Karlottapohlent

Hej mødre! :D

13 indlæg i dette emne

Syntes lidt at gruppen er gået "død"?

Så ville lige høre hvordan det går jer alle sammen?

Idag er jeg 16+1 og overraskende nok kan jeg mærke den lille dreng bevæge sig. Første gang fik jeg helt et chok. Havde jo aldrig oplevet den følelse før. Jeg syntes ikke at følelsen kan forklares på nogen måde. Den er bare fantastik :)

Knus herfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skønt! Det er bare så himmelsk når man mærker det!

Jeg er 15+0 i dag, og tror jeg har mærket liv, men der er nu noget stille for tiden.

Ja, vi må holde gang i gryden herinde :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvordan føles det, når man mærker liv indvendigt? Jeg er lidt spændt på det. Er i dag 14+3. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan føles det, når man mærker liv indvendigt? Jeg er lidt spændt på det. Er i dag 14+3.

Altså noget senere er det sådan nogle faste små spark, bare den modsatte vej, altså ud mod maveskindet, op mod det nederste ribben osv.

Lige nu er det ekstremt svage små puslerier. Det varer kun et splitsekund uanset. Lidt som en luftboble i maven. Lidt som en sommerfugl der lige støder imod maveskindet. Lidt som et lille kildende prik af en lillefinger. Det sidder ret langt nede mod livmoderen og ikke højt på maven nu hvord et er så tidligt.

Jeg tror tit det er luft i maven, men det føles bare anderledes.

Jeg har ikke oplevet liv i sidste og denne graviditet mens jeg var i gang, men når jeg satte mig for at slappe af og var rolig en stund, når jeg skulle sove osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i dag 15+3 og skal til 1. jordmoderkonsultation i eftermiddag.

 

Jeg har haft meget, meget travlt, og derfor har jeg ikke haft tid til at hilse forbi i vores fantastiske forum... Må prøve om det kunne blive lidt bedre...

 

I dag er jeg sygemeldt, fordi jeg i går var nødt til at lave en fastholdelse/magtanvendelse på en dreng på den skole, hvor jeg arbejder. Han gik helt i selvsving og vi sad der låst fast sammen i over et kvarter... Han gav mig desværre nogle albuer i siden, sparkede og bed mig. Men jeg tog til lægen direkte efter arbejde, og hun forsikrede mig om, at der ikke var sket peanutten noget. Men jeg har haft rigtig ondt i lænden og bækkenet efterfølgende, så hun rådede mig til at observere i 24 timer og tage den med ro - så er blevet hjemme fra arbejde i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså noget senere er det sådan nogle faste små spark, bare den modsatte vej, altså ud mod maveskindet, op mod det nederste ribben osv.

Lige nu er det ekstremt svage små puslerier. Det varer kun et splitsekund uanset. Lidt som en luftboble i maven. Lidt som en sommerfugl der lige støder imod maveskindet. Lidt som et lille kildende prik af en lillefinger. Det sidder ret langt nede mod livmoderen og ikke højt på maven nu hvord et er så tidligt.

Jeg tror tit det er luft i maven, men det føles bare anderledes.

Jeg har ikke oplevet liv i sidste og denne graviditet mens jeg var i gang, men når jeg satte mig for at slappe af og var rolig en stund, når jeg skulle sove osv.

Tak for svar. Jeg glæder mig til at jeg kan mærke noget :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arj sikke en dag. Jeg har M E G A ømme bryster. Og ikke nok med det, de er også totalt spændte og hårde.

Jeg tog en nyere bh på her i forgårs. Den fik jeg så pludselig to små bryster ude i armhulerne af ved siden af de to der ligesom normalt er der! Så af igen og bagerst i skuffen med den.

Note til mig selv: køb ny bh i passende størrelse SNART!

Er det et velkendt fænomen for jer også?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arj sikke en dag. Jeg har M E G A ømme bryster. Og ikke nok med det, de er også totalt spændte og hårde.

Jeg tog en nyere bh på her i forgårs. Den fik jeg så pludselig to små bryster ude i armhulerne af ved siden af de to der ligesom normalt er der! Så af igen og bagerst i skuffen med den.

Note til mig selv: køb ny bh i passende størrelse SNART!

Er det et velkendt fænomen for jer også?

 

Jeg kan ikke selv se de er vokset - men min mand kan ;-) Og så kan jeg godt mærke at BH'en strammer mere end den plejer, så jeg skal også have fat i en større, for jeg tror det er årsagen til at jeg tit har det skidt om aftenen.

 

Ellers sker her ikke så meget - har lige fortalt nyheden til kollegerne på arbejdet og blevet mødt af lykønskninger :-) Skal ind og have influenza-vaccinationen i dag. Synes ikke jeg er helt så træt mere, men så er der lige dage hvor jeg er fuldstændigt færdig, og kvalmen er heldigvis heller ikke så tit mere. Jeg døjer tilgengæld stadig med en rigtig træls smag i munden og føler konstant behov for at stoppe noget derind for at overdøve smagen (hvilket ikke altid resulterer i lige heldige valg).

 

Synes heller ikke rigtigt man kan se det store på maven endnu, men nu lignede det efterhånden også at jeg var gravid inden jeg blev det. Hvis jeg prøver at suge maven ind lykkes det dog ikke under navlen, og så kan man se det lidt ;-) (det er altså kun noget jeg gør når jeg lige står foran spejlet en gang imellem *G*) Og jeg kan heller ikke mærke liv eller noget, men er også kun 14+3.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke ømme bryster mere. Men kan godt mærke at de er lidt spændte. Synes mest at det var i starten at de var større, eller også har jeg bare vænnet mig til størrelsen :) Jeg kan faktisk ikke se eller mærke noget på kroppen. 

Det eneste jeg har mærket de sidste par dage, er en stikken, niven i maven og som nogle gange jagede ud i balden. Tror det er ligamentsmerter. De er kortvarige. Maven kan jeg ikke se noget på - kun om aftenen kan jeg (måske) ane en lille bule når jeg suger maven ind...

Håber snart at man kan se lidt...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arj sikke en dag. Jeg har M E G A ømme bryster. Og ikke nok med det, de er også totalt spændte og hårde.

Jeg tog en nyere bh på her i forgårs. Den fik jeg så pludselig to små bryster ude i armhulerne af ved siden af de to der ligesom normalt er der! Så af igen og bagerst i skuffen med den.

Note til mig selv: køb ny bh i passende størrelse SNART!

Er det et velkendt fænomen for jer også?

Jeg var i Change i dag og købe 2 nye BH-sæt! Det kan klart anbefales at benytte sig af deres Full-cups, hvis man har store bryster og samtidig ømme bryster. Og damen var VIRKELIG god til at råde og vejlede i forhold til at kunne bruge de nye BH'er resten af graviditeten - for de holder nok ikke op med at vokse lige nu...

 

Er der forresten andre end mig, der allerede har oplevet at kunne presse en lillelillebitte smule mælkelignende substans ud af brysterne på nuværende tidspunkt? Det kunne jeg den anden aften, og jeg syntes faktisk det var umådeligt skræmmende at opleve  :hophop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op. Det var da nogle dage!

Men er glad for at høre at det ellers går jer godt! Og ang, det med brysterne, så er mine vokset to str.. (Bruger i forvejen en D skål) så døjer med ryg smerter lige pt. Og så har jeg også haft en mærkelig slags "mælk" i dem?? Men det skulle vidst være helt normalt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den med mælken er normal

Er det lidt gulligt så er det bare fordi det er den farve råmælk har ;-)

Jeg har endnu ikke mælk. Men jeg var også en dårlig mælkeproducent i min første graviditet.

Dårlig smag i munden fortsat et problem... Er blevet træt af gajol og lækerol. Gnasker tyggegummi men må pludselig smide det ud for ikke at få opkastningsfornemmelser. Og 5 minutter efter må jeg have det næste stykke for dårlig smag! :-s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER