jsc

Første "november" barn!

40 indlæg i dette emne

Alt gik som planlagt i går og jeg ligger nu med den fineste lille dreng på 3340 g og 49 cm :-) han døjer med lidt fostervand han slugte i farten, så han er lidt urolig pga. Sin mave, men det skulle gå over igen.

Vi skal formodentlig hjem i morgen,så skal jeg nok fortælle lidt mere og få lagt lidt billeder op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Alt gik som planlagt i går og jeg ligger nu med den fineste lille dreng på 3340 g og 49 cm :-) han døjer med lidt fostervand han slugte i farten, så han er lidt urolig pga. Sin mave, men det skulle gå over igen.

Vi skal formodentlig hjem i morgen,så skal jeg nok fortælle lidt mere og få lagt lidt billeder op.

Tillykke med ham! Dejligt det gik godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke!! :loveshower

 

Dejligt at alt gik godt, vi glæder os til at se billeder! :baby1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med ham og sikke en fin størrelse :) Dejligt I forhåbentlig kommer hjem i morgen, det må du også snart trænge til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange gange tillykke!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe stort tillykke med den lille "november" baby :-) jeg tilslutter mig koret og glæder mig til at se billeder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Stort tillykke hvor dejligt at alt gik planmæssigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:wee tillykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke! Hvor er det fantastisk:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha - det gik ikke helt som planlagt, men nu er vi endelig hjemme :-)

Lørdag formiddag, hvor vi nærmest var ved at pakke synes en af sygeplejerskerne at han var blevet noget gul -ganske rigtig viste prøver hurtigt at han havde gulsot - men ikke særlig meget. Derfor blev børnelægen tilkaldt da han hen på eftermiddagen blev meget sløv. Hun kunne ikke finde noget umiddelbart, men kunne høre en lille mislyd i hjertelyden. Hun mente, det var et lille hul fra fostertilstanden som ikke havde lukket sig endnu - det gør det dog i løbet af de første 3 døgn sagde hun og sløvheden var ikke derfor - snarere at gulsoten nok var stigende.

Lang historie kort, så kæmpede vi flere dage på barselsgangen med at få nok mad i ham, til at gulsoten ikke blev for slem og da vi endelig mandag så ud til at have styr på det, skulle han lyttes på igen - og her var lyden der stadig. Mandag og tirsdag fik han så den helt store gennemgang med blodtryksmåling, EKG og endelig hjertescanning. Det var nærmest held i uheld at gulsoten gjorde ham så sløv, at han har været utrolig tålmodig under at undersøgelserne med dimser og elektroder her og der...

Resultatet er, at det lille hul ikke har lukket sig helt endnu - men næsten og vi skal til kontrol om tre måneder - de er helt sikre på at det nok skal Luke sig. Derudover kunne de se, at han kun har to hjerteklapper, hvor man normalt har tre! Dette har ca. 2%af befolkningen og har ingen praktisk betydning forsikrede lægen os om. Han viste ikke om det hang sammen med at han også kun havde to kar i navlestrengen?

Vi fik så lov til at tage hjem, men skulle ind igår til vægtkontrol og test for gulsoten, som heldigvis endelig viste et fald (det steg hen over søndag og mandag, men ikke nok til at nå lysbehandlingsgrænsen).

Dagene har mildest talt været kaotiske og min amning har været stærk under pres og vi supplerer med modermælkserstatning for at sikre at han får nok - i dag er første dag, hvor vi ikke skal noget og bare kan nyde at være hjemme - og koncentrere os om amningen, så vi kan få helt bugt med gulsoten...

Men dejlig er han og rigtig nem, da gulsoten gør han sover en del :-) det går nok snart over :-) Her er et par billeder.

OOCUitj.jpg

1 dag gammel

cJV74cO.jpg

Endelig på vej hjem :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha - det gik ikke helt som planlagt, men nu er vi endelig hjemme :-)

Lørdag formiddag, hvor vi nærmest var ved at pakke synes en af sygeplejerskerne at han var blevet noget gul -ganske rigtig viste prøver hurtigt at han havde gulsot - men ikke særlig meget. Derfor blev børnelægen tilkaldt da han hen på eftermiddagen blev meget sløv. Hun kunne ikke finde noget umiddelbart, men kunne høre en lille mislyd i hjertelyden. Hun mente, det var et lille hul fra fostertilstanden som ikke havde lukket sig endnu - det gør det dog i løbet af de første 3 døgn sagde hun og sløvheden var ikke derfor - snarere at gulsoten nok var stigende.

Lang historie kort, så kæmpede vi flere dage på barselsgangen med at få nok mad i ham, til at gulsoten ikke blev for slem og da vi endelig mandag så ud til at have styr på det, skulle han lyttes på igen - og her var lyden der stadig. Mandag og tirsdag fik han så den helt store gennemgang med blodtryksmåling, EKG og endelig hjertescanning. Det var nærmest held i uheld at gulsoten gjorde ham så sløv, at han har været utrolig tålmodig under at undersøgelserne med dimser og elektroder her og der...

Resultatet er, at det lille hul ikke har lukket sig helt endnu - men næsten og vi skal til kontrol om tre måneder - de er helt sikre på at det nok skal Luke sig. Derudover kunne de se, at han kun har to hjerteklapper, hvor man normalt har tre! Dette har ca. 2%af befolkningen og har ingen praktisk betydning forsikrede lægen os om. Han viste ikke om det hang sammen med at han også kun havde to kar i navlestrengen?

Vi fik så lov til at tage hjem, men skulle ind igår til vægtkontrol og test for gulsoten, som heldigvis endelig viste et fald (det steg hen over søndag og mandag, men ikke nok til at nå lysbehandlingsgrænsen).

Dagene har mildest talt været kaotiske og min amning har været stærk under pres og vi supplerer med modermælkserstatning for at sikre at han får nok - i dag er første dag, hvor vi ikke skal noget og bare kan nyde at være hjemme - og koncentrere os om amningen, så vi kan få helt bugt med gulsoten...

Men dejlig er han og rigtig nem, da gulsoten gør han sover en del :-) det går nok snart over :-) Her er et par billeder.

OOCUitj.jpg

1 dag gammel

cJV74cO.jpg

Endelig på vej hjem :-)

Årh hvor er han dejlig!!! Tillykke med ham!

Er ked af i fik sådan en turbulent start, men det lyder som om det er ved at rette sig, så i får tid til at lære hinanden at kende! Godt at høre lægerne mener det ikke vil være af betydning.

Knus!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han fin, tillykke med jeres søn  :hurra  og dejligt at I har fået lov at komme hjem og det ikke var så alvorligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han skøn. Stort tillykke med ham :loveshower

Lyder som er turbulent start, dejligt de mener alt ordner sig :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han kær, hvis ikke jeg var skruk så er jeg det godt nok nu!

Sådan en lille fyr i sådan en kæmpe autostol ;-)

Kedeligt at i har haft så turbulent en start, men dejligt at det går den rette vej og at i nu er kommet hjem og kan bruge tiden på at nyde at være en ny familie. Stort tillykke,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke fin fyr :-)

Træls start men dejligt at I er hjemme nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er han kær jsc! Men æv for en start, heldigt det hele viste sig ikke at være alvorligt. Hold op det må være ubehageligt at have sådan en lille størrelse gennem alle de undersøgelser. Godt I nu er hjemme og kan nyde den lille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med ham:) hurra for den først november baby!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak allesammen - jeg glæder mig til at der dukker flere november babyer op :-)

Sundhedsplejersken var her i går og han havde taget acceptabelt på, så det ser ud til at gå fremad :-) men han er godt nok stadigvæk meget træt når han skal spise, så det er lidt en kamp...hun kommer igen mandag og kontrolvejer - har han taget fint på der, kan jeg nok begynde at slappe lidt af...lige nu fører vi simpelthen skema over hvor tit og hvor meget han spiser...det føles sådan lidt "Stasi" agtigt og det vil jeg gerne ud over igen.

I får lige et nyere billede - en uge og 1 dag gammel:

8GHFvXO.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han fin!

Kæmpe stort tillykke med ham. Og dejligt for jer, at der falder ro på igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han fin tillykke med ham :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak - han havde taget fint på i går, har nået sin fødselsvægt igen, så nu er skemaet lagt væk :-) men han sover stadig meget - vi glæder os ellers sådan til at lege med ham allesammen ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fredag den 22. startede med veer fra morgenstunden, hen på aftenen tog vi på fødestuen og blev indlagt pga. regelmæssige veer hvert 4.-6. minut på 1 minuts tid, lørdag morgen gik de i sig selv igen og vi blev udskrevet med udslettet livmoderhals og en cm åben. Derefter gik erkendelsen med samme show on off inkl. endnu en tur på fødestuen søndag. Hvor de mente, jeg måske havde blærebetændelse, så jeg kom i behandling for det. Det viste sig dog senere ikke at være noget. Mandag og tirsdag fortsat veer on/off.

Onsdag skulle jeg møde til igangsættelse 8.15 - det nåede vi dog aldrig til. For natten til onsdag gik mit vand i en ordentlig skylle kl. 00.40, næsten med det samme derefter kom veerne og de blev hurtigt meget hyppige med kun 2-3 min. pause. Efter 12 timers veer havde tvilling B det dog ret dårligt, så jeg fik akut kejsersnit.

SÅ! 12.45 den 27. november kom Oscar til verden 48 cm og 2700 g og skønnere end skøn. Et minut senere 12.46 kom lillebror Anton, 47 cm og 2310 g og mindst lige så skøn som brormand.

Billeder må vente, jeg er på fra mobilen. Vi er stadig indlagt og skal være det nogle dage endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fredag den 22. startede med veer fra morgenstunden, hen på aftenen tog vi på fødestuen og blev indlagt pga. regelmæssige veer hvert 4.-6. minut på 1 minuts tid, lørdag morgen gik de i sig selv igen og vi blev udskrevet med udslettet livmoderhals og en cm åben. Derefter gik erkendelsen med samme show on off inkl. endnu en tur på fødestuen søndag. Hvor de mente, jeg måske havde blærebetændelse, så jeg kom i behandling for det. Det viste sig dog senere ikke at være noget. Mandag og tirsdag fortsat veer on/off.

Onsdag skulle jeg møde til igangsættelse 8.15 - det nåede vi dog aldrig til. For natten til onsdag gik mit vand i en ordentlig skylle kl. 00.40, næsten med det samme derefter kom veerne og de blev hurtigt meget hyppige med kun 2-3 min. pause. Efter 12 timers veer havde tvilling B det dog ret dårligt, så jeg fik akut kejsersnit.

SÅ! 12.45 den 27. november kom Oscar til verden 48 cm og 2700 g og skønnere end skøn. Et minut senere 12.46 kom lillebror Anton, 47 cm og 2310 g og mindst lige så skøn som brormand.

Billeder må vente, jeg er på fra mobilen. Vi er stadig indlagt og skal være det nogle dage endnu.

Tillykke med jeres to dejlige drenge :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER