Camillat

Hvilken begyndersymaskine?

14 indlæg i dette emne

Bare ikke en af dem fra supermarkederne og max 2000 kr. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dem fra supermarkederne fungerer faktisk udmærket. Jeg købte en Singer til 600 kr og den fejler intet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem fra supermarkederne fungerer faktisk udmærket. Jeg købte en Singer til 600 kr og den fejler intet.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil hellere købe en 'ordenlig' brugt maskine end en fra supermarkedet. Jeg selv har en (meget) dyr maskine. Pfaff og bernina laver super fine maskiner. Ellers kig hos Kjærsgaard symaskiner. De har både brugte og demoer til gode penge. De er til at forhandle med, og sender også (ved dog ikke om de sender til Italien ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ov, glemte at skrive at Kjærsgaard har 2 års garanti, også på deres brugte og demoer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd. Jeg overvejer nemlig også at anskaffe mig en - indtil videre låner jeg min mors... :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil hellere købe en 'ordenlig' brugt maskine end en fra supermarkedet. Jeg selv har en (meget) dyr maskine. Pfaff og bernina laver super fine maskiner. Ellers kig hos Kjærsgaard symaskiner. De har både brugte og demoer til gode penge. De er til at forhandle med, og sender også (ved dog ikke om de sender til Italien ;) )

:ditto

Hellere en god brugt end dem fra supermarkederne. Jeg havde sådan en Singer, og den kunne altså ikke ret meget andet end at sy ligeud i ikke alt for udfordrende stof :rolleyes

Var så heldig at arve en nyere Pfaff, og den er jeg absolut tilfreds med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor syr virkelig meget på sin 35 år gamle Elna. Den skal smøres jævnligt og ha skiftet pære en gang i mellem men den har aldrig været i stykker. Så jeg er nok også til god brugt hvis jeg sku ud og købe selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, darlings. Nej, en fra supermarked, en billig Singer osv kommer ikke paa tale.

Pt. har jeg kig paa Janome og Juki, som begge laver meget stabile maskiner paa egen fabrik. Jeg har jo mine foraeldre paa besoeg og kunne kigge paa dem sammen med min mor, saa tror vi er nede paa:

- Janome 90 aars jubilaeumsmaskine model 920

- Juki HZL- 27Z

Vi havde ogsaa nogle Necchi-modeller, som produceres af Janome, men nu tiltaler de to andre mig mere og jeg har fundet dem til ca. 200 euro,

Ellers en aeldre brugt, som vi maaske kan vaere heldige at finde hos en vi kender, men M vil helst give mig en ny :rolleyes Det samme synes min mor. Jeg Har haft kig paa de aeldre, men det er naesten endnu svaerere end end ny og koster mere hernede....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Hellere en god brugt end dem fra supermarkederne. Jeg havde sådan en Singer, og den kunne altså ikke ret meget andet end at sy ligeud i ikke alt for udfordrende stof :rolleyes

Var så heldig at arve en nyere Pfaff, og den er jeg absolut tilfreds med :)

Min Singer kan mere end bare at sy ligeud! Så der er jeg ikk enig med dig - de kan godt være udmærkede maskiner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Singer kan mere end bare at sy ligeud! Så der er jeg ikk enig med dig - de kan godt være udmærkede maskiner.

Jeg skrev også at den JEG havde nærmest kun kunne sy ligeud- ikke at det gjalt alle ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Singer kan mere end bare at sy ligeud! Så der er jeg ikk enig med dig - de kan godt være udmærkede maskiner.

Det kan de nok, men jeg tror det handler mere om hviket stof og hvad man vil sy. Jeg skal bare gerne have en, der kan liige lidt mere og har ikke kun hoert godt om de billigere SInger....

Nu har jeg kig paa

http://www.naehmaschinen.com/naehmaschinen/janome/alle-modelle/299/janome-920-jubilaeums-sondermodell?c=1247

http://www.ebay.it/itm/MACCHINA-DA-PER-CUCIRE-NECCHI-292-/271276034201?pt=Hobby_creativi&hash=item3f294fc899&_uhb=1

http://www.ebay.it/itm/SHOPPING-CUCITO-MACCHINA-PER-DA-CUCIRE-JUKI-HZL-27Z-HZL27Z-CENTRO-ASSISTENZA-/271146250474?pt=Hobby_creativi&hash=item3f219370ea&_uhb=1

Jeg taenker, at den fra Necchi er bedst til prisen, da den er fra Janome og minder om en janome 415, som er noget dyrere. men at den fra Janome kan det, jeg har brug for. Om den sidste har jeg laest lidt blandet idag, bla at den larmer og ikke er helt stabil i kvaliteten... Naa, lurer videre idag og saa maa jeg have en ide om, det ikke er den ene eller den anden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg tror det er her jeg lige skal gøre lidt reklame for min arbejdsplads :-)

http://www.stofogsti...?group_id=10519

Hi hi :)

Vi har koebt en, men jeg har bare ikke proevet den endnu :D

Det blev en Necchi og det blev prisen der afgjorde hvilken model. Saa det blev en Necchi 292, som er lavet hos Janome, og burde vaere meget stabil. Den har lige lidt ekstra indstillingsmuligheder, som jeg ikke aner, om jeg har brug for... Jeg fandt en brugt aeldre Pfaff model, som jeg var lige ved at oenske mig af M, men saa blev vi enige om en ny istedet.

Igaar fik jeg koebt traad og naale til det, jeg vil sy foerst, saa jeg skal gerne berette, naar jeg lige overvinder mig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER