elefant huer, så ville lige være sikker før jeg render ud og køber.

Vi har også en fra Kvickly, og den er vi bestemt lige så glad for som Johaen! Den er 100% merhino og dejlig varm :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I forhold til elefanthue tror jeg du må prøve dig frem. Det kommer an på hovedformrn om de drejer og hvordan de sidder og kranier er jo bare forskellige.

Her har knægten et stort baghoved og vi har været glade for reima og små rollinger(Bilka)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid haft en ulden fra Reima, når det har været rigtig koldt. Den har vi altid været glad for, og den klarer også meget lave temperaturer, den er testet i mange frostgrader i Norge under skiferier, og den er bare varm.

Så hvis det skal være en varm fætter, så vil jeg anbefale Reima's, men du skal måske have en mellemting også, for nu ville den jo være overkill - men der har jeg ikke erfaring med nogle elefanthuer bruger bare en alm. nu til Leo.

 

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 29/10/2013 at 4:36 PM, Barbamama said:

Vi har brugt Joha både i sidste år og igen i år og er meget tilfredse :) Den bliver hvor den skal, er varm men alligevel rimeligt tynd, og den forbliver rimeligt pæn :)

http://m.smartguy.dk/kids/tilbehoer/huer/marinebla_joha-elefanthue-uld_132726_21

 

 

Sidste år brugte vi Johas vanter uden tommeltot og de fungerede fint, men jeg er lidt i tvivl om Mar vil acceptere dem i år :unsure Omvendt er dem med tommeltot IKKE et hit :unsure

http://m.smartguy.dk/kids/uld/rahvid_joha-luffer-uld_173205_26

Åhhh.. Det sidste billede af Valdemar der :loveshower Måtte lige ind i se det igen.. Han er så sjov, altså! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh.. Det sidste billede af Valdemar der :loveshower Måtte lige ind i se det igen.. Han er så sjov, altså! :D

Haha tak søde du :kiss Det var da også derfor jeg lige ville vise det :whistling ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER