Stugan

Hvad er jeres ønsker for fødselsen?

9 indlæg i dette emne

Hey December ladies, jeg synes efterhånden at tankerne om den der fødsels begynder at fylde mere. Er jo også blevet 30+4, så der er snart ikke så længe til :-) Når jeg skal til jordmoder igen om nogle uger, er jeg blevet bedt om at udfylde et skema med mine forventninger/forhåbninger til fødslen. Har tænkt en del over det, og kommet frem til nogle punkter, men kunne være sjovt at høre hvad I har af ønsker/forventninger til jeres fødsler. Det vigtigste for mig personligt er, at der ikke bliver opstillet for store krav til hvordan det hele skal forløbe, da jeg har hørt så mange være kede af deres fødselsforløb, fordi det ikke blev, som de havde forestillet sig. Jeg er kommet frem til følgende: Epidural tidligt I forløbet, delvis påklædning under hele fødslen, ingen brug af misoprostol.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er endnu ikke så langt i mine overvejelser. Men jeg vil gerne have en så naturlig fødsel som muligt, og vil helst undgå epidural.

Desuden vil jeg forsøge at have så få forventninger og krav som muligt, for at undgå at blive skuffet.

Det eneste, der er alt afgørende for mig, er at jeg har min mand ved min side. Så kan alt andet næsten være lige meget.

Succeskriteriet er at baby og jeg skal have det godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vand og atter af vand! Skal smertelindres af vand og gerne føde i vand, hvis jeg kan få lov denne gang.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også gerne i vand denne gang. Men egentlig har jeg bare tænkt mig at gøre hvad jordmoderen siger-det gik rigtig godt sidst ;-) Og ingen smertestillende eller kejsersnit hvis jeg kan undgå det. Og så min dejlige kæreste og ro ;-)

Ihhhh jeg glæder mig!!! :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke de store krav.

Min mand foran mig hele tiden.

Jeg ved fra sidste gang at badekar er smertelindrende, men ikke for længe.

Den samme jordemoder så længe så muligt.

Ingen smertestillende. Det gør sindssygt ondt, men gjorde det sidste gang uden, så kan jeg vel gøre det igen.

Så kan jeg kun håbe at det kommer til at gå lidt hurtigere denne gang.

Er virkelig spændt og glæder mig så meget til at hilse på baby Villads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke de vilde ønsker, bare at det skal være så naturligt for mig som muligt. Jeg skal bare ha hende ud på den ene eller den anden måde :-):-)

Jeg er ikke til alt det der badekars sjov, så jeg tager det som det kommer og håber at jeg kan bevare roen, jeg er ikke bange for fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ææææææææææææææææææææææææææææææææv!!!!!!!!! :boo

Var til samtale på hospitalet i går og æv æv æv!de anbefaler kejsersnit....................... :boo

Pga.stor risiko for bristning ved endetarmen pga.arvæv efter 7 operationer af byld, som endelig blev lukket og slukket og færdig med den (troede jeg da) for hvad 2 år siden...

Men nej, risikoen for at min lukkemuskel brister ved en normal fødsel er for stor og så vil jeg skulle igennem flere operationer, hvis de overhoved kan reparere den. Dvs.føde normalt og stor risiko for at rende rundt og ikke kunne holde på afførring resten af livet eller kejsersnot! Ej, kejsersnit og lige om lidt så ser jeg det positive ved det - seføli! MEN!!!! jeg er rigtig ked af at jeg ikke kan få lov til at føde, for det vil jeg rigtig rigtig gerne! Og der ligger SÅ!meget i det! Min første fødsel begyndte med småveer, som voksede, gik stå, begyndte igen mens vandet sivede langsomt og til sidst fik jeg vedrop efter et døgns tid og en nats søvn på morfin. Og jeg mindes det som positivt og det sejeste jeg nogensinde har gjort, det at føde på trods af smerter!  Og nu har jeg kæmpet for at redde ryggen og få det godt efter diskus prolaps og hold i lænden og alt muligt andet pjat, der ifælge min læge kunne nødvendigøre et kejsersnit og der har jeg det faktisk fint! Godt! ja, jeg skal tænke mig om mht.hvad jeg laver og hvordan jeg gør det, men det ville ikke forhindre mig i at føde normalt! Og så kommer det her LORT!!! ØV øv øv !!!

Nå, men jeg får brev om de vil scanne mig og se hvor meget arvæv der er inden for en uges tid, om det evt.kan betyde noget for risikoen. Men jeg er ved at prøve på at forlige mig med tanken om kejsersnit. Men jeg bliver sgu ked af det. Hvor ville jeg dog gerne bare lige kunne bytte med en der gerne vil have kejsersnit! Jeg er skuffet og ked af det. Heldigvis har jeg min dejlige kæreste, der siger at det er mig det handler om nu, også for at jeg kan blive den mor jeg ønsker at være bagefter, og ikke få problemer ligesom sidst (hvor han jo ikke var der, men jeg har fortalt ham så meget). Så nu læser jeg om kejsersnit, taler med veninder, skriver her, skal tale igen med læge osv. og så får vi jo vores dejlige baby ud allerede d.3 eller d.5 december-DET er da et lyspunkt, at vide hvornår og at det er før jeg regnede med. Jeg HAR jo haft lidt svært ved at vente ;)  Pludselig går det faktisk hurtigt....

Derudover er det sidste retssag ang.forældremyndigheden over min store datter på 6år, det er på mandag - dommen for jeg at vide 1-2 uger efter, vente vente vente. Jeg har søgt om den fulde pga.fuldstændigt manglende samarbejde med hendes far. Men regner egentlig ikke rigtig med det. Min advokat siger der er en chance, men den er lille. For samrabejdet bliver nok ikke bedre, hvis jeg får den, fordi han vil blive "skide" vred. Men det syns jeg nu ikke de skal tage hensyn til, bortset fra at jeg da godt kan se, at det kan gå ud over vores datter. Men JEG er færdig med at tage hensyn til ham, så derfor kæmper jeg. den store idiot, der stadig ikke tager ansvar for 10 års psykisk og til tider fysisk vold mod mig og faktisk også vores datter.

Pyyyyhhhh, sikke en lang smøre, som er en masse brok - for sådan har jeg det lige nu. Det var værre i går, der var jeg bare så ked af det og gik rundt i villakvarteret og græd og øv øv øv.

Er der nogen af jer, der har erfaringer med kejsersnit eller skal have, andre end Annika? Jeg er ikke bange for kejsersnit, men ked af det jeg føler jeg kommer til at mangle. Måske det bliver bedre, når jeg ved mere :)

Knus til jer og de bedste ønsker :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv med kejsersnit Kirstine Gabrielle! Forstår absolut godt din skuffelse og frustration. Men som søde Lene Maj skrev til mig, egentlig er det jo lige meget, bare de små kommer sunde og raske ud. Det er bare så rigtigt. Og der er positive sider ved kejsersnit, særligt ved et planlagt et. Dem er du nødt til bare at fokusere på. Særligt som din kæreste siger, at så kan du være der for dine børn bagefter - det er jo noget sværere, hvis du skal igennem en masse operationer bagefter.

Mine har bortset fra det vendt sig igen, så lige nu har de begge hovedet nedad, så vi venter til næste vækstscanning 35+0 (om tre uger) med at lave aftale om det ene eller det andet. Men lige nu ser jeg fordele ved begge dele, så jeg (forhåbentlig) slipper for 'skuffelse'. Og som min kæreste siger - så er en fødsel vidst heller ikke ligefrem en større dans på roser, jo hvis de er fyldt med torne, men ellers romantiseres det vist lige lovlig meget. Kejsersnit kan også blive en fantastisk stor oplevelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv med kejsersnit Kirstine Gabrielle! Forstår absolut godt din skuffelse og frustration. Men som søde Lene Maj skrev til mig, egentlig er det jo lige meget, bare de små kommer sunde og raske ud. Det er bare så rigtigt. Og der er positive sider ved kejsersnit, særligt ved et planlagt et. Dem er du nødt til bare at fokusere på. Særligt som din kæreste siger, at så kan du være der for dine børn bagefter - det er jo noget sværere, hvis du skal igennem en masse operationer bagefter.

Mine har bortset fra det vendt sig igen, så lige nu har de begge hovedet nedad, så vi venter til næste vækstscanning 35+0 (om tre uger) med at lave aftale om det ene eller det andet. Men lige nu ser jeg fordele ved begge dele, så jeg (forhåbentlig) slipper for 'skuffelse'. Og som min kæreste siger - så er en fødsel vidst heller ikke ligefrem en større dans på roser, jo hvis de er fyldt med torne, men ellers romantiseres det vist lige lovlig meget. Kejsersnit kan også blive en fantastisk stor oplevelse!

Jeg tror også at jeg når dertil, hvor jeg bare glæder mig igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER