Guest Mrs M

Kan en ÆL-test påvise graviditet?

14 indlæg i dette emne

Hej alle i skønne kvinder på BK :)

Jeg har siden 12/9 forsøgt mig med ÆL-test.

Ikke noget jeg har erfaring med, men vi blev enige om at prøve dels pga vores alder og min noget ustabile cyklus efter p-pille stop.

De har hver dag vist klar negativ, men i går og i dag har de vist en svag nr 2 streg hmm.

Skal lige siges at efter diverse udregninger burde mens været kommet den 2/10 men intet er jo til at stole på...

Har selvfølgelig taget en G-test, der viste negativ.

Det undrer mig bare at ÆL-test pludselig viser noget andet.

Venter med endnu en G-test til onsdag morgen.

Håber i ved hvad jeg mener :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså først og fremmest er man jo kun gravid hvis man producerer hcg, så uanset hvad - skal skal man kunne producerere en positiv g-test. Dermed ikke sagt at der kan gå lidt tid før man kan lave en positiv test, især hvis man ikke er helt sikker på hvornår æl har ligget.

Når det er sagt, så producerer kroppen stadig store mængder af LH, som er det en ÆL test reagerer på, i første del af graviditeten. Så derfor vil du godt kunne lave positive æl test i en graviditet. :) Håber det gav mening ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså først og fremmest er man jo kun gravid hvis man producerer hcg, så uanset hvad - skal skal man kunne producerere en positiv g-test. Dermed ikke sagt at der kan gå lidt tid før man kan lave en positiv test, især hvis man ikke er helt sikker på hvornår æl har ligget.

Når det er sagt, så producerer kroppen stadig store mængder af LH, som er det en ÆL test reagerer på, i første del af graviditeten. Så derfor vil du godt kunne lave positive æl test i en graviditet. :) Håber det gav mening ..

Altså, jeg var godt klar over det med hcg og positiv graviditetstest :)

Jeg blev bare så meget i tvivl mht ægløsningstesten fordi de 2 dage i træk "opførte" sig anderledes ;)

Men jo, det giver mening.

Mange tak for dit svar, du er god til at forklare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også lige tilføje at en ÆL test først er positiv når begge streger er lige kraftige eller teststregen er kraftigst.

Jeg laver altid 2 streger på en ÆL test... Og de cyklusser hvor jeg tilsyneladende springer ÆL og dermed en cyklus over, kan den godt variere mellem at være meget svag til rimelig kraftig flere gange.

Ja det har jeg også læst mig til.

Men alle andre dage inkl i dag, har der kun været 1 streg.

Nåh men så må vi jo vente og se tiden lidt an.

Jeg vil smutte ud til min step maskine og brænde lidt kalorier af og slå hjernen fra :P

Skøn dag til alle <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LH svinger i cyklus, så du kan ikke tolke noget ud fra det. Medmindre den bliver positiv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LH svinger i cyklus, så du kan ikke tolke noget ud fra det. Medmindre den bliver positiv.

Nej jeg vil nu heller ikke tolke det som om jeg er gravid, slet ikke.

Det forekom mig bare lidt underligt at testene "opførte" sig anderledes end de ellers har gjort.

ÆL-test i dag er "back to normal" og venter med G-test til onsdag morgen.

Ved af erfaring at man kan psyke sin krop til næsten hvad som helst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå. ÆL-teste kan være en god indikator, men man skal helst ikke tolke på dem -enten er de negative (som i slet ingen streg eller to ikke lige tydelige streger) eller også er de positive (som i to lige tydelige streger eller teststreg tydeligere end kontrolstreg). Når de kan påvise graviditet, kan en g-test som regel også. Ellers vil den meget hurtigt gøre det :)

Mon ikke ÆL-testen snart viser positiv. Hvis du har testet siden 12/9, uden den har været positiv, vil jeg fortsætte og stadig forvente ægløsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå. ÆL-teste kan være en god indikator, men man skal helst ikke tolke på dem -enten er de negative (som i slet ingen streg eller to ikke lige tydelige streger) eller også er de positive (som i to lige tydelige streger eller teststreg tydeligere end kontrolstreg). Når de kan påvise graviditet, kan en g-test som regel også. Ellers vil den meget hurtigt gøre det :)

Mon ikke ÆL-testen snart viser positiv. Hvis du har testet siden 12/9, uden den har været positiv, vil jeg fortsætte og stadig forvente ægløsning.

Jah og jeg har som sagt ingen erfaring med ÆL-test.

Jojo, jeg tester skam videre :)

Onsdag morgen prøver jeg en G-test igen, der er jeg gået 1 uge over (hvis jeg da kan regne med diverse udregninger)

Ellers står den på ÆL-test et par måneder endnu og så må jeg tage en snak med lægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God idé!

Hvordan har cyklus været siden p-pillestop? Nu skriver du, at din cyklus er meget ustabil, så diverse beregnere kan du ikke bruge til så meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm fra p-pillestop og til nu.

25 dage

35 dage

40 dage

31 dage

35 dage

30 dage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvad dag er du på nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 38 siden sidste mens første dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 38 siden sidste mens første dag

Hmm... jeg kan godt forstå, at du undrer dig. Din cyklus er jo ikke meget ustabil, selvom den har svinget, så mon ikke, der snart kommer en afklaring af den ene eller anden art :) Der er jo nogle, der ikke når at fange ægløsningen med teste, så det er nok alligevel ikke så tosset med g-testningen ind imellem.

Jeg krydser for en positiv test af den ene eller anden art meget snart ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... jeg kan godt forstå, at du undrer dig. Din cyklus er jo ikke meget ustabil, selvom den har svinget, så mon ikke, der snart kommer en afklaring af den ene eller anden art :) Der er jo nogle, der ikke når at fange ægløsningen med teste, så det er nok alligevel ikke så tosset med g-testningen ind imellem.

Jeg krydser for en positiv test af den ene eller anden art meget snart ;)

Nej ikke meget ustabil.

Men når jeg før har været vant til en stabil cyklus på 28 dage, er det meget ;)

Men altså, jeg giver det et par måneder mere med ÆL-test og ellers må jeg lige snakke med lægen.

Kan skyldes sååå mange ting/tanker så mon ikke det kommer på et tidspunkt.

Taaak :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER