Rosina

Første scanning

30 indlæg i dette emne

Jeg har set min bebs for første gang :loveshower  Jeg er ca. 6+3 idag og har lige været til gynækolog og blive scannet.

 

Det var så dejligt at se, at den lever, men meget mere end en blinkende prik kunne man altså ikke se ;)  Det vidste jeg selvfølgelig godt i forvejen. Min mand er til gengæld super glad - nu har han set, at der er et lille hjerte derinde, så tør han vist lidt bedre tro på det :)

 

Jeg var ikke langt nok henne til, at hun kunne måle den, så jeg skal derhen igen om 2 uger. Det er altså efterhånden meget fravær fra arbejdet - hvad siger I andre til jeres chefer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har set min bebs for første gang :loveshower  Jeg er ca. 6+3 idag og har lige været til gynækolog og blive scannet.

 

Det var så dejligt at se, at den lever, men meget mere end en blinkende prik kunne man altså ikke se ;)  Det vidste jeg selvfølgelig godt i forvejen. Min mand er til gengæld super glad - nu har han set, at der er et lille hjerte derinde, så tør han vist lidt bedre tro på det :)

 

Jeg var ikke langt nok henne til, at hun kunne måle den, så jeg skal derhen igen om 2 uger. Det er altså efterhånden meget fravær fra arbejdet - hvad siger I andre til jeres chefer?

Ej hvor fantastisk :D  Glæder mig til jeg skal se hjerteblink første gang :)

Jeg er studerende, så jeg har heldigvis ik det problem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har set min bebs for første gang :loveshower  Jeg er ca. 6+3 idag og har lige været til gynækolog og blive scannet.

 

Det var så dejligt at se, at den lever, men meget mere end en blinkende prik kunne man altså ikke se ;)  Det vidste jeg selvfølgelig godt i forvejen. Min mand er til gengæld super glad - nu har han set, at der er et lille hjerte derinde, så tør han vist lidt bedre tro på det :)

 

Jeg var ikke langt nok henne til, at hun kunne måle den, så jeg skal derhen igen om 2 uger. Det er altså efterhånden meget fravær fra arbejdet - hvad siger I andre til jeres chefer?

Jeg skal se blyp på mandag og glæder mig meget, især fordi jeg svinger meget mellem at føle mig meget gravid og så blive i tvivl :)

Jeg tilrettelægger selv min arbejdsdag, men prøver så vidt muligt at få tidlige eller sene tider, ellers tager jeg en hjemmearbejdsdag, så jeg undgår spørgsmål :)

Er nu lidt spændt på om de har gættet det, for sad og skrev en mail til min mand, en liste med alle læge/jordemoder/scanningsaftaler de næste 8 måneder, for at kunne få ro på det i hovedet, men blev distraheret af kage, og glemte at lukke mailen ned, ups :(

Så hvis en kollega er gået forbi og har set noget i forbifarten, så er jeg rimelig busted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe :)

Jeg har første scanning på lørdag :) og glæder mig helt vildt :)

Jeg arbejder i en vuggestue så dem på min stue ved godt at jeg er gravid men ikke lederne eller noget.. :)

Og min mands arbejde ved ikke noget endnu??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal se blyp på mandag og glæder mig meget, især fordi jeg svinger meget mellem at føle mig meget gravid og så blive i tvivl :)

Jeg tilrettelægger selv min arbejdsdag, men prøver så vidt muligt at få tidlige eller sene tider, ellers tager jeg en hjemmearbejdsdag, så jeg undgår spørgsmål :)

Er nu lidt spændt på om de har gættet det, for sad og skrev en mail til min mand, en liste med alle læge/jordemoder/scanningsaftaler de næste 8 måneder, for at kunne få ro på det i hovedet, men blev distraheret af kage, og glemte at lukke mailen ned, ups :(

Så hvis en kollega er gået forbi og har set noget i forbifarten, så er jeg rimelig busted :)

 

Hehe :)

 

Hvordan kender du alle de aftaler allerede? Jeg har slet ikke noget overblik - glæder mig bare til jeg kan fortælle min leder, at det er fordi jeg er gravid, at jeg hele tiden render til lægen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe :)

Jeg har første scanning på lørdag :) og glæder mig helt vildt :)

Jeg arbejder i en vuggestue så dem på min stue ved godt at jeg er gravid men ikke lederne eller noget.. :)

Og min mands arbejde ved ikke noget endnu??

 

Glæder mig til at høre, hvordan din scanning forløber, for du er vist lidt længere henne end mig, så man kan nok se lidt mere end bare en blinkende dut :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er/skal i forskellige scannes henne? For det er jo stadig tidligt i gravidititen, så betaler i selv for scanning eller? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver sikkert ikke scannet før uge 12, har første læge samtale i 11 uge. Men jeg glæder mig!!!!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er/skal i forskellige scannes henne? For det er jo stadig tidligt i gravidititen, så betaler i selv for scanning eller? :)

Jeg har fået henvisning til scanningen (hos en gynækolog) fra min læge, fordi jeg aborterede i sidste cyklus og vi derfor ikke er 100% sikre på, hvor langt jeg er! Det er nu vist mest min læge, der er usikker, for jeg brugte ÆL-teste, så jeg har en rimelig god ide... Men det behøver jeg jo ikke understrege for min læge, når nu hun vil give mig et par gratis scanninger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er/skal i forskellige scannes henne? For det er jo stadig tidligt i gravidititen, så betaler i selv for scanning eller? :)

Jeg har en selvbetalt scanning her på lørdag. Også har jeg første lægebesøg torsdag i næste uge.. Og er ret sikker på at de også tilbyder mig en scanning da jeg jo mistede sidste gang.. Men det der med at få ringet til læge og snakke er bare altid på et træls tidspunkt på dagen, og kunne ikke vente så valgt at tag en selvbetalt scannkng også må vi se om lægen ikke tilbyder mig en om ca 2 uger :) så det tag vi også lige imod :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Jeg havde også tænkt mig at tage til et selvbetalt scanningsted når jeg er 8+0. Kan ikke vente helt til uge 12 :) Første gang jeg er gravid, så lægen tilbyder nok ikke mig extra scanninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe :)

Hvordan kender du alle de aftaler allerede? Jeg har slet ikke noget overblik - glæder mig bare til jeg kan fortælle min leder, at det er fordi jeg er gravid, at jeg hele tiden render til lægen...

Jeg fandt en oversigt et sted, kan lige skrive den ind, når jeg ikke er på fra mobilen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er/skal i forskellige scannes henne? For det er jo stadig tidligt i gravidititen, så betaler i selv for scanning eller? :)

Jeg var i behandling og får 1-2 tryghedsscanninnger på klinikken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger!

Jeg joiner også gerne denne termins gruppe :) er 5+6 i dag og termin omkring 21.6.14. jeg har ikke været ved min læge endnu, da de har ferie lukket. I går begyndte jeg at bløde og tog til en anden læge, da jeg var totalt panik slagen og nægtede at vente til jeg kunne se min egen læge mandag. Lægen undersøgte mig, men kunne ikke sige noget. Jeg har ikke på noget tidspunkt haft smerter, og mængden af blod er ikke helt nok til det helt sikkert er en SA.. Men alt er jo så forskelligt fra person til person. Derfor skal jeg til scanning på tirsdag.. puha, der er så længe til :/ håber virkelig, at alt er som det skal være  :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weee så har jeg været til scanning og se den lille.

Dens hjerte bankede så flot derud af :)

Lidt en vild oplevelse og nu tror man MEGET mere på det :) :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weee så har jeg været til scanning og se den lille.

Dens hjerte bankede så flot derud af :)

Lidt en vild oplevelse og nu tror man MEGET mere på det :) :) :)

Weeee, tillykke :)

Glæder mig til det er min tur på mandag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi set blypper første gang, og som forventer var der kun en, hvilket vi er lidt lettet over :)

Men den havde et fint lille hjerte der blinkede derudaf :)

Vi får en scanning mere d 13 nov, og så er vi færdige i behandlingsverdenen (det har jeg glædet mig til meget længe ) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke alle sammen! Så vidt jeg har regnet ud er jeg 6+6 i dag med termin d. 19/7. Jeg skal til første lægebesøg i morgen, endelig! Så er der bare stadig 5 uger til NF som også er første scanning - da jeg er førstegangsgravid tvivler jeg også på min læge sender mig til tidlig scanning, men er virkelig fristet til at betale mig fra det, når jeg omkring 9. uge :) Glæder mig bare så meget til at se det lille vidunder!

 

Og så glæder jeg mig ikke mindst til at kunne fortælle min chef det... Er ikke så god til alt det hemmelighedskræmmeri.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke alle sammen! Så vidt jeg har regnet ud er jeg 6+6 i dag med termin d. 19/7. Jeg skal til første lægebesøg i morgen, endelig! Så er der bare stadig 5 uger til NF som også er første scanning - da jeg er førstegangsgravid tvivler jeg også på min læge sender mig til tidlig scanning, men er virkelig fristet til at betale mig fra det, når jeg omkring 9. uge :) Glæder mig bare så meget til at se det lille vidunder!

Og så glæder jeg mig ikke mindst til at kunne fortælle min chef det... Er ikke så god til alt det hemmelighedskræmmeri.

Det der med hemmelighederne forstår jeg godt, jeg prøvede ihærdigt at fortælle min chef det idag, men han havde ikke tid :(

Men ok, jeg beder om et hastemøde den sidste dag måneden, han tror sikkert jeg vil sige op ;)

Prøver igen i morgen :)

Hvornår vil du fortælle din chef det?

Held og lykke i morgen, så bliver du officielt gravid i systemet :)

Jeg skal selv afsted fredag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 7+1 og det er min første graviditet, så har en del spørgsmål :)

Har første graviditets-undersøgelse hos min lægen om en uge, men hvad skal der ske der? Hvornår ligger første scanning normalt? Og hvad gør man, hvis man gerne vil betale sig til en tidligere scanning selv - altså, hvem skal man kontakte?

 

Jeg er meget spændt! Og glæder mig til man kan mærke baby noget mere :) Lige nu er det kvalmen og trætheden som overbeviser mig om at den er god nok <3 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 7+1 og det er min første graviditet, så har en del spørgsmål :)

Har første graviditets-undersøgelse hos min lægen om en uge, men hvad skal der ske der? Hvornår ligger første scanning normalt? Og hvad gør man, hvis man gerne vil betale sig til en tidligere scanning selv - altså, hvem skal man kontakte?

Jeg er meget spændt! Og glæder mig til man kan mærke baby noget mere :) Lige nu er det kvalmen og trætheden som overbeviser mig om at den er god nok <3 :)

Jeg var hos lægen i mandags og fik stort set bare taget de obligatoriske blodprøver samt besked om at bestille tid til nakkefoldsscanning (som er den første almindelige scanning i offentligt regi. Den ligger mellem 11+0 og 13+6 tror jeg nok). Derudover var det en sludder for en sladder, fordi min læge gerne ville vente lidt med at lave vandrejournalen...

Afhængigt af hvor du bor, tror jeg bare at du kan google dig frem til en privat scanningsklinik. Der er i hvert fald ind til flere i Kbh.

Glæder mig til at høre, hvordan dit lægebesøg går - og om din oplevelse er helt anderledes end min :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 7+1 og det er min første graviditet, så har en del spørgsmål :)

Har første graviditets-undersøgelse hos min lægen om en uge, men hvad skal der ske der? Hvornår ligger første scanning normalt? Og hvad gør man, hvis man gerne vil betale sig til en tidligere scanning selv - altså, hvem skal man kontakte?

Jeg er meget spændt! Og glæder mig til man kan mærke baby noget mere :) Lige nu er det kvalmen og trætheden som overbeviser mig om at den er god nok <3 :)

Min datter er 3 år, så det er noget tid siden jeg har gjort det her sidst, så bær over med mig hvis jeg husker forkert :)

Første lægeundersøgelse handler mest om at få lavet en vandrejournal som bliver dit kæreste eje de næste 7 måneder, den skal med til alle undersøgelser og fødslen(?). De laver også et gyn tjek for at bekræfte at du er gravid.

Du skal regne med at hele seancen tager ca 45 min i følge min læge :)

Første scanning har jeg fået i uge 7+2, en tryghedsscanning jeg har fået tilbudt for blypper er lavet i behandling.

Der er flere scanningsklinikker der tilbyder tryghedsscanninnger, se evt scanningsklinikken eller lignende, ved ikke hvad de koster, men da vi i sin tid betalte 500kr for tidlig kønsscanning, så kan det ikke koste alverden :)

Den første officielle scanning er nakkefolden (nf) som du enten selv skal bestille tid til eller bliver indkaldt til, spørg evt læge :)

Nf får man gerne omkring uge 12.

Se evt det indlæg jeg har lavet tidligere i denne gruppe, der er en oversigt over de undersøgelser og scanninger du skal igennem de næste 7 måneder :)

Nu nævnte jeg den tidlige kønsscanning, pg den kan man få fra uge 14, og det er en af dem jeg selv tilkøber når tiden kommer, og tager svigermor med, da de bor langt fra os (Jylland) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til terminsscanning på mandag, da lægen er usikker på hvornår jeg har termin. Er godt nok spændt. :) Nogle der har været til det, der kan forklare hvordan det foregår? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til terminsscanning på mandag, da lægen er usikker på hvornår jeg har termin. Er godt nok spændt. :) Nogle der har været til det, der kan forklare hvordan det foregår? :rolleyes

 

Det var også formålet med den scanning jeg var til - fosteret var bare ikke stort nok til at gynækologen endnu kunne måle det, så jeg skal igen på onsdag :) Når det stadig er så tidligt, er det en indvendig scanning - det er jo i hvert fald meget rart lige at vide inden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også formålet med den scanning jeg var til - fosteret var bare ikke stort nok til at gynækologen endnu kunne måle det, så jeg skal igen på onsdag :) Når det stadig er så tidligt, er det en indvendig scanning - det er jo i hvert fald meget rart lige at vide inden ;)

Ja det var lige det jeg tænkte :) Må jeg spørge om du selv var afsted eller om du havde kæresten med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER