Betty87

Babys aktivitet!

35 indlæg i dette emne

:ditto :ditto

Noah sover stadig ofte to gode lure formiddag og eftermiddag og har aldirg rigtig trivedes med laengere vaagenperioder. En god dagssoevn avler god nattesoevn og det er jo ogsaa godt at have i mente ;)

Jeg har ioevrigt altid insisteret paa lure og goer det stadig, for mit barn er ogsa ai den kategori, at overtraet arbejder imod os paa flere maader(mad, soevn og generel trivsel).

Der florer i øvrigt en artikel på facebook lige pt. ang. børn og søvn! Og den bakker klart Camillas pointe op, omkring god dagssøvn avler god nattesøvn. Hvilket jeg i øvrigt også er helt enig i! :)

Se HER! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Han er vågen maks 2 timer ellers bliver han overtræt.

Han sover 1-2 timer formiddag, 2-4 timer middag/eftermiddag og en halv til en time sen eftermiddag.

Han kommer i seng kl. 20/20.15 og sover mellem 10 og 12 timer i streg.

Han har altid sovet meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det rart at læse jeres oplevelser og erfaringer! Har suget lidt til mig og synes faktisk at jeg får en utrolig opmærksom og aktiv dreng i hans vågne perioder! Tror det er kombinationen af at;

- han sover alle hans lure fra 8.30-18.00 udenfor i barnevognen

- jeg putter ham efter max 2 timers vågenperiode og helst efter 1,5 time

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Søvn og søvnbehov er altid et gennemsnit, så nogle er jo over eller under.. Men min umiddelbare tanke er nu alligevel, at prøve at lægge ham til at sove igen efter 1-1,5 time så. Måske han allerede er overtræt efter to timer og i derfor er nødt til at vente endnu længere før han kan finde ro.. Børn kan generelt ikke holde til alle de indtryk og det at ALT jo er nyt i deres verden, så hovedet bliver simpelthen så træt og har brug for ro og søvn..

Jeg tænker det samme :)

Kan det måske være fordi, at han når at blive overtræt? :unsure

Da Thea var helt lille sov hun meget uregelmæssigt. Nogle gange kun et par minutter, andre gange 4 timer.

Når hun endelig sov ordentigt vågnede hun dog 90% af gangene efter 30-50 minutter. Det var virkelig ved at køre mig helt ned, at hun så sjældent sov ordentligt og jeg turde aldrig ligge mig ind og tage en lur fordi jeg aldrig vidste hvor hurtigt hun ville vågne igen. Så jeg tog 5 dage, hvor jeg konsekvent trillede med barnevognen i 1,5 time ved hendes to første lure, og ved den sidste "powernap" trillede jeg barnevognen i 45 minutter... Jeg fik godt ondt i armene til sidst, men det virkede! :toot Siden dengang har vi ikke haft problemer med lurene, udover når hun er blevet overstimuleret eller har været syg.

I dag sover hun 1 time formiddag, 1,5-2,5 timer over middag og 30-40 minutter sen eftermiddag :)

Jeg vil prøve at se om jeg kan få ham til at sove noget mere så... Dejligt med gode input :kiss Det kan godt tænkes at han er nået at blive overtræt. Tror bare jeg har tænkt at han selv siger til når han er træt, men det gør han nok ikke alligevel :chin: Synes godt at de babyer kunne komme med en vejledning ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil prøve at se om jeg kan få ham til at sove noget mere så... Dejligt med gode input :kiss Det kan godt tænkes at han er nået at blive overtræt. Tror bare jeg har tænkt at han selv siger til når han er træt, men det gør han nok ikke alligevel :chin: Synes godt at de babyer kunne komme med en vejledning ;)

Jeg har hørt til et søvnforedrag. At hvis baby græder og gaber (altså viser træthed), så skulle man have puttet for længst ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt til et søvnforedrag. At hvis baby græder og gaber (altså viser træthed), så skulle man have puttet for længst ;)

Det har min sp også sagt! :)

Thea viste heller ikke tegn på træthed da hun var lille, jeg puttede hende konsekvent efter x rum vågen tid... Også selvom hun ikke virkede træt overhovedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige puttet Noah i vuggen efter en god times vågen-tid.

Han virkede ikke træt, men sov efter ca 10 min.

Nu har han sovet 20 min, og er lige vågnet :/ han bør vel sove længere?

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige puttet Noah i vuggen efter en god times vågen-tid.

Han virkede ikke træt, men sov efter ca 10 min.

Nu har han sovet 20 min, og er lige vågnet :/ han bør vel sove længere?

(null)

Ja, hvis han ikke virke frisk. Ellers kan det være den sene powernap han har taget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han virkede frisk, og begyndte at græde da jeg forsøgte at få ham til at sove videre, og så kom han altså op.

Første skridt tænker jeg er at få ham til at sove uden han virker træt, så må vi arbejde på længden af søvnen senere...

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER