tville1978

Kalk af fliser

7 indlæg i dette emne

Hvordan kommer jeg af med kalken på fliserne i brusenichen?

Nogle der har nogle fantastiske råd og ideer som de vil give videre??

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan kommer jeg af med kalken på fliserne i brusenichen?

Nogle der har nogle fantastiske råd og ideer som de vil give videre??

:kram

Eddike! :)

It works WONDERS.

Jeg svøber en klud i det, skrubber til og løsner det ikke ordentligt, så lader jeg kluden ligge på fliserne natten over.

Ellers bruger jeg Cilit bang sprayen, men synes ikke den er så effektiv og der er så mange kemikalier.

Man skal dog lufte godt ud efter en tur med eddike, men jeg sværger ved det :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en kommentar til det med eddiken:

Grunden til at eddike virker er at der er syre i. Desværre så skelner syren ikke mellem den uønskede kalk og kalken i fliserne. Derfor kan man risikere at ødelægge sine fliser ved at hælde eddike på. (Marmor bliver f.eks. RIGTIG grimt af eddike) Test evt lige ude i et hjørne, hvor man ikke ser det, hvis det skulle ske at fliserne bliver grimme af det.

Når dét er sagt, så ja - eddike er helt fantastisk til at fjerne kalk! :)

Alternativt ville jeg nok gå til min lokale farvehandler og spørge om hjælp. De skulle være uddannet til at rådgive dig, ud fra hvilke fliser du har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste mener at verdens bedste rengøringsmiddel er toiletrens og jeg må give ham ret i, at kalken forsvinder, når han bruger det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inden man bruger eddike er det godt at gøre fugerne våde inden. På den måde er fugerne ikke så følsomme overfor eddikken, da vandet beskytter/fortynder syren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil anbefale dig først at rense af med grovrens derefter prøve med kalkfjerner et sted hvor du ikke bliver,ked af hvis det laver skader

 

og så lige et rigtigt godt tip fra serviceassistenter husk at skrabe og tørre fliser af efter bad da det mindsker kalk aflejringer på fliserne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal passe godt på fugerne mellem fliserne, for de tåler ikke syre. Derfor kan man købe et produkt, som kan smøres over det hele, så man ikke behøver at passe på fugerne undervejs i rengøringen. Jeg købte det i Bauhaus, og det er skånsomt og godt. Jeg kan ikke lige huske, hvad det hedder, men det er syrefri afkalkningsmiddel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER