Havbaek

Køber I advents gaver til de helst små?

26 indlæg i dette emne

Ja julekalender med chokolade er de jo ligeeee små nok til endnu. 
Har tænkt på advents gaver, da jeg synes 24 små gaver i en julekalender er lige rigeligt. 
Måske det bare er mig.

Men hvad køber I andre til advents gaver?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vigga er jo kun 6 mdr i december så hun får ingenting, meeen næste år helt klart :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det ikke helt.... syr maaske en julekalender, men hvem ved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er 4 måneder til den tid, og han får ikke adventsgaver i år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det er kun den store på 3, der får adventsgaver - og faktisk for første gang, da det først er nu, hun forstår meningen med dem. Sidste år havde hun kun en chokoladekalender.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo er 8 måneder nu, og han får adventsgaver i december, og sådan vil det også fortsætte. Ingen gaver hverdag.

 

Ind til videre ved jeg kun, at han 1. søndag i advent får en nissehue. :) Ellers kunne jeg forestille mig at købe en lille bog til ham måske. Og et eller andet form for julepynt - fx. en julebamse. Det bliver ikke dyre gaver, men det skal være brugbart. Også derfor jeg slet ikke går ind for pakkekalender.

 

Men det kunne da super med noget inspiration! :)

 

 

Og så har jeg i øvrigt sat mormoren i gang med at hækle en sok, som han kan få gaverne i :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo skal have adventsgave, bare en lille ting, for hyggens skyld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, William skal have adventspakker - han er 7 måneder nu. Jeg eeeelsker jul, og synes det er så hyggeligt sådan noget.

 

Jeg har indtil videre tænkt mig at give ham: sæbebobler og rasleæg (i en pakke - måske med noget ekstra, for det er meget billigt, på den anden side, så er det jo ikke prisen der gør det, og det er en gave jeg ved vil bringe lykke), farver eller fingermaling og en hjemmestrikket sok (som jeg ikke ved om skal tælle som en gave eller ej). Og så har jeg tænkt på bøger og musik, men jeg er ikke helt sikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt ideer til en julekalender, som ikke er bras:

 

Laekre oekofarvekridt, delt op i 2 pakker 

Malebog

Puslespil

Pixiboeger

Legopakke, delt op i 2 pakker

Bold

Sut

Legetoej til legekoekken, delt op 2-3 pakker

Tandboerste

Drikkekop

Ske 

Gaffel

Tallerken

Spiseskaal

Spisesmaek

Savlesmaek

Stroemper

Badeand eller lign til bad

Danske DVD-film paa adventsdagene

 

 

Er jeg saa ikke ved at vaere der?  :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller kan man jo lave sund chokolade at komme i chokoladekaldenderen og kassere det billige stads, der er i  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller kan man jo lave sund chokolade at komme i chokoladekaldenderen og kassere det billige stads, der er i   ;)

Sund chokolade? Findes det? Altså jeg er enig i at det chokolade i kalenderne er skod, men at andet ligefrem er sundt, det vidste jeg ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sund chokolade? Findes det? Altså jeg er enig i at det chokolade i kalenderne er skod, men at andet ligefrem er sundt, det vidste jeg ikke ;)

 

Jaaa, man kan godt lave noget raw og komme i ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar fik ikke noget sidste år, hvor han var 5-6 mdr i julen. Jeg har tænkt på det i år, men havde lidt besluttet at droppe det, nu hvor jeg ikke når at blive færdig med hans broderede julekalender inden december. Meeeeen tanken om adventsgaver lurer stadig, især med alle de gode forslag Camillat kommer med :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine får adventsgaver.

Det er kun Sebastians første jul han ikke fik. Han er født 13 december og det år han er født fik han altså ikke noget. Men ellers så har de altid fået adventsgaver og det får de også i år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga er jo kun 6 mdr i december så hun får ingenting, meeen næste år helt klart :D

Ditto (bortset fra navnet på babyen;-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ferdinands farmor laver en pakkekalender m små pakker. Det er 2. år han skal have den. Der små stykker legetøj, rosiner og andre småting. Syntes det er sødt af hende, men syntes ogdå det meste er lidt noget skrammel...

Vi hænger også en strømpe på hans dør, så kommer der en anden nisse og putter noget i den. Vi har købt nogle brugte Thomas tog vogne til hans brio bane og sådan noget! Måske der også kommer en lidt snolder i ind i mellem.

Tror mormor og morfar har en kalender kun m legetøj, de har købt!

Er der nogen der aflever sådan en skod chokokalender, så er der vist ikke så meget at gøre ved det, og F dør vel ikke af det ;-)

Han bliver i hvert fald ikke snydt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saadan en skodchokojulekalender laver jeg om, hvis den viser sig her  :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er der vist ingen risiko for at William modtager en chokoladejulekalender i år (vel??), men til næste år vil jeg altså sige det ligeud at jeg ikke synes William skal have chokolade - men at han rigtig gerne vil have fine papkalendere hvis nogle ønsker at give ham noget sådant.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucas får adventsgaver...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine får.

Da vi havde Astrid, nægtede August at Bille have hans gaver, fordi julemanden havde glemt hende.

Så jeg måtte ræse ned og købe noget til hende.

I år er jeg klog af skade.

Jeg gør det at vores advendtsgaver ligger ca priser 150-200 kr så de får noget ordentligt.

Derimod får de en meget lille gave af os juleaften.

Simpelhen fordi det gave bord er for overvældende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna får ingenting. Det kan jeg sgi tids nok bruge energi på når hun forstår konceptet :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge drengene skal have kalendergaver.... Marlon ELSKER konceptet, og Charlie skal have første gang i år, så det er jeg spændt på :) jeg forsøger at styre udenom alt for meget bras (TAK for skønne forslag Camilla :kiss ) men lidt bras kan vi nu også klare.... ;)

Jeg elsker at købe og forberede det.... Og ikke mindst liste rundt og putte gaver i sokker efter puttetid :wub Marlon har simpelthen været så sød og forventningsfuld med de kalendergaver, og julelysene i hans øjne over en lille pakke fra julemanden hver morgen.... Åh suk :loveshower

Når de bliver lidt større indfører vi familie-kalendersnoren..... Et tov der hænger fra loftet med 24 gaver, og så får man en gave hver 4. Dag.... Alle køber til alle :) Det er sådan en fed tradition, og sjovt for børnene at være med ude og skal købe kalendergaver til de andre i familien (vi købte altid alle gaverne i søstrene grene... Så blev vi sluppet løs derinde, og fik 100 kr at købe kalendergaver for)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

James bliver 7 måneder til jul så jeg er sikker på han intet får ud af det. Desuden har han allerede så mange gaver i form af legetøj fra dåb og familie der ligger og venter på ham at han bestemt ikke har brug for mere i lang tid.

Måske næste år, der tror jeg han vil få noget ud af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid fået pakkekalender. Og jeg synes egentlig min mor har været rigtig god til at finde brugbare ting. Vi har også fået slik nogen af dagene, men ellers har vi fået lidt julepynt, skoleting eller noget der passede til en interesse. Vi har aldrig fået adventsgaver, men har i weekenden fået større pakker, både lørdag og søndag.

Clare får også pakkekalender. Jeg havde egentlig tænkt at vi ikke behøvede at starte før næste år, men både mormor og farmor er gået igang med at finde pakker og mormor broderer en kalender til hende. Hvad der kommer i den ved jeg jo så ikke. Men jeg forestiller mig legetøj og nok også lidt tøj. Jeg ved ikke hvor meget Clare vil få ud af det i en alder af 11-12 måneder, men så får bedstemødrene da lidt afløb ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pixie får ingen i år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER