skruk

klorin

28 indlæg i dette emne

Da vi har meget skimmelsvamp i vores lejlighed, gør jeg jævnligt rent med klorin, men er kommet i tvivl:/ må jeg det som gravid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ved jeg ikke om du må eller ej?

Men uanset hvad, er det farligt at bo et sted med skimmelsvamp, især også ift jeres kommende barn.. Bor I til leje? Så skal udlejeren da gøre noget ved det?

Håber I får bugt med det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg ikke om du må eller ej?

Men uanset hvad, er det farligt at bo et sted med skimmelsvamp, især også ift jeres kommende barn.. Bor I til leje? Så skal udlejeren da gøre noget ved det?

Håber I får bugt med det :kram2

:ditto - mht klorin så vil jeg foreslå at købe sådan nogle latex engangs handsker det brugte jeg under graviditeten når jeg rørte ved ting jeg var usikker på om var smart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og sørg for at lufte godt ud efter brugen, da dampe kan være lige så skadelige som berøring.

Det var ikke en mulighed at bruge rodalon?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor til leje, men udlejer mener det er vores egen skyld, lang historie, men vi leder efter noget andet, så krydser fingre for, at det snart kommer:) vi har desværre ikke udluftning på badeværelset(også derfor jeg mener det er udlejerens skyld - dumme vicevært) men min dejlige mand har sagt, at han nok skal gøre rent derude så tit jeg ønsker:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mit eneste råd er: Flyt og det kan kun gå for langsomt. Min mor er blevet meget alvorlig syg grundet skimmelsvamp, og er invalid idag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi leder og leder også, desværre virker det til, at de fleste lejligheder har det:( i hvert fald de 5 vi har kigget på:'( skimmelsvamp er lort!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi leder og leder også, desværre virker det til, at de fleste lejligheder har det:( i hvert fald de 5 vi har kigget på:'( skimmelsvamp er lort!

Der findes masser af lejligheder uden skimmelsvamp :) skynd jer at flyt, så I ikke tager skade, det er virkelig farligt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faldt lige over denne tråd - har I fundet en anden lejlighed?

Det er rigtig skidt med skimmelsvamp - både for jer, men ikke mindst for jeres kommende barn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ikke endnu:/ vi er jo studerende så rent økonomisk kan vi ikke bare vælge og vrage:'(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ikke endnu:/ vi er jo studerende så rent økonomisk kan vi ikke bare vælge og vrage:'(

Men det er da heller ikke holdbart at blive boende med skimmelsvamp?

Som en anden skriver, så er det altså noget skadeligt stads :( - faktisk er det sådan, at alle ikke vaskbare ting skal kasseres ved en flytning, så skimmelsvampens sporer ikke flytter med, dvs madrasser, stofmøbler etc.

Det er rigtig rigtig svært at komme til livs - og er der først meget skimmelsvamp i en lejlighed, så kan rengøring jo slet slet ikke gøre det. Det fjerner jo ikke alle svampesporerne. Der skal oftest en omfattende renovering til med udskiftning af de angrebne steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det er da heller ikke holdbart at blive boende med skimmelsvamp?

Som en anden skriver, så er det altså noget skadeligt stads :( - faktisk er det sådan, at alle ikke vaskbare ting skal kasseres ved en flytning, så skimmelsvampens sporer ikke flytter med, dvs madrasser, stofmøbler etc.

Det er rigtig rigtig svært at komme til livs - og er der først meget skimmelsvamp i en lejlighed, så kan rengøring jo slet slet ikke gøre det. Det fjerner jo ikke alle svampesporerne. Der skal oftest en omfattende renovering til med udskiftning af de angrebne steder.

Ja, jeg ved det godt:/ det er noget LORT! vi er også bare nødt til at have noget andet at flytte i! og min latterlige udlejer tager slet ikke problemet seriøst, selvom vi er flere, der har problemet:'(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg ved det godt:/ det er noget LORT! vi er også bare nødt til at have noget andet at flytte i! og min latterlige udlejer tager slet ikke problemet seriøst, selvom vi er flere, der har problemet:'(

Det lyder altså hårdt... :( men ved ikke engang om det er lovligt ikke at gøre noget ved det? Har selv måtte smide seng mv ud, da der kom svamp i min gamle studiebolig.. Jeg hostede rigtig meget - hver nat.. Da jeg flyttede derfra, stoppede min hosten.. Penge eller ej, håber I finder en løsning, så I ikke skal bo et "farligt" sted :(

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder altså hårdt... :( men ved ikke engang om det er lovligt ikke at gøre noget ved det? Har selv måtte smide seng mv ud, da der kom svamp i min gamle studiebolig.. Jeg hostede rigtig meget - hver nat.. Da jeg flyttede derfra, stoppede min hosten.. Penge eller ej, håber I finder en løsning, så I ikke skal bo et "farligt" sted :(

:kram

Enig:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er sandt at udlejer SKAL gøre noget ved det - og ikke bare stikke jer en omgang Rodalon og så behandle det på den måde :rolleyes 

Få kontaktet kommunen og få en syns-mand ud og tjekke svampen og om det er en skadelig svamp i har. 

Kommunen kan give jer medhold i at udlejer skal gøre noget ved det. Hvis i ikke er medlem af LO, så bliv det fordi de kan hjælpe jer langt hen ad vejen. 

Svampe i hjemmet er noget skidt - vi flyttede også fra vores hus med skimmelsvamp fordi udlejer ingenting gjorde - og selvom vi ikke havde økonomi til at flytte, så gjorde vi det. Nu flyttede vi så også til en ny kommune, så jeg ved ikke om det var det der gjorde at kommunen hjalp med indskud osv. 

 

Skriv jer op ved boligforeninger og fortæl at i venter et barn, så kommer i foran i køen ved mange lejligheder og selskaber.

Boligforeninger er somregel 100 gange mere seriøse end private udlejere - så jeg vil klart anbefale at i bruger boligforening istedet.

Kontakt kommunen om hjælp til indskud og så FLYT.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil også sige få fat i forsikringen. Mine forældre havde skimmelsvamp i huset, og den hoppede på min mors lunger, hun er alvorlig syg endnu, og er nød til at gå med iltapperat. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er faktisk ved et stort boligselskab, hvilket ikke gør det bedre:/ vi har simpelthen ikke råd til at flytte for at skulle flytte igen om 1 år, hvis den nye lejlighed ikke er god nok, hvilket langt de færreste er i det område vi har råd til at bo i:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor i landet bor I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aalborg, ville være lettere hvis man boede i en lille by uden studieaktiviteter;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe har der været svamp i lejligheden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gætter på 4 år, altså at de har vidst det men bare malet over, så at jeg i realiteten har boet med det i 4 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fundet en ny lejlighed :) wee :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fundet en ny lejlighed :) wee :)

YAY :yay 

Dejligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fundet en ny lejlighed :) wee :)

Ej, hvor er det godt for jer :glad :yay godt I ikke skal bo der med den lille ny :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER