Hønemor

spontan abort, eller? :/

9 indlæg i dette emne

Hej alle!

 

Som overskriften lyder, er jeg i tvivl om jeg er igang med en spontan abort. Jeg er 5+6 i dag, men i går formiddags begyndte jeg at bløde. Ikke så meget - måske 1-2 ml frisk blod. Er hjemmesygeplejerske, og stod hos en dårlig borger, da jeg mærkede at noget a la starten på en menstruation begyndte.. Panikkede og konstaterede lidt efter, at det altså var en blødning.

En ikke særlig nem situation på mange områder, men lige her, var det meget upraktisk at være på job, have brug for at komme til læge og ingen på jobbet ved omkring graviditeten (og ikke behøver - især hvis den ender i SA!)

Nå men jeg fik da fake't, at jeg var dålig tilpas, og gik hjem 2 timer før, tog min kæreste i hånden og kom til lægen. Lægen er en mand af få ord, så det var ikke nemt at få noget ud af ham, udover at jeg skulle henvises til scanning..

Dagen efter ringer lægen at de kan scanne mig samme dag kl 12. Igen står jeg i et dilemma med jobbet. Samtidig var jeg klar over, at hvis jeg ikke takkede ja til scanningen den dag, blev det først efer weekenden. Tanken om at jeg måtte afsløre graviditeten (og mulige SA) kunne jeg ikke overskue, så jeg takkede nej. Nu skal jeg så til scanning på tirsdag d 29/10, og weekenden bliver forfærdelig lang!!

 

Jeg har ikke på noget tidspunkt haft smerter, udover lidt jag i underlivet de sidste 4 uger ca. Dette har jeg tolket som min krops måde at reagere på graviditeten. Jeg har ikke blødt med frisk blod siden i går formiddags på jobbet, men ind i mellem kommer der en anelse gammel blod, a la den sidste dag efter menstruation.

 

Nå, men det jeg gerne vil frem til, udover at krænge mine bekymringer ud er, om der er andre der mon har prøvet/står midt i det samme??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det skønt at du kan blive scannet, selv om det må være vildt hårdt at gå og vente uden at vide om du er købt eller solgt :kram2 Jeg tænker egentlig der er noget positivt ved at vente nogle dage endnu er at det er meget tidligt at blive scannet, og du risikerer så vidt jeg ved at de ikke kan se hjerteblink fordi det er tidligt og der så kan blive yderligere tvivl og bekymring. Der kan et par dage godt gøre en forskel, så krydser meget fingre for dig.

 

Så vil jeg lige sige der er rigtig mange som bløder lidt uden at abortere, og det at du ikke har smerter og meget kraftig blødning er et godt tegn. Held og lykke på tirsdag og håber du og manden kan finde noget hyggeligt til ventetiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige, at når du ikke har smerter eller bløder mere frisk blod, så er det gode tegn. Jeg havde selv en SA 7+4 i min sidste graviditet, og der blødte jeg lidt mere end en normal mens - ca. 4-5 dage med frisk blod og så gammelt blod til sidst. Derudover havde jeg kraftige mens-smerter. 

 

Godt du får en scanning - jeg krydser fingre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak - Dejligt med lidt positivt energi ;)

Ja, det tænker jeg også ift. at det stadig er så tidligt i graviditeten. Så hellere vente de 3 dage og få en sikker besked - uanset om den så er god eller dårlig. Det er måske/måske ikke svar ville være træls at have fået, hvis jeg tog afsted i dag. 

 

God weekend :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været gravid 3 gange og to af gangene har jeg blødt. Første graviditet var det præcis som du beskriver, jeg kom til scanning omkring 7+ og alt var fint og der kom ikke mere blødning efter scanningen. Han er en 7-årig frisk gut i dag :) anden gang jeg var gravid blødte jeg slet ikke. Tredje gang jeg var gravid blødte jeg. Der kom meget blod, som en menstruation, og havde smerter. Jeg blødte frisk blod on off i to dage før jeg kom til scanning, men alt så fint ud. Derefter blødte jeg on off i et par uger, det stoppede en uge før NF scanningen. Og hun er 7 måneder og fuld af energi nu :) så det kan altså sagtens gå godt selvom man bløder, kender mange der har prøvet det. Krydser fingre for dig og håber at alt er vel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siden jeg skrev i fredags er jeg begyndt at bløde igen. det startede lørdag morgen og bløder stadig lidt i dag. Havde smerter i går, lignende mens smerter. Kunne ikke dy mig for at tage en graviditets test, velvidende at den uanset ville vise positiv, da HCG jo ikke ville være ude af kroppen endnu hvis jeg har haft en SA. Den viste meget tæt på negativ!! jeg er overbevist om, at jeg har haft en SA i går, og har lyst til at afblæse scanningen på tirsdag - ved jo hvad jeg får at vide.. :( Men der skal vel tjekkes for, om jeg skal have en udskrabning, eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, synes under alle omstændigheder du skal holde fast i scanningen for som du selv siger at se om naturen har klaret det selv hvis det er en spontan abort. Har arbejdet på gynækologisk afdeling og ville selv gøre det.

Og i det hele taget se hvad scanningen viser - altså om der er tale om en abort eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, synes under alle omstændigheder du skal holde fast i scanningen for som du selv siger at se om naturen har klaret det selv hvis det er en spontan abort. Har arbejdet på gynækologisk afdeling og ville selv gøre det.

Og i det hele taget se hvad scanningen viser - altså om der er tale om en abort eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, synes under alle omstændigheder du skal holde fast i scanningen for som du selv siger at se om naturen har klaret det selv hvis det er en spontan abort. Har arbejdet på gynækologisk afdeling og ville selv gøre det.

Og i det hele taget se hvad scanningen viser - altså om der er tale om en abort eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER