Unknown

Sygdom - hvornår skal vi reagere

27 indlæg i dette emne

Mandag vågnede Zoey fra lur med 39,9 i feber og slatten. Vi hev bleen af for at få en urinprøve. Hun gad hverken, spise, drikke eller tisse så kontaktede lægevagten. Hun blev undersøgt med dommen om at få fat i en urinprøve for der er ingen synlige tegn på hvad hun fejlet og så er frygten blærebetændelse ( på baggrund af hendes utal af blærebetændelser ). Hun brugte natten på at græde og ryste og lige meget hvad kom der intet tis. Tirsdag har hun ikke feber, men meget pyller og spiser, drikker og tisser stadigvæk ikke. Endelig tisser hun ( dog på gulvet og ikke i kop ) kl 18 tirsdag. Tester prøven og den er negativ. Så vi ånder lettet op. I dag er hun stadigvæk pyller og samme mønster med mad osv. I eftermiddag stiger hendes temp igen og hun har nu 38,7

Hvornår ville i reagere ? Jeg frygter jo testen måske var falsk negativ.

Kan en alm læge tjekke infektionstal ? For ville det ikke være en ide at få det tjekket? Min største bekymring er ikke temp, men hendes almene tilstand. Bryder mig ikke om hun næsten ikk vil spise og drikke og der er langt mellem tissebleerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En alm laege boer kunne tjekke infektionstal med et prik i fingeren, mener jeg. 

 

Jeg ville ikke acceptere ikke at gaa til laege og blive taget alvorligt, hvis jeg var bekymret. 

 

Har hun taender undervejs? Noah har haft let feber med peaks op til 38,9 i en maaneds tid - op til 4-5 forskellige taender er ved at bryde frem og mangler saa lige 2-3 stykker af dem stadigvaek.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, lægen kan tage infektionstal. Puh, jeg kan altså godt forstå dig. Altså med hendes historie tænker jeg jo, at væske er så vigtig for hende for at undgå problemerne med urinsvejsinfektion og med tanke på at passe på nyrerne, om hun skal indlægges igen for at få væske i. v. (jeg håber ikke, det stadig vil være svært med at få i. v. i hende). Det er jo noget høj feber, og når det giver yderligere væskemangel, så ville jeg kontakte lægen.

Hvor meget tror du, du får i hende i løbet af en dag, og er det svært at få hende til at drikke alt muligt og på forskellige måder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med hende i dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih har lyst til at råbe en masse bandeord!!!

Tog til lægen i morges. Infektionstallet var 8. Ikke alarmerende, men heller ikke noget de har helt tilfreds med. Så de insisterede på at dyrke en urinprøve. Så hjem med os og prøve for 4 dag i streg. Vi hev bleen af 8:30 og har lige skiftes til at jagte hende med en kop.

Jeg forsøgte et par gange at putte hende i bv uden ble. Dog uden held. 12:30 er Henrik ikke lige opmærksom og hun tisser lige foran ham uden han fanger det. Argh!!!!!!! 4 timers arbejde spildt. Jeg tester det fra gulvet og og testen slår ud, men den er jo slet ikke gyldig når det er fra gulvet og kan jo slet ikke sendes til dyrkning.

Nu sover hun i bv. Bleen er pillet af og Henrik står med en kop op under dynen mens jeg får frokost. Håber satme hun tisser mens hun sover. Har brugt hele ferien på at få denne prøve og havde bare sådan glædet mig til denne ferie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror godt, du kan regne med den fra gulvet, for det testen måler er jo æggehvidestoffer, blod og ??, og det vil der jo højst sandsynligt ikke være på gulvet. Jeg ville heller ikke sende den til dyrkning, men bare tro på den som en rettesnor. Held og lykke med at fange noget i koppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels pige, at have det så skidt :(

Hvad med at bruge de poser, som klistres/tapes på for neden. Det har vi haft stor succes med :)

Hilsen Ulla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for indput logo :) vi fik uringprøven 15:55 så 5 min i lægens lukketid :) faktisk viste denne test ikke noget, men vi fik såden sendt til dyrkning for har før oplevet stix ikke reagere men der sårer noget når det bliver dyrket. Pyha det er jo ikke til at blive klog på.

Mindatter - da det stadigvæk ikke var lykkes efter 7 timer og hendes mave blev større og større, begyndte jeg at mistænke hun holder sig når hun ikke har ble på. Så tog et lille bæger, satte ned i bleen og på med den. Så stilte vi os ved stuebordet og så tv. Efter 2 min var bægeret ( og bleen ) fyldt. Så tror da bestemt vi før noget i den stil en anden gang. Vi læste godt om de poser og vil bestemt købe dem også. Det er jo skide smart. Især når man har en som Zoey som holder sig.

Nu venter vi på svare fra dyrkning. Jeg har noget bemærket noget meget fiskelugtende udflåd, som er gul/grønt. Så efter en hurtig googling tror jeg faktisk hun har skedebeændelse. Selv om jeg ikke helt kan se om børn får det. For der er udflåden, hun græder når jeg tørre kende, det lugter grimt og hun bryder sig ikke om at tisse. Hun har stadigvæk svingende feber ( i aften 38,0) er dog i tvivl og skedebeændelse giver feber

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme var det også som, om at når vi ville have at Agnes skulle tisse, så lukkede hun helt. Så på med posen og bleen og så var der gevinst.

Nu efter hun har smidt bleen er der ingen problemer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme var det også som, om at når vi ville have at Agnes skulle tisse, så lukkede hun helt. Så på med posen og bleen og så var der gevinst.

Nu efter hun har smidt bleen er der ingen problemer :)

Så er der håb forude :)

Ville det godkende posen ved lægen? Undrer mig over lægen sagde der ikke var andre måder end rende efter med en kop nemlig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg googlede også lige, Gitte, og umiddelbart kunne jeg ikke se, at skedebetændelse vil give feber, men derimod underlivsbetændelse giver feber og gul-grønligt udflåd. Og bakterien ved skedebetændelse kan være Trichomonas, som giver det gul-grønlige udflåd, men den er sjælden af få. Der var også andre bakterier, men der havde udflådet ikke den farve, og (måske) var der heller ikke feber.

 

Det er en vigtig indikator for lægen at du fortæller om udflådet, og noget, som gør, at de vil tage jer mere seriøst, for en lille pige skal ikke have udflåd på den måde.

 

Jeg har ikke helt styr på om blærebetændelse giver udflåd, har hun haft det tidligere?

 

Jeg googler lige videre. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hun stadig feber?

 

Hmm, der står at nedre urinvejsinfektion ikke giver feber, kun øvre urinvejsinfektion - jeg troede egentlig også, der var feber ved nedre? Måske bare ikke så høj som ved øvre. Har lægen været inde på, om det kan være nyrebækkenbetændelse igen? Men det forklarer jo så ikke udflådet, som det kan være ved underlivsbetændelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hendes feber svinger rigtig meget. Men hendes tidligere forløb har feberen også opført sig mærkeligt. Dog plejer infektionstallet at ligge omkring 100-250 når det har være en øvre infektion. Og den lå kun på 8 så der er jeg lidt rolig.

Lægen er Obs på tidligere forløb og derfor de dyrker urinen, for i første øjekast viser den ikke tegn på blærebetændelse ( heldigvis ) men det er først nu her jeg bemærker udflåddet, så det fik jeg ikke fortalt lægen i dag ( ringer dog i morgen tidlig og snakker med dem ) jeg tænker lidt de burde kunne tage en test af udflåddet måske.

Hun har haft den sære lugt i en uge, men troede faktisk det var fordi vi har skåret vandflasken væk om natten. Før drak hun 1 l vand inden hun sov og endnu 1 l om natten. I fredags fjernede jeg dette og lugten startede søndag eller mandag. Så tænkte det måske var fordi jeg havde skåret flasken væk.

Jeg tror måske det klør. For hun blir ved af pille bleen af og pege.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov - jeg testede jo også hendes urin. Og der bemærkede jeg på værdien var ret høj. Så hun har bestemt noget ubalance i underlivet. Håber det er noget der nemt kan behandles med creme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, jeg kan se, du har skrevet 38 i feber i dag.

Jeg tror, lugten ville være mere som koncentreret urin, og ikke fiskeagtig, hvis I har taget flasken fra hende. Og hvis der er infektion, kan den være lidt mere sød/tæt i lugten, vil jeg sige. Og alle infektioner kan jo svie og klø og også svie ved vandladning, så de ikke tisser. Og der kan komme svamp jo også.

 

Jeg ved ikke, om det var en ide at give hende vand til natten igen, eller hvad lægen siger til det, indtil I har fundet ud af, hvad det er?

 

Får I svar i morgen på dyrkningen?

 

Har hun stadig kulderystelser og virker hun til at have ondt? Jeg håber, I kan undgå øvre.

 

Nu skal jeg altså nok stoppe med at spørge så meget, men jeg synes bare, det er synd for det lille pus og for jer, og man skal jo være lidt hurtigt ude, hvis det er noget blærebetændelse eller øvre. Jeg kan godt forstå, I bliver nervøse, når I nu har oplevet det nogle gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov - jeg testede jo også hendes urin. Og der bemærkede jeg på værdien var ret høj. Så hun har bestemt noget ubalance i underlivet. Håber det er noget der nemt kan behandles med creme

Hvilken værdi var høj?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du sætter nogle tanker igang og det er helt perfekt :)!

Det var ph værdien der var høj :)

Vi er også meget Obs på at få hende hurtig i behandling, føler dog nogle gange man kæmper lidt med det danske sygesystem. For der er ingen læger der vil gøre noget hvis vi ikke næsten siger til dem hvad hun fejler.

De ved ikke om dyrkningen er klar i morgen, men har tænkt mig at lægen skal kigge på det udflåd. Kan jo være det er nøglen til at finde ud af hvad det er.

Normalt ved blærebetændelse og bækken/nyre betændelse fanger jeg det faktisk ved den søde betændelsesagtige lugt. Og det er ikke den hun har nu. Denne er mere fiskeagtig ( er det måske svamp?)

Vi prøvede faktisk give hende flasken igen, men hun afviste, vi har dog fyldt hende med fortyndet juice i dag for at få en masse væske i hende. Og gået sammen og drukket af sugerør.

Den almene tilstand er meget bedre end i mandags. Hun kan godt lege og grine i dag. Hun var rigtig pyller, men tror faktisk det var fordi hun holdt sig da bleen var af hende. Da hun fik den på livede hun op og grinede. Hun spiste sågar 1 stk rugbrød og en riskiks efter maden.

Tog temp inden jeg puttede hende, bare for at tjekke. Blev faktisk overrasket over den var 38,0 for så har hun jo et eller andet hun ikke kan bekæmpe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt hun lyder lidt bedre, men ja, noget har hun, siden hun har 38 i feber.

 

Svamp lugter ikke sådan og er mere hvid og grynet som hytteost-agtig, men der kan komme svamp oveni en anden infektion. Hvis hun kommer til at klø og kradse i det kan det give yderligere infektion.

 

Ja, det vil være rigtig godt at få fortalt lægen med det udflåd, hvis I skal ringe og høre eventuelt svar fra urinprøve.

 

pH der er for høj basisk, hvad er det nu, det kan være udtryk for?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener ph værdien er en ubalance i surheden.

Kontaktede lægen der så hende i går. Han ville ikke se hende før han fik svar på dyrkningen som nok først er der mandag. Spurgte om han ikke kunne pode, men det ville han ikk :(

Tog så til min egen læge og ventede 5 kvarter på min ældre garvede læge. Hun podede hende straks og sagde vi lige så godt kunne pode nu. Så vi var dækket ind hvis dyrkningen ikke viste noget. Så urindyrkning kommer mandag, podning kommer tirsdag.

Og nu er hun på bredspektret penicilin i håb om bedring. Og jeg har købt et lager panodil.

Lige nu er jeg træt ked og skuffet over alle de problemer der skal være med at få undersøgt sit barn :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan virkelig godt forstå, du er træt og skuffet, og åh, hvor er der bare mange, der har det dårligt med at gå til lægen, fordi man simpelthen skal bede om så meget og nærmest undskylde for nogle enkelte prøver, som koster penge. Øhh, det er jo ens barns liv, der er vigtigst, og man bliver jo bare mere nervøs, hvis man skal vente og ikke sætte ind med behandling. Men godt at lægen podede og Zoey nu er i behandling.

 

Måske det vil være en ide ikke at give for meget panodil (selvfølgelig skal hun ikke have for ondt), men på den måde kan I bedre følge, om det er penicillinet, der slår feberen ned, og dermed sygdom ned også, og ikke Panodil. Også for at finde ud af, om feberen er svingende, det kan også sige noget om, hvilken sygdom, der kan være tale om.

 

God bedring med hende. Jeg håber, I får nogle svar, I kan bruge til noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det efterhånden med hende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gitte, husk at give hende en god probiotisk kur efter det penicillin, saa hun kan faa sit immunforsvar op at koere igen. Bio gaia eller Udo's Choice Infant er bedst!

 

Bare et raad, for det penicillin gaar jo ind og nulstiller det hele.

 

Haaber Zoey er i bedring i hvert fald  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har helt glemt at svare denne tråd. Pyha en hektisk omgang som er sluttet med en virus på stemmebåndet som både har smittet Henrik og jeg. Mandag fik svar på de sidste prøver. Der var intet ivejen. Hverken urinprøve, prøve af udflåd eller blodprøve. Tirsdag var hun i bedring og havde ingen feber, desuden var det sidste dag på penicilin. Så onsdag var hun i dagpleje igen. Og nu hoster hun kun en smule men er på toppen. Den bedste forklaring de kan komme med er en grim influenza. Har hørt flere små har denne virus pt. Som er høj feber og slatten barn, men først hoste og snotnæse efter nogle dage. Så der er skønt at have friske Zoey igen :-)

Mange tak fordi i spørger :)

Camilla - mange tak det havde jeg ikke skænket en tanke. Tror du hun må få bio gaia i pilleform nu hun er halvandet. Glemmer nemlig at give det når det står på køl :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har helt glemt at svare denne tråd. Pyha en hektisk omgang som er sluttet med en virus på stemmebåndet som både har smittet Henrik og jeg. Mandag fik svar på de sidste prøver. Der var intet ivejen. Hverken urinprøve, prøve af udflåd eller blodprøve. Tirsdag var hun i bedring og havde ingen feber, desuden var det sidste dag på penicilin. Så onsdag var hun i dagpleje igen. Og nu hoster hun kun en smule men er på toppen. Den bedste forklaring de kan komme med er en grim influenza. Har hørt flere små har denne virus pt. Som er høj feber og slatten barn, men først hoste og snotnæse efter nogle dage. Så der er skønt at have friske Zoey igen :-)

Mange tak fordi i spørger :)

Camilla - mange tak det havde jeg ikke skænket en tanke. Tror du hun må få bio gaia i pilleform nu hun er halvandet. Glemmer nemlig at give det når det står på køl :/

 

Ork, det var saa lidt, oensker bare ikke for jer, at hun skal faa mere boevl, fordi systemet er nede efter den kur. Umiddelbart kan jeg ikke se et problem i at give hende det i pilleform... Ellers Udo's Choice Infant, men det er maaske dyrere? - aner det ikke, jeg drysser bare maden over med mit eget Bio Kult til Noah, for det er vildt nemt. Bio Gaia har vist skiftet navn, forresten, men det ved de vel, der hvor du koeber det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ork, det var saa lidt, oensker bare ikke for jer, at hun skal faa mere boevl, fordi systemet er nede efter den kur. Umiddelbart kan jeg ikke se et problem i at give hende det i pilleform... Ellers Udo's Choice Infant, men det er maaske dyrere? - aner det ikke, jeg drysser bare maden over med mit eget Bio Kult til Noah, for det er vildt nemt. Bio Gaia har vist skiftet navn, forresten, men det ved de vel, der hvor du koeber det. 

 

Hvad har Bio Gaia ændret navn til? Vil gerne have noget til Carl Emil som bliver syg gang på gang. Købte noget hos Matas (som jeg selvfølgelig ikke kan huske nu hvad hedder  :unsure ) men det er nogle gærdråber. Føj kan under ingen omstændigheder få Carl Emil til at tage dem selvom jeg putter det i juice eller andet.

 

Gittepit: Dejligt at Zoye har fået det bedre igen  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER