TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Har en Marius med udslæt/knopper på bagdelen der er på vej ned mod knæhaserne. Har spurgt DP om hun har bemærket det og er ved at undersøge hvad for noget udslæt en af de andre har været til læge med idag... Han havde tre knopper igår, nu har han en masse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dicte er blevet så glad for sin dukke, det er så sødt. Idag satte hun den selv i sækkestolen, og gik i legekøkkenet og lavede mad, som hun bagefter madede dukken med. Den får kys og kram, bliver vasket og har også fået børstet tænder idag. Nu er den kommet med hende i seng, hun smed den selv op i sengen, og lagde sig ved siden af og trak dynen over dem begge to. Det var så kært :wub og jeg gik ud af værelset, og hun har ikke sagt en lyd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en Marius med udslæt/knopper på bagdelen der er på vej ned mod knæhaserne. Har spurgt DP om hun har bemærket det og er ved at undersøge hvad for noget udslæt en af de andre har været til læge med idag... Han havde tre knopper igår, nu har han en masse...

Ej det lyder da træls :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring til alle jer med syge børn!

Jeg hentede en super glad Simon i VS kl. 16.30 og han har bare været glad indtil nu hvor han selv er faldet i søvn efter kun 5 min. Knirken, så nu skal jeg lige have ordnet lejligheden inden jeg går i seng. "Hurra" for at Jacobs arbejdstider ligger så dumt at han først at hjemme 21.45 på alle hverdage, men belejligt for ham, for så hænger alt det andet jo så på mig- bah!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh sådan noget opkast er bare det ondeste!

Har også bare brugt en hel køkkenrulle og en hel toiletrulle :blink

Stakkels Theo. God bedring med ham :kram2

Tak. Nu sover han heldigvis :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha,har haft en frygtelig weekend... og har ikke lige fået taget mig sammen til at skrive om det før nu, men nu har jeg fået samlet mig lidt så jeg forhåbentlig kan formulere mig.

Per og jeg var afsted fra fredag til søndag i Jylland, mens min søster skulle passe Lise hjemme hos os. Det er svært nok at skulle undvære hende, men lørdag aften kl. 23 snakker jeg så med min søster, som har forsøgt at få fat på os hele dagen (forbindelsen var dårlig hvor vi var, så jeg havde ikke modtaget hendes beskeder).

Min søster har en hund, som Lise meget gerne vil hive i ørene og prikke i øjnene, fordi han ser meget anderledes ud end vores egen hund og så er han lige nede i hendes højde. Og så har hun åbenbart fået gjort noget lignende igen og provokeret ham, mens min søster lige havde ryggen til, som så har gjort at han har sagt fra overfor hende og markeret sig, hvilket resulterede i at han fik ramt hende i læben. Det lavede en flænge i læben som skulle syes med 3 sting :boo

Det var frygteligt at stå så langt væk og få sådan en besked og ikke kunne gøre noget som helst ved det - og endda skulle gå i seng og først kunne komme hjem dagen efter. Min søster havde haft store problemer, fordi vi havde glemt at give hende autostolen, så hun måtte rende rundt til naboerne for at finde nogen der kunne hjælpe hende ind på skadestuen med Lise.

Lise havde været så tapper igennem det hele, 2 timers ventetid på skadestuen, hvor hun bare legede og hyggede sig, og så blev hun bedøvet og syet. Hun græd selvfølgelig imens det stod på og måtte holdes fast af 3 mand så hun lå stille, men var slet ikke pylret bagefter og stoppede med at græde så snart de var færdige.

Resten af weekenden og dagene efter har man slet ikke kunne mærke noget på hende, hun har bare været i super humør. Hun ligner bare noget der er løgn, da læben selvfølgelig er hævet efter at blive syet.

Men min søster har grædt og grædt og har rigtig meget skyldfølelse, og jeg har følt mig som en lus mellem 2 negle... For Per er rigtig gal over det der er sket og jeg føler mig splittet imellem ham og min søster, som jeg også gerne vil være der for. Øv, hvor er det altså bare noget møg :boo :huug

:kram :kram :kram

øv for en oplevelse for jer alle :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er bæ at være på kursus lige nu :boo er kun på dag to, og det slutter først på torsdag! Ligger og tuder fordi jeg slet ikke kan overskue savnet :boo

Oveni er DP mor blevet syg. Min søster har haft tager fri fra skole for at være sammen med Sophia idag, men imorgen er der ingen i netværket der har mulighed for at tage hende :boo og Christian er lige startet på sit nye job, så han kan ikke bare har fri. Så hun skal ned i det forfærdelige gæstehus :boo

Jeg har det SÅ dårligt med det! Der skulle være rettet op på problemerne dernede, og jeg ved at det ikke nytter noget at være forudindtaget, men ÅH hvor er det svært :boo

Jeg vil bare kramme Sophia :boo

pyh det lyder hårdt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh stakkels lille mand. God bedring til ham

Puha :( God bedring til ham :kram

Mange tak begge to :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god bedring til alle jer med syge tumlinge, det er aldrig rart når de små pus er syge :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Albert har haft første dag i dp idag, og det er bare gået super godt :)

C afleverede ham og han havde bare vinket pæn farvel, og sagt "hej hej", så det gik næsten for nemt. Da alle børn var kommet gik de tur og havde leget ude, dp sagde at Albert ikke havde grædt en eneste gang i løbet af dagen, og det havde hun egentlig været lidt betænkelig ved, da hun helst ville se en reaktion fra ham. Den kom dog først til middag da de skulle spise middagsmad, hvor han nægtede at spise.

Så alt i alt en rigtig god første dag, nu er det bare spændene om han reagere på at blive afleveret i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft trappet ned til 100ml og en tynd blanding.

Men hun har faktisk begyndt at græde den sidste uges tid, når hun havde tømt flasken og bare peget på sengen i stedet.

Så vi snakkede om det måske var fordi hun ikke gad flasken, men ikke formåede at afvise den.

Så i går var der højt læsning i stedet og så i seng - og der var ingen brok overhovedet, kun lidt rastløshed. Blandt andet var hun oppe og stå 2 gange, noget som hun ikke har gjort i flere uger.

Ok - vi er også i gang med at nøjes med tynd mælk! 3 skefulde til 210 ml vand! Hun drikker sjældent det hele! Men helt klar til at slippe er hun ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det lyder da træls :(

Ikke noget der smitter... Så må vi se hvordan han ser ud i morgen tidlig. Puttede ham med en temperatur på 38. Kan man overhovedet kalde det for feber??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke noget der smitter... Så må vi se hvordan han ser ud i morgen tidlig. Puttede ham med en temperatur på 38. Kan man overhovedet kalde det for feber??

Det er der vs vil sende børn hjem hos os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er der vs vil sende børn hjem hos os.

DP har ikke bemærket noget idag, men der var så tydeligt da han blev puttet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DP har ikke bemærket noget idag, men der var så tydeligt da han blev puttet...

Ok det må du se på i morgen om han er frisk til dp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo sov en time og så begyndte han at ligge og pive. Han ville ikke have sutten og jeg kunne se at han havde kvalme. Vupti så var der bræk ud i hele sengen <_<

Den stakkels dreng :( Har skiftet hans tøj 7 gange nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram søde Mette

Øv for en situation, men disse ting sker!

Dyr og babyer/tumlinger kan være en dårlig kombination og så sker disse ting. :kram

Jeg kan sagtens forstå at du føler dig splittet - specielt når det var et uheld af største karakter! Jeg synes egentligt, det at være sur over det er lidt at spilde sine kræfter og energier på noget, som lige så vel kunne ha' været sket imens i havde været der.

Vi har 2 katte og der er da også risiko for at disse ting sker, når Maliva leger og ikke respektere et nej.

Det er da sket.. Ikke lige med at læben skulle syes, men Maliva fik et bidemærke og en rift, da hun ikke respekterede vores kat Sira's tydelige nej.

Denne situation skete tilbage i februar, hvor vi lige havde fået Sira.

Jeg prøvede adskellige gange at fjerne Maliva fra situationen, men hun vendte tilbage dertil HVER gang, så jeg lod tingene gå sin gang og i dag ved Maliva, hvordan man behandler en kat.

Maliva ville ikke lade Sira være, hun hev hende i pelsen og jagtede hende rundt i lejligheden.

Sira fjernede sig, flygtede, knurrede, hvæste, markerede uden kløer indtil hun til sidst bed Maliva i hånden og rev hende på armen - Maliva fik sig et ordentligt chok. Der var ingen dybe sår, kun overfladiske, men i dag ved hun helt bestemt hvordan hun skal behandle kattene.

Det var en hård måde at lære det på og der findes langt blidere metoder og det ville vi helt sikkert også selv ha' set ske. Nogle gange sker tingene bare ikke som vi ønsker dem.

Det er ikke en sjov situation at stå i, men disse ting sker altså - JA der kunne ha' sket værre ting, men gud ske tak og lov for at der ikke gjorde

I kan intet gøre ved situationen nu, sket er sket og jeres datter har det godt og er i god behold. - det er det vigtigste! :kram

:kram

Hvor er det bare en ærgerlig situation! Kan godt forstå du er splittet, og at det har været skide hårdt!

:kram

:kram

Stakkels Lise og stakkels din søster. Det er jo desværre sådan noget der kan ske og godt der trods alt ikke skete mere.

Cassandra flækkede sin læbe for nogle mdr. siden og skulle også sys med 3 sting. Det var dog ikke en hund, men sofabordet der var kommet i vejen.

Man kan se en lille bule på hendes læbe nu, men det er på ingen måde tydeligt. Dog gjorde det rigtig ondt på hende at få stingene ud og nogle dage efter var det ømt. Bare så du er forberedt, hvis det er det samme med Lise.

:kram - øv en ærgerlig situation! Kan godt forstå din søster er ked af det! Jeg kan godt forstå at du er ked af at stå i Jylland imens. Men jeg kan ikke se hvad der er at være vred over? Din søster gjorde det bedste hun kunne og håndterede det så flot. Som andre skriver kunne det lige så godt være sket mens i var der! Hunden er jo heller ikke ond! Men mon ikke Per bare er chokeret? Hans lille prinsesse kom til skade på en andens "vagt".

Sikke noget altså :kram

"Markeret sig", hvad betyder det helt præcist? :unsure

Det må havd været frygteligt ikke at kunne være der for hende :(

Øv at alle er kede eller sure. Det skal nok ordne sig :kram2

:kram

øv for en oplevelse for jer alle

Tak for kram allesammen :kiss

Mor-i-Bayern: Tak for advarslen, det er godt at være forberedt. Det er så desværre ikke engang mig der skal med hende ind og have taget stingene ud, da jeg skal arbejde sent den dag :( Og det skal Per også, så det bliver min søster igen. Men heldigvis er Lise jo meget glad for og tryg ved hende. Jeg skal nok sige det videre til hende, så hun er forberedt.

Majs: Per kunne i forvejen ikke lide min søsters hund og tolererede kun akkurat at den var her, så det her har ikke ligefrem hjulpet på situationen. Han er sur på min søster fordi han mener det er hendes ansvar, da det er hendes hund og hun ikke har opdraget den godt nok. Det er en længere historie hvorfor han ikke kan lide den - den er en direkte modsætning af vores egen hund. Den er lille og grim (ifølge ham) og så bliver den overglad når den ser én og hopper op ad benet. Og han er lidt sart med hans bukser, da han bruger jakkesæt på arbejdet. Han ville allerhelst have hunden aflivet efter denne episode, men lader være for min og min søsters skyld.

LilleMi: Når en hund siger fra og "markerer" sig, så bider den ikke direkte, men markerer lige med tænderne for at - ja, sige "stop". De sætter lige tænderne til uden at bide til. De gør det ofte med hvalpe for at opdrage på dem, når de bliver for meget og jeg tror måske at han opfatter Lise som en hvalp, der skal opdrages. Han har aldrig gjort noget lignende overfor voksne. Han har haft gjort det et par enkelte gange med Lise før, hvor han bare har markeret på hendes hånd, når det var hun lige daskede ham i hovedet eller hev ham i ørene, og her har hun bare grinet og synes det var sjovt, fordi han jo netop ikke bider. Vi har så forsøgt at være meget efter hende, når hun gik hen til ham, så hun ikke provokerede ham på denne måde og selvfølgelig skældt ham ud, når det var han markerede overfor hende. Men min søster var jo så desværre uopmærksom denne gang, da hun havde ryggen til og var ved at tømme opvaskemaskine - og så var det at han ramte Lise uheldigt, da han sagde fra overfor hende, så der gik hul på læben :(

Det gør jo bare at vi så ikke kan stole på ham omkring Lise, hvis hun ikke kan lade være med at provokere ham. Og det skaber en masse problemer, da vi ofte har passet ham for min søster eller hun har haft ham med, når hun skulle passe Lise, hvilket hun gør rigtig tit. Så min søster er ked af det og bange for at det vil betyde mindre tid med Lise for hende eller at hun ikke kan få sin hund passet, når hun har brug for det. Udover at hun selvfølgelig er ked at hun ikke passede godt nok på Lise, så det slet ikke var sket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo sov en time og så begyndte han at ligge og pive. Han ville ikke have sutten og jeg kunne se at han havde kvalme. Vupti så var der bræk ud i hele sengen <_<

Den stakkels dreng :( Har skiftet hans tøj 7 gange nu.

Hvor er det altså bare synd for ham :( :kram2

Det er så frygteligt at kaste op, jeg hader det selv som pesten :( Rigtig god bedring til ham!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha,har haft en frygtelig weekend... og har ikke lige fået taget mig sammen til at skrive om det før nu, men nu har jeg fået samlet mig lidt så jeg forhåbentlig kan formulere mig.

Per og jeg var afsted fra fredag til søndag i Jylland, mens min søster skulle passe Lise hjemme hos os. Det er svært nok at skulle undvære hende, men lørdag aften kl. 23 snakker jeg så med min søster, som har forsøgt at få fat på os hele dagen (forbindelsen var dårlig hvor vi var, så jeg havde ikke modtaget hendes beskeder).

Min søster har en hund, som Lise meget gerne vil hive i ørene og prikke i øjnene, fordi han ser meget anderledes ud end vores egen hund og så er han lige nede i hendes højde. Og så har hun åbenbart fået gjort noget lignende igen og provokeret ham, mens min søster lige havde ryggen til, som så har gjort at han har sagt fra overfor hende og markeret sig, hvilket resulterede i at han fik ramt hende i læben. Det lavede en flænge i læben som skulle syes med 3 sting :boo

Det var frygteligt at stå så langt væk og få sådan en besked og ikke kunne gøre noget som helst ved det - og endda skulle gå i seng og først kunne komme hjem dagen efter. Min søster havde haft store problemer, fordi vi havde glemt at give hende autostolen, så hun måtte rende rundt til naboerne for at finde nogen der kunne hjælpe hende ind på skadestuen med Lise.

Lise havde været så tapper igennem det hele, 2 timers ventetid på skadestuen, hvor hun bare legede og hyggede sig, og så blev hun bedøvet og syet. Hun græd selvfølgelig imens det stod på og måtte holdes fast af 3 mand så hun lå stille, men var slet ikke pylret bagefter og stoppede med at græde så snart de var færdige.

Resten af weekenden og dagene efter har man slet ikke kunne mærke noget på hende, hun har bare været i super humør. Hun ligner bare noget der er løgn, da læben selvfølgelig er hævet efter at blive syet.

Men min søster har grædt og grædt og har rigtig meget skyldfølelse, og jeg har følt mig som en lus mellem 2 negle... For Per er rigtig gal over det der er sket og jeg føler mig splittet imellem ham og min søster, som jeg også gerne vil være der for. Øv, hvor er det altså bare noget møg :boo :huug

Ej, en lortesituation! Jeg har ikke nogen gode råd, men et :kram2 Jeg kan godt forstå du føler dig som en lus mellem to negle!

Synes det er bæ at være på kursus lige nu :boo er kun på dag to, og det slutter først på torsdag! Ligger og tuder fordi jeg slet ikke kan overskue savnet :boo

Oveni er DP mor blevet syg. Min søster har haft tager fri fra skole for at være sammen med Sophia idag, men imorgen er der ingen i netværket der har mulighed for at tage hende :boo og Christian er lige startet på sit nye job, så han kan ikke bare har fri. Så hun skal ned i det forfærdelige gæstehus :boo

Jeg har det SÅ dårligt med det! Der skulle være rettet op på problemerne dernede, og jeg ved at det ikke nytter noget at være forudindtaget, men ÅH hvor er det svært :boo

Jeg vil bare kramme Sophia :boo

Åh, søde! Tusind tusind :kram

Puha... Sidder i mørket på Theos værelse og venter på at han falder i søvn.

Han har kastet voldsomt op 4 gange inden for den sidste time. Har aldrig set så meget bræk før :blink

Har var selv rigtig ked af det og sagde: "min mund" og "jeg bliver våd" :(

Da jeg lagde ham ind i seng sagde han: "mig sove" og lagde sig helt slattent ned. Bliver siddende til han sover helt, så jeg kan holde øje med en evt. 5. gang.

Og aftensmad har han jo så ikke fået :unsure

Åh nej, stakkels Theo! Jeg hader selv at kaste op, så jeg kan næsten ikke bære, når børn kaster op, selvom det slet ikke er ligeså voldsomt for dem. Jeg håber det er overstået nu for både din og hans skyld :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det 'synd' for børn at vokse op et sted uden lege kammerater lige uden for døren? :help

Sagen er den at vi bor i et stille villa kvarter, med vores dagplejen næsten lige i baghaven. 2 af de andre børn fra dp bor lige rundt om os. Nu har vi været ude og kigget på et landsted idag, som stadig ligger i byen, afstand til skole og børnehave er den samme som der hvor vi bor nu. Men jeg er selv vokset op sådan et sted hvor der var mange børn på vejen man kunne lege med,og hvis vi flytter får vores børn aldrig den oplevelse.

Tilgengæld vil de få masser af luft og natur omkring sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søndag var en helt perfekt dag og putningen som en leg.

De to sidste aftener har Anna bare IKKE ville i seng. Hun har råbt og skreget, været ked og frustreret og har tydeligt været overstimuleret/overtræt (og hvorfor var det, at Søren ventede til næsten kl. 19 med at gå i gang, med det resultat at hun ikke ville have nattøj på og det derfor var en kamp med skrig og gråd, når jeg nu i går sagde, at vi skulle prøve at putte tidligere i dag?! :prik)

Hun har endda sovet næsten 11 timer natten til i dag og knap 2 timer til middag i dag. ÆV! :(

Og i dag da jeg hentede hende i VS overværede jeg, at hun blev 'mobbet' af en børnehavepige (der ikke havde set mig endnu). Jeg blev simpelthen så rystet, at jeg ikke engang magtede, at skælde møgungen ud, men bare tog Anna på armen og satte mig ind på sofaen på stuen med hende og gav hende sut og bamse og sad tæt, til hun var klar til at tage hjem. Heldigvis kom yndlingspædagogen forbi og spurgte hvorfor vi sad der og gik derefter ud for at tage en alvorsnak med pigen, der vist generelt var en rappenskralde.

Jeg er selv blevet mobbet som barn og det er min største frygt, at Anna skal blive udsat for det! :( Møgunge!

I morgen skal jeg til Århus ifm med arbejde og er derfor hjemmefra fra kl. 07 til ca. 18, så jeg ser hende næsten ikke i morgen :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søndag var en helt perfekt dag og putningen som en leg.

De to sidste aftener har Anna bare IKKE ville i seng. Hun har råbt og skreget, været ked og frustreret og har tydeligt været overstimuleret/overtræt (og hvorfor var det, at Søren ventede til næsten kl. 19 med at gå i gang, med det resultat at hun ikke ville have nattøj på og det derfor var en kamp med skrig og gråd, når jeg nu i går sagde, at vi skulle prøve at putte tidligere i dag?! :prik)

Hun har endda sovet næsten 11 timer natten til i dag og knap 2 timer til middag i dag. ÆV! :(

Og i dag da jeg hentede hende i VS overværede jeg, at hun blev 'mobbet' af en børnehavepige (der ikke havde set mig endnu). Jeg blev simpelthen så rystet, at jeg ikke engang magtede, at skælde møgungen ud, men bare tog Anna på armen og satte mig ind på sofaen på stuen med hende og gav hende sut og bamse og sad tæt, til hun var klar til at tage hjem. Heldigvis kom yndlingspædagogen forbi og spurgte hvorfor vi sad der og gik derefter ud for at tage en alvorsnak med pigen, der vist generelt var en rappenskralde.

Jeg er selv blevet mobbet som barn og det er min største frygt, at Anna skal blive udsat for det! :( Møgunge!

I morgen skal jeg til Århus ifm med arbejde og er derfor hjemmefra fra kl. 07 til ca. 18, så jeg ser hende næsten ikke i morgen :boo

Åh nej, det lyder ikke sjovt :( jeg får helt ondt i maven ved tanken, og det er desværre bare endnu en af de udfordringer der er når man er forældre :( :kram til jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det altså bare synd for ham :( :kram2

Det er så frygteligt at kaste op, jeg hader det selv som pesten :( Rigtig god bedring til ham!

Ja han er helt afkræftet :( Mange tak :kram2

Da vasketøjskurven selvfølgelig står og er fuld, så begynder det altså snart at være småt med tøj og sengetøj, hvis han fortsætter hele natten :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og i dag da jeg hentede hende i VS overværede jeg, at hun blev 'mobbet' af en børnehavepige (der ikke havde set mig endnu). Jeg blev simpelthen så rystet, at jeg ikke engang magtede, at skælde møgungen ud, men bare tog Anna på armen og satte mig ind på sofaen på stuen med hende og gav hende sut og bamse og sad tæt, til hun var klar til at tage hjem. Heldigvis kom yndlingspædagogen forbi og spurgte hvorfor vi sad der og gik derefter ud for at tage en alvorsnak med pigen, der vist generelt var en rappenskralde.

Jeg er selv blevet mobbet som barn og det er min største frygt, at Anna skal blive udsat for det! :( Møgunge!

I morgen skal jeg til Århus ifm med arbejde og er derfor hjemmefra fra kl. 07 til ca. 18, så jeg ser hende næsten ikke i morgen

:boo

:kram2 det er godt nok tidligt, at børn mobber hinanden :blink håber at Anna er okay.

Det er så hårdt med sådan en dag, hvor man næsten ikke ser sit barn :( men det er jo nok værre for dig end for Anna :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram allesammen :kiss

Mor-i-Bayern: Tak for advarslen, det er godt at være forberedt. Det er så desværre ikke engang mig der skal med hende ind og have taget stingene ud, da jeg skal arbejde sent den dag :( Og det skal Per også, så det bliver min søster igen. Men heldigvis er Lise jo meget glad for og tryg ved hende. Jeg skal nok sige det videre til hende, så hun er forberedt.

Majs: Per kunne i forvejen ikke lide min søsters hund og tolererede kun akkurat at den var her, så det her har ikke ligefrem hjulpet på situationen. Han er sur på min søster fordi han mener det er hendes ansvar, da det er hendes hund og hun ikke har opdraget den godt nok. Det er en længere historie hvorfor han ikke kan lide den - den er en direkte modsætning af vores egen hund. Den er lille og grim (ifølge ham) og så bliver den overglad når den ser én og hopper op ad benet. Og han er lidt sart med hans bukser, da han bruger jakkesæt på arbejdet. Han ville allerhelst have hunden aflivet efter denne episode, men lader være for min og min søsters skyld.

LilleMi: Når en hund siger fra og "markerer" sig, så bider den ikke direkte, men markerer lige med tænderne for at - ja, sige "stop". De sætter lige tænderne til uden at bide til. De gør det ofte med hvalpe for at opdrage på dem, når de bliver for meget og jeg tror måske at han opfatter Lise som en hvalp, der skal opdrages. Han har aldrig gjort noget lignende overfor voksne. Han har haft gjort det et par enkelte gange med Lise før, hvor han bare har markeret på hendes hånd, når det var hun lige daskede ham i hovedet eller hev ham i ørene, og her har hun bare grinet og synes det var sjovt, fordi han jo netop ikke bider. Vi har så forsøgt at være meget efter hende, når hun gik hen til ham, så hun ikke provokerede ham på denne måde og selvfølgelig skældt ham ud, når det var han markerede overfor hende. Men min søster var jo så desværre uopmærksom denne gang, da hun havde ryggen til og var ved at tømme opvaskemaskine - og så var det at han ramte Lise uheldigt, da han sagde fra overfor hende, så der gik hul på læben :(

Det gør jo bare at vi så ikke kan stole på ham omkring Lise, hvis hun ikke kan lade være med at provokere ham. Og det skaber en masse problemer, da vi ofte har passet ham for min søster eller hun har haft ham med, når hun skulle passe Lise, hvilket hun gør rigtig tit. Så min søster er ked af det og bange for at det vil betyde mindre tid med Lise for hende eller at hun ikke kan få sin hund passet, når hun har brug for det. Udover at hun selvfølgelig er ked at hun ikke passede godt nok på Lise, så det slet ikke var sket.

Nå så er jeg med. Vores hund har aldrig gjort sådan.

Hvilken race er det? Og hvor gammel er den? Det er bare så ufedt for jer alle :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.