MP <3

overstimulering?

35 indlæg i dette emne

Jeg synes også det er en god plan.!! Er spændt på din opdatering imorgen aften! Håber det går glat :) Husk, at din udstråling er det vigtigste for at noget nyt lykkedes - mor skal altid selv tro på det! Ellers virker det ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville starte med groentsagsmos, ikke groed. Soed kartoffel eller gulerod som base og saa squash, broccoli, jordskok osv blandes i. Men en slags introduceret ad gangen og over 3-4 dage, saa har du tjek paa, om hun taaler det.

Paeremos, aeblemos osv er jo noget, man starter med som den foerste skefuld mad hernede i Italien, saa jeg ville ikke toeve vildt meget med det heller.

Kylling er faktisk mere fordoejelsesvenligt for babyer end ris er det, saa det kan man ogsaa koge og blende i, naar man er naaet et godt stykke frem med de groentsager. Og starte med risgroed, hirsegroed osv.

Jeg oplevede det ogsaa som noget besvaerligt paa ture, naar jeg skulle have mad med, synes jeg, saa hvis du og hende trives med amningen, saa kan du sagtens vente.

Pigen er 5 mdr!

Jeg synes det stadig - men det er jo min mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Lige et lille pip til det med lurenes længde:

Det er altså ikke alle børn der har behov for at sove så meget. Da min egen datter var to - tre mdr. gammel, sov hun tre lure à tre kvarter. Til gengæld sov hun fantastisk om natten: fra 20 til 8.30, med en til to amninger imellem.

Ved hende var det dog tydeligt,at hun ikke behøvede mere søvn. Hun var frisk og veludhvilet når hun vågnede, trivedes og tog rigtig fint på. Hvis din datter stadig er tvær og træt efter sin lur, og virker til at have brug for mere søvn, så synes jeg helt sikkert, det er en god ide at arbejde med søvnen -især fordi hendes dagsrytme virker til at påvirke natten?

Jeg vil også give de andre ret i, at det virker som om det er blevet en vane,at hun vågner, hver gang i kommer et nyt sted hen. Og det var måske en god ide at få brudt, netop for at se, om hun har behov for mere søvn. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

No no, boern er jo forskellige og nogle af dem sover bare mindre end andre. Min sover jo temmelig meget, synes nogen, men saadan trives han bedst. Det vigtigste er at finde ud af, om det her barn har brug for mere soevn og umiddelbart kunne det jo lyde saadan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som en god plan. Jeg tror også det er vigtigt ikke at lave så meget som det lyder i gør.

Min søn var en god sover, han kunne snildt tage 4 timers middagslur, nogengange mere. Men var vi ude så skulle han være social og så var han svær at putte og sov ikke længe. Han skulle da ikke gå glip af noget som helst ;) Var vi hjemme bare ham og mig, så gik det nemt.

Jeg synes ikke det er for tidligt at starte på grød, det er meget naturligt at trænge til mere fast mad som 5 mdr. Mine havde behovet fra omkring 4 mdr.

Mine sov også tidligt igennem, dog fik de flaske. Jeg synes ikke det er bekymrende at hun kan sove igennem så tidligt, bare dejligt ;)

Held og lykke, jeg håber det hjælper. Men husk det kan tage lidt tid, så giv ikke op, fordi det ikke virker de første par dage :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er oppe på 3 lurer nu, men de varer max 45 min. Jeg har prøvet at gå ind os vugge og shh efter små 40 min. Det hjælper ikke.

Så prøvede jeg at tage hende op og hoppe på pilates bolden. Så sov hun videre i 5 min. Så ligger hun og smiler over hele hovedet.

Men 3 lurer er bedre end før, der var det kun 2.

Men synes ikke jeg mærker forskel på om vi er ude eller hjemme. Nu har vi været hjemme i 2 dage. Kun afbrudt af en gå tur.

I nat var så tilgengæld hel af helvedes til. Fra kl 2-5 holdtes hun fest. Hun lå og snakkede og snakkede. Klokken 5 gik hun omkuld og sov til kl 7.

Så mor er træt!

Men jeg fortsætter med at tage det roligt og prøve at få hende til at sove længere.

Men kan det tænkes at 3 x 45 min bare er nok for hende i løbet af dagen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps jeg er stadig meget i tvivl om grød opstart.

Det er så svært når der er så mange forskellige meninger om det altså!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps jeg er stadig meget i tvivl om grød opstart.

Det er så svært når der er så mange forskellige meninger om det altså!

Du må lytte til dig selv og hvad du føler, samt kigge på din datter om hun virker klar til det.

Der vil altid være forskellige meninger, så der må man prøve at sorterere lidt og så lytte til ens følelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må lytte til dig selv og hvad du føler, samt kigge på din datter om hun virker klar til det.

Der vil altid være forskellige meninger, så der må man prøve at sorterere lidt og så lytte til ens følelser.

Helt enig, du skal maerke, hvad du selv synes er rigtigt for dig og dit barn! Du er den bedste til at vide det bedste ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER