9000a

Skøn

35 indlæg i dette emne

Hvad er jeres guldklumper blevet skønnet til? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad er jeres guldklumper blevet skønnet til? :-)

Går udfra det er vægten, du tænker på?

Maimari blev skønnet til små 2 kg ved sidste jordmoderbesøg, da jeg var 32+0.

Inden da var jeg til undersøgelse ved fødselslæge 29+4, hvor han scannede og målte hende til lidt over 1400 g.

Hvad med din? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det var vægten ;-)

Jamen 29+4 blev hun skønnet til 1300

Og nu 34+4 var det 2300

Det virker da som om vores to piger følger hinanden :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det var vægten ;-)

Jamen 29+4 blev hun skønnet til 1300

Og nu 34+4 var det 2300

Det virker da som om vores to piger følger hinanden :-)

Ja det er da meget det samme. Lige efter bogen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved sidste jordemoder besøg 29+5 (i tirsdags) blev han skønnet til ca. 1400 gram.

Ved fødselslæge visit den 9. oktober blev han målt til omkring 1000 gram :) (fik et kig ind i hulen :wub )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var på fødegangen grundet for mange plukveer i sidste uge. Hvor jeg var 31+4 blev han skønnet ca 1500.

Meget normalt:-D.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine bliver slet ikke skønnet til noget, jeg får hyppige vækstscanninger i stedet. Ret luksus :)

Hvis de følger deres kurve, og mon ikke de gør, så skulle de gerne ligge på omkring 2000 g hver her 33+2.

31+1 var de 1778 g og 1779 g.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine bliver slet ikke skønnet til noget, jeg får hyppige vækstscanninger i stedet. Ret luksus :)

Hvis de følger deres kurve, og mon ikke de gør, så skulle de gerne ligge på omkring 2000 g hver her 33+2.

31+1 var de 1778 g og 1779 g.

Jeg har også fået et par vækstscanninger undervejs ved fødselslægen. Det er altså skønt at følge rigtig med i udviklingen!

Synes dine to små faktisk slet ikke er så små endda ;) De klarer det rigtig flot! <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået et par vækstscanninger undervejs ved fødselslægen. Det er altså skønt at følge rigtig med i udviklingen!

Synes dine to små faktisk slet ikke er så små endda ;) De klarer det rigtig flot! <3

Ja det er hyggeligt nok med alle de scanninger, tror vi er på 14 nu, det er så lige til den gode side ;) Det er vildt så flot de to vokser, lægerne er ret imponerede - de er kun otte procent under gennemsnittet, og de må være helt ned til minus 15 % for stadig at være i 'normalområdet'.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er hyggeligt nok med alle de scanninger, tror vi er på 14 nu, det er så lige til den gode side ;) Det er vildt så flot de to vokser, lægerne er ret imponerede - de er kun otte procent under gennemsnittet, og de må være helt ned til minus 15 % for stadig at være i 'normalområdet'.

Good job mama!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag 33+5 målt ved vækstscanning vejer hun 2500. 2477 for at være helt præcis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det godt med store smukke babyer! Min læge sagde ca.2 kg i 33 uge, meeeen mon ikke det alligeve er svært at vurdere rigtigt? Jeg kan ikke huske hvor stor Sigrid blev skønnet til lige før hun kom ud, men hun var 3804g, tænk jeg kan huske det endnu så præcist :biglove

Jeg skal til jordmoder om halvanden uge, så må vi se hvad hun siger og hvad hun kan sige af opmuntrende ting om kejsersnit :)

Knuuuuuuuuus :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min baby er lige blevet vurderet til 2800 (34+6). Det er vist lidt stort, så jordmoderen tror hun bliver over 4000! Det ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal synes om...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min baby er lige blevet vurderet til 2800 (34+6). Det er vist lidt stort, så jordmoderen tror hun bliver over 4000! Det ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal synes om...

Så behøver du nok ikke købe en masse i str. 50 ;) I Søndagsavisen i dag skriver de, at de babyer som er små ved fødslen, har større risiko for overvægt senere. Så måske det er ret godt? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min baby er lige blevet vurderet til 2800 (34+6). Det er vist lidt stort, så jordmoderen tror hun bliver over 4000! Det ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal synes om...

Var det et skøn eller en scanning? 

Altså det er vel egentlig ikke så meget større end min og hun skulle være "lige efter bogen". De skal tage ca. 250 g på om ugen. Det må betyde, at min ville veje 2750 g ved 34+5 (en uge efter sidste måling). Så det er jo meget det samme?

Nå men lille, mellem eller stor.. Det vigtigste er jo at de har det godt! :loveshower

 

Edit: Der står godt nok i "Gravid for første gang"-bogen fra lægen, at den skal veje ca. 2200 g i uge 34 :D Så vores er da vist til den store side, selvom fødselslægen nu sagde til mig at det var helt perfekt. Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min baby er lige blevet vurderet til 2800 (34+6). Det er vist lidt stort, så jordmoderen tror hun bliver over 4000! Det ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal synes om...

Det skal du være glad for, så har hun mere at tage af de første dage   ;)

Og det er ikke ikke værre at føde et barn over 4 kilo fremfor et barn under 4 kilo

 

Mine er i øvrigt scannet til at veje omkring 2 kilo i uge 32 og har vejet henholdsvis 4100 og 4300 ved fødslen nogle dage over termin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så behøver du nok ikke købe en masse i str. 50 ;) I Søndagsavisen i dag skriver de, at de babyer som er små ved fødslen, har større risiko for overvægt senere. Så måske det er ret godt? :)

Nej, jeg regner også med, at hun går direkte i str. 56 :-). Prøver også at fokusere på det positive, som fx det med at der så er lidt at give af i starten, som Bassen også siger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det et skøn eller en scanning? 

Altså det er vel egentlig ikke så meget større end min og hun skulle være "lige efter bogen". De skal tage ca. 250 g på om ugen. Det må betyde, at min ville veje 2750 g ved 34+5 (en uge efter sidste måling). Så det er jo meget det samme?

Nå men lille, mellem eller stor.. Det vigtigste er jo at de har det godt! :loveshower

 

Edit: Der står godt nok i "Gravid for første gang"-bogen fra lægen, at den skal veje ca. 2200 g i uge 34 :D Så vores er da vist til den store side, selvom fødselslægen nu sagde til mig at det var helt perfekt. Hehe

 

Det var et kun et skøn, så der er selvfølgelig meget usikkerhed forbundet med det - men har gennemhele graditeten fået at vide, at hun er over gennemsnit, så der er nok noget om det. Men ja, selvfølgelig er det vigtigst er at de har det godt, og der er åbenbart lidt uenighed om hvor meget de bør veje pt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været ved jordemoder igen. Min skattepige blev idag 36+4 skønnet til 2900-3000, så hun blir nok de 4 kg inden hun blir født :-):-):-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er jeres babyer gode til at vokse altså! :)

Mine er gået lidt i stå - jeg er ret skuffet, men alle lægerne sagde det stadig var okay. Så jeg skal nok ikke bekymre mig. De var i går (35+1) 2186 g og 2333 g, hvilket svarer til minus 16 og minus 11 procent, så lige på den nedre grænse af normalområdet (den går ved minus 15 procent). De har bare været så imponerende til at vokse - så jeg troede, de ville være 2500 gram hver. Men jaja, de har det godt. Og min søde fødselslæge fortalte, at deres alder betyder langt mere end størrelse. Så det er jo godt nok. Vi fik tid til en ekstra vækstscanning om to uger, så må vi se om jeg kan holde på dem så længe. Håber jeg virkelig, nu de ikke er større.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er jeres babyer gode til at vokse altså! :)

Mine er gået lidt i stå - jeg er ret skuffet, men alle lægerne sagde det stadig var okay. Så jeg skal nok ikke bekymre mig. De var i går (35+1) 2186 g og 2333 g, hvilket svarer til minus 16 og minus 11 procent, så lige på den nedre grænse af normalområdet (den går ved minus 15 procent). De har bare været så imponerende til at vokse - så jeg troede, de ville være 2500 gram hver. Men jaja, de har det godt. Og min søde fødselslæge fortalte, at deres alder betyder langt mere end størrelse. Så det er jo godt nok. Vi fik tid til en ekstra vækstscanning om to uger, så må vi se om jeg kan holde på dem så længe. Håber jeg virkelig, nu de ikke er større.

<3 Det skal nok gå alt sammen søde ven! Både de og deres mor er gjort af sejt stof.

Det er jo normalt at ikke alt går lige efter bogen med tvilinger! Så mor-Annika, tag du bare en slapper ;)

Knuser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordmoder i dag ved 35+4 sagde ca.2700g og en baby med hovedet opad. Meeeeeeen det gør jo ikke noget, når jeg skal have kejsersnit i forvejen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordemoder i dag, 35+1 Villads har det godt. Han ligger stadigvæk med hovedet nedad. Det sidder ikke fast. Men han har vendt sådan i 4 uger nu. Så det er skønt.

Hun vurdere ham til ca 2400 gr. Lidt lille, men som vi snakkede om, så var Astrid også kun 3040 gr, så jeg føder bare ikke store Børn. Så alt fint der.

mit bækken er slemt og min jordemoder Håbede faktisk for mit bækken s skyld at han kommer ud lidt før.

Jeg vil selvfølgelig gerne gå tiden ud så Han kan nå at vokse så meget så muligt.

Men kan sagtens følge hende.

Da jeg skulle op fra briksen måtte jeg lige knibe et par tårer. For pokker det gør såååååå ondt. Den hårde briks.

Men fantastisk dag.

Så nu er det faktisk bare at vente til han er klar♥♥♥♥♥♥♥

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordemoder i dag, 35+1 Villads har det godt. Han ligger stadigvæk med hovedet nedad. Det sidder ikke fast. Men han har vendt sådan i 4 uger nu. Så det er skønt.

Hun vurdere ham til ca 2400 gr. Lidt lille, men som vi snakkede om, så var Astrid også kun 3040 gr, så jeg føder bare ikke store Børn. Så alt fint der.

mit bækken er slemt og min jordemoder Håbede faktisk for mit bækken s skyld at han kommer ud lidt før.

Jeg vil selvfølgelig gerne gå tiden ud så Han kan nå at vokse så meget så muligt.

Men kan sagtens følge hende.

Da jeg skulle op fra briksen måtte jeg lige knibe et par tårer. For pokker det gør såååååå ondt. Den hårde briks.

Men fantastisk dag.

Så nu er det faktisk bare at vente til han er klar♥♥♥♥♥♥♥

Æv hvor lyder det træls med bækkenet! Men hvor er din opdatering ellers bare fantastisk :) Du lyder så glad og positiv - det smitter jo helt vildt :D Dejligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv hvor lyder det træls med bækkenet! Men hvor er din opdatering ellers bare fantastisk :) Du lyder så glad og positiv - det smitter jo helt vildt :D Dejligt!

jeg er virkelig også bare sååååååå glad og lykkelig.

Vi er næsten færdig med vores ombygning af halvdelen af huset. Astrid trives og Villads kommer snart.

Så nu glæder jeg mig til at der kommer lidt ro på og snart bare skal nyde min mand og mine børn♥♥♥♥♥♥♥♥

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER