Rosina

Tidlig scanning

16 indlæg i dette emne

Hej

Jeg er ca 6+1 og skal til scanning hos en gynækolog på onsdag (fordi jeg er blevet gravid lige efter en SA). Jeg er meget spændt på, hvad man mon kan se så tidligt...

Min mand vil gerne med, og jeg vil super gerne se bebs for første gang sammen med ham :) Men jeg går ud fra, at det er en indvendig scanning - er det underligt at han er med? Har I andre haft manden med til en tidlig scanning?

Det er nogle sjove spørgsmål og dilemmaer, der dukker op når man er gravid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville synes, at det var mere mærkeligt, hvis han ikke var. Det var et af de største øjeblikke i vores liv, da vi så hjertet blinke for første gang :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har ikke kunnet være med til nogle af mine scanninger grundet studie:/ men jeg har det også lidt blandet med det, især fordi man ligger som man nu gør:/ og jeg kun har været ved mandlige læger:/ det spiller måske også ind;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jeg nok lidt sær.. Udover min mand var med til indvendig scanning har min far faktisk også været det. Og ja, er måske lidt malplaceret, men han skulle med til en scanning, og vi vidste ikke at jeg skulle scannes indvendigt.. Og jeg ville da ikke sende ham ud igen, når nu han skulle se sit barnebarn. Men jeg fik et håndklæde hen over benene, så han ikke kunne se noget, og så kiggede han ellers op på skærmen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jeg nok lidt sær.. Udover min mand var med til indvendig scanning har min far faktisk også været det. Og ja, er måske lidt malplaceret, men han skulle med til en scanning, og vi vidste ikke at jeg skulle scannes indvendigt.. Og jeg ville da ikke sende ham ud igen, når nu han skulle se sit barnebarn. Men jeg fik et håndklæde hen over benene, så han ikke kunne se noget, og så kiggede han ellers op på skærmen :)

Respekt:) den havde jeg ikke kunne klare;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev gravide med hjælp fra kunstig befrugtning så har været igennem et utal af indvendige scanninger, både før ægudtagning, selve ægudtagningen og i den tidlige graviditet...

Jeg har haft min mand med de fleste gange! Det er jo ikke ligefrem fordi han ikke har set det før ;) jeg fik et lille håndklæde over underlivet og min mand var altid kun opslugt af skærmen <3

Jeg ville ikke have undværet at have ham med for noget i verdenen.. det er en stor oplevelse at se det lille hjerte blinke! Og jeg ville have haft det skidt med bare at skulle fortælle ham om det bagefter! :)

til TS omkring 6+? så vi en lille bønneformet tingest med et lille hoppende hjerte.. den målte ca 1 cm, så det er en lille bitte fis ;) hehe.. Vi havde endnu en TS omkring 8+? der kunne man ane små ben, og den målte ca. 2,5 cm.. og bevægede sig lidt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg havde også min mand med til vaginal scanning.. og kunne slet ikke forestille mig at han ikke var med, men kan sagtens forstå hvis man synes det er grænseoverskridende.. synes det er en oplevelse man skal have sammen...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel mere grænseoverskridende for manden reelt, hvis en anden mand har hånden inde i hans hustru/kæreste?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg havde ikke min mand med til tidlig scanning, men han var med til NF scanning som var indvendig. Jeg havde min mor med, da jeg skulle NF scannes med Cassandra, min mand kunne ikke, og det var også indvendigt. Jeg er normalt ret privat, men lige når det kom til gravidtet så var jeg pænt ligeglad med hvem der var der og hvor de ragede ;) Mine parader faldt ret meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ligesom Pada både haft mand og min far med til indvendig scanning - plus min mor til en tidlig scanning. Det er jo en ret naturlig ting, og de er jo ligesom uddannede til det og dækker en lidt til, så det ser jeg intet grænseoverskridende i - heller ikke selvom lægen er pæn. Han har da sikkert selv kone og børn derhjemme, det er jo bare hans arbejde han passer.

Og kæreste (og andre tilskuere) er jo nok mere interesserede i skærmen end at se op i dig. Og skal for den sags skyld vel også med til fødslen, hvor der jo titter en lille en (eller flere) ud derinde fra. Så det er nok et fjollet tidspunkt at blive blufærdig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har også været med til flere tidlige scanninger (tidligere graviditet som endte i MA og her i den nuværende). Jeg ville ikke for alt i verden have undværet ham der! :) for det første var det jo en fantastisk oplevelse at se junior sammen for første gang, men derudover var jeg altså også ret nervøs for hvordan alting gik, så var/er så glad for hans støtte!

Min mand er forresten næsten færdig som læge, og skal fra næste uge ude på gynækologi-afdeling, og jeg er overhovedet ikke nervøs for at han skal undersøge andre kvinder :) heller ikke de lækre ;) for det er bare et job, og han ser jo slet ikke patienterne på den måde. (Har selv læst til læge og undersøgt flere mænd, og det er altså overhovedet ikke, der dit fokus er :) læger (og andet sundhedspersonale) er jo professionelle.

Så jeg tror ikke du skal være bekymret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger! Glæder mig endnu mere nu, hvor jeg har hørt jeres erfaringer om hvad jeg kan forvente at se :)

Blufærdighedsgrænser er selvfølgelig forskellige, og det er skam ikke min mand jeg er blufærdig overfor - nærmere det faktum, at en anden rumsterer dernede mens han er til stede. Alle andre gynækologiske undersøgelser har jeg jo været alene til... Men han kommer selvfølgelig med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i behandling, så min mand var med til scanningerne, hvor man bare skulle tjekke æggenes størrelse og det er indvendig scanning plus jeg også blev scannet indvendig ved 32+ for at tjekke livmoderhalsen i forbindelse med nogle kraftige plukveer.

Jeg var pænt ligeglad med at min mand så det og endnu mere ligeglad med at det var mandlige gynækologere. De mange scanningerne gjorde sit og efterhånden blir man vant til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ligesom Pada både haft mand og min far med til indvendig scanning - plus min mor til en tidlig scanning. Det er jo en ret naturlig ting, og de er jo ligesom uddannede til det og dækker en lidt til, så det ser jeg intet grænseoverskridende i - heller ikke selvom lægen er pæn. Han har da sikkert selv kone og børn derhjemme, det er jo bare hans arbejde han passer.

Og kæreste (og andre tilskuere) er jo nok mere interesserede i skærmen end at se op i dig. Og skal for den sags skyld vel også med til fødslen, hvor der jo titter en lille en (eller flere) ud derinde fra. Så det er nok et fjollet tidspunkt at blive blufærdig ;)

 

 

Min mand har også været med til flere tidlige scanninger (tidligere graviditet som endte i MA og her i den nuværende). Jeg ville ikke for alt i verden have undværet ham der! :) for det første var det jo en fantastisk oplevelse at se junior sammen for første gang, men derudover var jeg altså også ret nervøs for hvordan alting gik, så var/er så glad for hans støtte!

Min mand er forresten næsten færdig som læge, og skal fra næste uge ude på gynækologi-afdeling, og jeg er overhovedet ikke nervøs for at han skal undersøge andre kvinder :) heller ikke de lækre ;) for det er bare et job, og han ser jo slet ikke patienterne på den måde. (Har selv læst til læge og undersøgt flere mænd, og det er altså overhovedet ikke, der dit fokus er :) læger (og andet sundhedspersonale) er jo professionelle.

Så jeg tror ikke du skal være bekymret :)

 

Kunne ikke være mere enig :)

men når det så er sagt så kan jeg stadig godt forstå nogen synes det er llidt ubehageligt - både for manden eller/og kvinden at blive undersøgt dernede, men tror bare man skal huske på at det er jo deres arbejde og er der for at hjælpe/vejlede os -professionelle folk, og de ser det slet ikke som noget seksuelt selvom ens kæreste måske kan tænke sådan.

Min mand er også læge og laver selv dagligt undersøgelser på både mænd og kvinder dernede (dog mest kvinder) i praksis. Han er fuldstændig ligeglad med om der er en ung lækker læge der skal undersøge mig - det eneste vi begge forlanger er at min mand ikke kender vedkommende, så derfor skal jeg fx ikke føde på Hvidovre for der skal han arbejde i sin hovedudd. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var også til scanning i uge 6, lægen kunne sagtens se der var en graviditet men den lignede ikke en baby mere en plet men vi var så til scanning igen i mandags (er 9 uger henne nu) og der var den fineste baby der spjættede med arme og ben:))) min kæreste var med begge gange og skal selvfølgelig forsat være med:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER