Mama

Er du sikker på at du er gravid??

16 indlæg i dette emne

Hej piger,

Fik en meget kedelig kommentar idag da jeg fortalte en jeg kender at jeg er gravid. Hun kigger på min krop og udtaler: "Du kan stadig passe dit tøj. Og du har ingen mave! Er du sikker på at du er gravid???" <_<

Det er ikke en særlig gennemtænkt kommentar må man sige.

Jeg er gravid i uge 10 og har rigtigt nok ingen øjensynlig mave. Er det da ikke normalt at maven først er synlig når man er omkring uge 20?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke da en ubetænksom kommentar

Hvor meget mave man har hvornår er meget individuelt.. Nogle kvinder må i ventebukserne allerede i uge 5-6 stykker.. Andre kan passe deres almindelige bukser indtil nærmest få uger før fødslen..

Hvis ikke jeg husker galt har det bl.a noget at gøre med hvor god plads der er inde i dig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke da en ubetænksom kommentar

Hvor meget mave man har hvornår er meget individuelt.. Nogle kvinder må i ventebukserne allerede i uge 5-6 stykker.. Andre kan passe deres almindelige bukser indtil nærmest få uger før fødslen..

Hvis ikke jeg husker galt har det bl.a noget at gøre med hvor god plads der er inde i dig..

Efter den kommentar var jeg så tæt på at køre til en skanningsklinik, men kom dog hurtigt til fornuft igen.

Fra navlen og ned har jeg en bule.. så der må jo ligge en lille en dernede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg havde heller ingen mave første gang. Så nej det behøves slet ikke.. Den lille er jo stadig kun et bette pjok ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hører ikke til her, men svarer lige alligevel. :)

Jeg fik altså ikke synlig mave før uge 24/25 tror jeg det var. Indtil da var det kun en lille bitte bule som egentlig bedst kunne ses når jeg lå ned.

Og folk skal bare kommentere og sammenligne. En bekendt havde termin 3 uger efter mig, og folk skulle altid sige til mig at hun havde en meget større mave end mig :blabla

Men faktum er, at alle er forskellige og vi jo bærer vores graviditeter forskelligt. :)

Hvis du har politikens graviditetsbog er der et billede af 2 kvinder som er lige langt henne, og det kan man altså overhovedet ikke se.

Så nyd du at du kan være i dine bukser endnu. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er meget mere tryg nu hvor i har svaret på tråden. :) Tak skal i have. Ja, jeg skal nok være glad for at jeg ikke allerede nu skal ud og investere en masse penge i graviditets tøj. Men glæder mig selvfølgelig til at se mere gravid ud..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej ved min første graviditet fik jeg mave omkring uge 12-13, og i denne her har jeg haft mave siden uge 5-6 så ja det er meget forskelligt fra graviditet og fra kvinde til kvinde..

Men må sige, det var ikke en særlig pæn kommentar, men maven skal nok komme :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var ikke en særlig betænksom kommentar..

Glæd du dig over, at tøjet stadig passer - maven skal nok komme :gravid

Jeg kan godt selv se en smule topmave nu.. især om eftermiddag og aften.. jeg er cirka ligeså langt henne som dig..

Jeg er glad for at kunne skjule det endnu, da jeg ikke fortæller det før NF er overstået..

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm - jeg hører heller ikke til her - men kan ikke lade være med at svare.

Synes heller ikke det er en særlig flink kommentar! Og tror altså det er fåtallet, der har tydelig mave i uge 10!

Jeg er pt uge 19+1 og folk (=kolleger, jeg ikke arbejde tæt sammen med) kommenterer meget på at min mave er meget stor - om jeg mon er sikker på jeg ikke har tvillinger derinde...

I min tråd har jeg lagt billeder ind taget gennem de første 18 uger - du kan jo se og sammenligne med din egen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm - jeg hører heller ikke til her - men kan ikke lade være med at svare.

Synes heller ikke det er en særlig flink kommentar! Og tror altså det er fåtallet, der har tydelig mave i uge 10!

Jeg er pt uge 19+1 og folk (=kolleger, jeg ikke arbejde tæt sammen med) kommenterer meget på at min mave er meget stor - om jeg mon er sikker på jeg ikke har tvillinger derinde...

I min tråd har jeg lagt billeder ind taget gennem de første 18 uger - du kan jo se og sammenligne med din egen.

Jeg har kigget på dine billeder, og synes min mave minder om din. Det er mest om aftenen man kan se at jeg er gravid. Og det er fordi jeg bliver så oppustet efter at have spist aftensmad. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var ikke en særlig betænksom kommentar at komme med...folk tænker sig ikke altid lige om.

Jeg er lidt længere henne end dig og jeg er begyndt at kunne mærke mine bukser driller lidt engang imellem, men jeg synes det er lidt svært at se noget. Nok fordi jeg havde en topmave i forvejen og det sidder lidt samme sted.

Jeg håber ikke jeg skal ud og købe for meget ventetøj. Jeg har heldigvis en veninde der var gravid sidste år og hun havde nogen bukser jeg har fået og hun ville se om hun ikke havde noget mere i kælderen der er lidt mere sommertøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en underlig kommentar. Hvor gammel er hende, der sagde det?Hun lyder som en der ikke er så gammel, og som tror at man med det samme man er gravid har en stor mave.. Tror hun det er for sjovt, det tager 9 mdr??? Den kan jo ikke starte med at veje 3500 og være en halv meter lang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke dog en underlig kommentar at komme med :klap Men det skal du ikke tage dig af :kram

Første gang jeg var gravid måtte jeg kravle i graviditetstøj allerede i uge 8. Anden gang med Anton kunne jeg vente helt til uge 22 da jeg ikke havde stor mave :)

Misundelse er en grim ting ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er en kvinde der er 40+ og har selv født tre børn. Tror bare at hun begyndte at sammenligne det med sine egne graviditeter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej sikke da en mærkelig og mangle-på-bedre-vidende kommentar, har hun nogle børn selv... I don't think so!!!!

Jeg må indrømme, at flere har kommenteret på at de syntes godt snart men må kunne se min mave, men jeg tror det går nogle uger endnu, før maven rigtig viser sig frem :gravid

Selv ville jeg gerne kunne gå og strutte med mavsen, men vil også gerne skulle undgå at bruge en formue på nyt tøj <_<

Du skal ikke tage dig af det :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke noget underligt noget at lukke ud, men nogen gange tænker folk bare ikke :blush

Er sikker på du er gravid, jeg troede heller ikke på noget før jeg havde set et lille liv på scanningen :)

Kan huske da jeg ventede Jessie, og havde fået afvide det var en pige, kom der en hen til mig på mit arbejde og sagde til mig " jaja lad os nu se, de kan jo sagtens tage fejl" også meget dosk kommentar synes jeg :(

Glem alt om den dumme kommentar, den kan du ikke bruge til noget alligevel :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER