Betty87

Babys aktivitet!

35 indlæg i dette emne

Hvor længe er jeres små vågne ad gangen? Liam er max vågen 2,5 time ad gangen og det er kun hvis han får babs når han vågner og lige inden han sover igen! Fx vågnede Liam her kl. 16.45, så fik han babs fra 16.50-17.10.. Så havde vi lige lidt puttestund, hvor Liam lige red mælkerusen af! Så skulle han jo skiftes, da han jo laver nummer 2 under hvert måltid eller lige efter! Så fra 17.30-18.00 trænede vi på gulvet, hvor Liam er super aktiv og havde en lille session med fjernelse af kæmpe bussemænd fra næsen, hvilket Liam ikke var særligt tilfreds med - men de var virkelig store!!! Fra 18.05-18.25 fik han så igen babs (ja, det er jo hårdt at træne ;) )!! Nu putter han så lidt på min arm og har lige skidt igen, så han skal skiftes! Men nu virker han ret træt og skal nok snart puttes!!

Hvordan er/var jeres små poder på omkring 2-3 uger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Noah er nu 5 uger og hans længste vågen-tid har vist været 5 timer. Men normalt er han vågen 2-3 timer et par gange om dagen.

Typisk falder han enten i søvn efter flaske eller også er han vågen indtil næste flaske, hvilket er 2-3 timer senere.

For et par uger siden havde han maks to vågen-perioder pr Dag. Nu kan han godt have flere.

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det første lange stykke tid, jeg tænker et par måneder hvert fald, er det meget almindeligt og sundt kun at være vågen to timer af gangen! Selvom de evt ikke viser træthedstegn så tydeligt i den alder, er det en fordel i længden, hvis de bliver puttet efter maks to timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Det er først nu hvor Aron er omkring de 6 mdr at han sådan fast skulle have længere vågen perioder. Nu er vi på ca 3 timer ad gangen og 2 lure, og det passer ham godt. Men som sagt, han er så også 6 mdr

Tak :) Så huskede jeg ikke helt galt! Min første tanke var minimum 5 mdr., men det lød pludselig som lang tid og man glemmer åbenbart hurtigt "hvordan det var" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WIlliam har stadigvæk kun 2-2,5 time vågen ad gangen. Om morgenen er det faktisk kun 1 time. Da han var i den alder var det ofte ½-1 time imellem lurerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WIlliam har stadigvæk kun 2-2,5 time vågen ad gangen. Om morgenen er det faktisk kun 1 time. Da han var i den alder var det ofte ½-1 time imellem lurerne.

Præcis det samme her!!!

Thea bliver endda stadig ofte træt allerede efter 1,5 time..

Og hun er jo snart 8 måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo havde vel et max på ca. to timer de første fire måneder. Måske endda længere.

Theo er nu 7,5 måneder. Han to lurer og har derfor tre vågner perioder i løbet af dagen. De to første er på max tre timer, og den sidste kan han godt holde op til 4,5 timer. Og det er først inden for en måned tid at han har kunnet klare så lang en vågen periode. Tidligere fik han også lige en lille powernap sidst på dagen.

Så max to vågne timer i Liams alder vil jeg mene er helt normalt og rigtig fint! :)

Jeg husker dog at Theo ikke altid viste direkte træthedstegn, så vi puttede ham bare automatisk efter to timer. Han kunne gå fra at være glad til at være overtræt og pylleret på få sekunder.

Men i den alder skete der ikke meget andet end æde, skide, pusle, hygge, æde, sove, æde, skide osv osv. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men så lyder det da meget normalt med Liam! Synes jo bare han sover hele tiden og især, når han kun har 2-3 aktive vågen perioder på mellem 1-2,5 time!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men så lyder det da meget normalt med Liam! Synes jo bare han sover hele tiden og især, når han kun har 2-3 aktive vågen perioder på mellem 1-2,5 time!!

De sover bare vildt meget de første mange uger.. NYD DET!!! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men så lyder det da meget normalt med Liam! Synes jo bare han sover hele tiden og især, når han kun har 2-3 aktive vågen perioder på mellem 1-2,5 time!!

De vokser, når de sover! Så det er så godt for ham :) Endelig lad ham sove, når han er så lille og put efter maks to timer uanset, hvor længe han lige har sovet. Når det en dag bliver svært at få ham til at sove, så har han muligvis brug for længere tid vågen, men slet slet ikke endnu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det lyder som om Noah er meget vågen i forhold til jeres babyer. Hvis vi ligger ham oftere, så bliver han helt hysterisk hvis han ikke er rigtig træt :(

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det lyder som om Noah er meget vågen i forhold til jeres babyer. Hvis vi ligger ham oftere, så bliver han helt hysterisk hvis han ikke er rigtig træt :(

(null)

Hvor længe er han vågen ad gangen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er tit vågen 3-4 timer. En gang i mellem dog kun 2.

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er tit vågen 3-4 timer. En gang i mellem dog kun 2.

(null)

Søvn og søvnbehov er altid et gennemsnit, så nogle er jo over eller under.. Men min umiddelbare tanke er nu alligevel, at prøve at lægge ham til at sove igen efter 1-1,5 time så. Måske han allerede er overtræt efter to timer og i derfor er nødt til at vente endnu længere før han kan finde ro.. Børn kan generelt ikke holde til alle de indtryk og det at ALT jo er nyt i deres verden, så hovedet bliver simpelthen så træt og har brug for ro og søvn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søvn og søvnbehov er altid et gennemsnit, så nogle er jo over eller under.. Men min umiddelbare tanke er nu alligevel, at prøve at lægge ham til at sove igen efter 1-1,5 time så. Måske han allerede er overtræt efter to timer og i derfor er nødt til at vente endnu længere før han kan finde ro.. Børn kan generelt ikke holde til alle de indtryk og det at ALT jo er nyt i deres verden, så hovedet bliver simpelthen så træt og har brug for ro og søvn..

Jeg tænker det samme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vigga var helt lille var hun nærmest kun vågen 1 time af gangen, og i dag alt fra 1-3 timer - men hun sover vist også meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis det samme her!!!

Thea bliver endda stadig ofte træt allerede efter 1,5 time..

Og hun er jo snart 8 måneder :)

Det samme her! Kommer også an på hvad vi laver. Hun bliver jo hurtigere træt hvis vi går til tumlastik ift at være hjemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe sover jeres så typisk ad gangen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline er 4 uger idag. Udfra hvordan hverdagens ser ud men det er nogenlunde det samme i weekenden. Skal bare ikke afl og hente sønnen :)

Hun er gerne vågen fra 6-7 stykker om morgen og så aflevere vi storebror i dagpleje ved 8-8.30 tiden hvor hun ofte sover lidt i bilen. Derefter sover hun fra mellem 10.30-11.00 til hun vågner igen. Jeg må dog indimellem vække hende for hun kan nå at blive ammet Inden storebror bliver hentet kl 15. Indimellem sover hun så igen i bilen og ellers får jeg hende gerne til at sove mellem

17 og 18. Aftenen variere. Men hun sover gerne igen mellem 22-23 og indtil 01-02 og så igen ammes ved 3-4 tiden . Sådan ser det nogenlunde ud her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe sover jeres så typisk ad gangen?

Jeg ka ik huske det præcist, men min datter har altid sovet meget! Sådan 2-4 timer af gangen og en lille lur sen eftermiddag/først på aftenen. Nu er hun et år og sover stadig to gange og oftest næsten to timer hver gang og alligevel i seng kl 19..

Uanset hvor længe de evt sover, så vil jeg stadig mene, at små babyer skal puttes efter maks to timer. Har det været en kort lur, er det nok en ide at putte hurtigere igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide af sundedsplejersken at 1,5 time vågen er det ideelle de første ca 3 måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Christine er snart 4 måneder og holder stadig ikke til mere end 1,5-2 timers vågentid ad gangen, ellers bliver hun overstimuleret og overtræt og har svært ved at finde ro når vi putter hende.

Hun har typisk en morgenlur som varer alt mellem 45 minutter og 2,5 time, en middagslur som varer mellem 1,5 og 3 timer og så en lille lur i barnevognen om eftermiddagen når vi lufter hunden. Og så lige en powernap et par timer før sengetid (hun kommer i seng kl 19.30-20). Hun er også en af de babyer der sover relativt meget :)

Da hun kun var få uger gammel havde hun vist ikke helt så lange vågenperioder og sov mere i løbet af dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det lyder som om Noah er meget vågen i forhold til jeres babyer. Hvis vi ligger ham oftere, så bliver han helt hysterisk hvis han ikke er rigtig træt :(

(null)

Kan det måske være fordi, at han når at blive overtræt? :unsure

Hvor længe sover jeres så typisk ad gangen?

Da Thea var helt lille sov hun meget uregelmæssigt. Nogle gange kun et par minutter, andre gange 4 timer.

Når hun endelig sov ordentigt vågnede hun dog 90% af gangene efter 30-50 minutter. Det var virkelig ved at køre mig helt ned, at hun så sjældent sov ordentligt og jeg turde aldrig ligge mig ind og tage en lur fordi jeg aldrig vidste hvor hurtigt hun ville vågne igen. Så jeg tog 5 dage, hvor jeg konsekvent trillede med barnevognen i 1,5 time ved hendes to første lure, og ved den sidste "powernap" trillede jeg barnevognen i 45 minutter... Jeg fik godt ondt i armene til sidst, men det virkede! :toot Siden dengang har vi ikke haft problemer med lurene, udover når hun er blevet overstimuleret eller har været syg.

I dag sover hun 1 time formiddag, 1,5-2,5 timer over middag og 30-40 minutter sen eftermiddag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fra 0 til 1 måned, var det meget forskelligt hvornår William sov. Fra W var 1 til 4 måneder sov han: 20:00-07:00 med opvågninger og amning selvfølgelig. 09:00-11:00, 12:00-15:00, 17:00-18:00 - ret fast hver dag. Fra 4 måneder og til nu sover han: 19:00-07:00 med opvågninger og amninger, 08:00-9:30/10:00, 12:00-14:00 og 16:00-17:00 - hans mønster brydes meget let nu, så jeg gør ALT for at holde fast i det, fordi både han fungerer bedst med fast ramme. Han virker ikke altid træt når jeg putter ham, men han sover inden der er gået 5 minutter - uden vipning (på dårlige dage går søvnen selvfølgelig helt i spåner og jeg kan vippe og vippe i evigheder - han er en sart dreng og rystes nemt ud af rytmen, hvorfor jeg vægter det højt og tager hensyn til det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søvn og søvnbehov er altid et gennemsnit, så nogle er jo over eller under.. Men min umiddelbare tanke er nu alligevel, at prøve at lægge ham til at sove igen efter 1-1,5 time så. Måske han allerede er overtræt efter to timer og i derfor er nødt til at vente endnu længere før han kan finde ro.. Børn kan generelt ikke holde til alle de indtryk og det at ALT jo er nyt i deres verden, så hovedet bliver simpelthen så træt og har brug for ro og søvn..

Jeg tænker det samme :)

:ditto :ditto

Noah sover stadig ofte to gode lure formiddag og eftermiddag og har aldirg rigtig trivedes med laengere vaagenperioder. En god dagssoevn avler god nattesoevn og det er jo ogsaa godt at have i mente ;)

Jeg har ioevrigt altid insisteret paa lure og goer det stadig, for mit barn er ogsa ai den kategori, at overtraet arbejder imod os paa flere maader(mad, soevn og generel trivsel).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER