TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Jeg har faktisk fået 2 myggestik i dag :O

Vi har altså også mega mange myg herhjemme, som giver nogle kæmpe stik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har altså også mega mange myg herhjemme, som giver nogle kæmpe stik

Ja de er mega voldsomme! Som om de er mere aggressive nu :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja de er mega voldsomme! Som om de er mere aggressive nu :O

Ja! Tror det er de aller sidste krampetrækninger eller sådan noget. Og min stakkels søde Aksel tåler dem ikke særlig godt, så hans ene lille hånd er helt hævet og gør ondt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan afsløre, at jeg dybt beundrer de forældre, der altid er i stand til at sætte sig ned i øjenhøjde og forklare junior hvorfor det eksempelvis gør ondt på vovse at blive ramt af en scooter eller hvorfor katten bliver bange, når man kaster legetøj efter den. Jeg kan konstatere, at de mennesker er gjort af et andet stof end mig. Og selv om jeg er blevet (meget) bedre - jeg har dæleme også øvet mig! Så er temperamentet ganske intakt her i huset.. Om end mine forventninger til ham er særdeles meget mere børnevenlige (og hurra for det) end dem jeg selv blev mødt af.

:kiss Jeps, jeg tror også, at forventningerne her i huset trods alt er mere relevante, end dem jeg selv voksede op med :chin:

Vi træner på, at Charlie (vapsen) kun kan lide at blive aet forsigtigt, og jeg fortsætter sq nok med at blive sur, når dem stakkels hund bliver jagtet eller lignende (selvom jeg vil bestræbe mig på at kontrollere lydstyrken). Det er vigtigt for mig, at junior i det hele taget lærer at passe på og tage hensyn til de mindre - og så er det under alle omstændigheder rigtig vigtigt for mig, at den stakkels - SÅ tålmodige og flinke - hund ikke bliver sat i en situation, hvor den er nødt til at forsvare sig med det eneste rigtige middel, den har...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er kanin sovebogen indkøbt. Har lige læst den igennem. Oj, hvor er jeg spændt på om det virker. Vi går igang med den fra imorgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er kanin sovebogen indkøbt. Har lige læst den igennem. Oj, hvor er jeg spændt på om det virker. Vi går igang med den fra imorgen

Den hjalp Noah væk fra perioden med flere timers ulykkelig putninger og tilbage til normalen med selv at falde I søvn uden det store brok. Om det samme var sket uden er dog ikke til at sige ;)

Men han hoppede rundt i sengen mens vi læste, og faldt ikke i søvn mens vi læste, først bagefter. Tror ikke han er stor/rolig nok til bare at ligge og lytte. Men glæder mig til at bruge den lidt mere når han er blevet ældre.

Håber den virker for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den hjalp Noah væk fra perioden med flere timers ulykkelig putninger og tilbage til normalen med selv at falde I søvn uden det store brok. Om det samme var sket uden er dog ikke til at sige ;)

Men han hoppede rundt i sengen mens vi læste, og faldt ikke i søvn mens vi læste, først bagefter. Tror ikke han er stor/rolig nok til bare at ligge og lytte. Men glæder mig til at bruge den lidt mere når han er blevet ældre.

Håber den virker for jer :)

Spændende. Håber vi kan få samme virkning. Hvor gammel er Noah?

Er også meget i tvivl om Aksel vil ligge stille, men nu prøver vi, mens vi krydser fingre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende. Håber vi kan få samme virkning. Hvor gammel er Noah?

Er også meget i tvivl om Aksel vil ligge stille, men nu prøver vi, mens vi krydser fingre :)

Han er to år og to måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er to år og to måneder :)

Okay. Det passer jo så næsten med Aksel :)

Jeg glæder mig til at afprøve den i aften

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den hjalp Noah væk fra perioden med flere timers ulykkelig putninger og tilbage til normalen med selv at falde I søvn uden det store brok. Om det samme var sket uden er dog ikke til at sige ;)

Men han hoppede rundt i sengen mens vi læste, og faldt ikke i søvn mens vi læste, først bagefter. Tror ikke han er stor/rolig nok til bare at ligge og lytte. Men glæder mig til at bruge den lidt mere når han er blevet ældre.

Håber den virker for jer :)

Hvad gør I så når han holder fest i sengen? Bare læser videre? Vi har jo et barn der stadig falder insøvn i armene på os, for sengen er simpelthen ALT for sjov. Jeg ville så gerne have noget læsning ind ved puttetid, men har ikke villet når han hopper og danser rundt i sengen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør I så når han holder fest i sengen? Bare læser videre? Vi har jo et barn der stadig falder insøvn i armene på os, for sengen er simpelthen ALT for sjov. Jeg ville så gerne have noget læsning ind ved puttetid, men har ikke villet når han hopper og danser rundt i sengen :P

Jeps, vi læser videre. Ind i mellem beder vi ham om at lægge hovedet på puden, hvilket han så gør i ca 10 sekunder, hvorefter han fester igen.

Men han fester alene. Altså vi kommenterer ikke at han hopper rundt eller kaster bamser, pude og dybe ned på gulvet. Der læser vi bare videre ( hvis vi beder ham Om at stoppe bliver det bare endnu sjovere... )

Det sker at han lægger sig ned selv og bliver der et minut eller to. Men det hører til sjældenhederne :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om 4!!! Dage hører vi til herinde igen :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i dag haft formiddagsgæster, 1 mor, 2 piger!

Så tænker man måske at det bare var leg og sjov for W. Men næ, drengen fortrak sig det meste af tiden :( mest i soveværelset (som er blevet hans helle) og lidt på eget værelse.

Jeg er rigtig glad for at han har lært at trække sig selv, når han har brug for en pause fra støj og mennesker - men jeg er bekymret over at det er så hurtigt og så lidt han kan klare!

Nu er de gået og W er gået i haven. Alene.

Nogen gange bliver jeg altså virkelig bekymret for ham :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i dag haft formiddagsgæster, 1 mor, 2 piger!

Så tænker man måske at det bare var leg og sjov for W. Men næ, drengen fortrak sig det meste af tiden :( mest i soveværelset (som er blevet hans helle) og lidt på eget værelse.

Jeg er rigtig glad for at han har lært at trække sig selv, når han har brug for en pause fra støj og mennesker - men jeg er bekymret over at det er så hurtigt og så lidt han kan klare!

Nu er de gået og W er gået i haven. Alene.

Nogen gange bliver jeg altså virkelig bekymret for ham :(

Har I sundhedsplejersken inde over? Tænker, at han måske får brug for ekstra støtte i bh :( men så flot, at han kan trække sig, det glæder jeg mig til at Im kan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I sundhedsplejersken inde over? Tænker, at han måske får brug for ekstra støtte i bh :( men så flot, at han kan trække sig, det glæder jeg mig til at Im kan :)

Nej det har vi ikke, for hende vi havde var håbløs (!!!!!) på det punkt. Men jeg har tænkt på, at hvis vi for en bedre til lillebror, så kan vi bruge hende til W også. For ja, børnehave bliver godt nok stramt :O

Det er virkelig rart at han har lært det! Det hjælper MEGET!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det har vi ikke, for hende vi havde var håbløs (!!!!!) på det punkt. Men jeg har tænkt på, at hvis vi for en bedre til lillebror, så kan vi bruge hende til W også. For ja, børnehave bliver godt nok stramt :O

Det er virkelig rart at han har lært det! Det hjælper MEGET!

Årh, det minder måske næsten om vores første :shooter hvordan har du lært ham det? Im kan bare slet ikke det :( han er jo så også i specialdagpleje, det gjorde lige 'lidt' avs i mit moderhjerte at han blev visiteret til det pga sensitivitet og dårlig søvn :( føler lidt at jeg har svigtet som mor :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, det minder måske næsten om vores første :shooter hvordan har du lært ham det? Im kan bare slet ikke det :( han er jo så også i specialdagpleje, det gjorde lige 'lidt' avs i mit moderhjerte at han blev visiteret til det pga sensitivitet og dårlig søvn :( føler lidt at jeg har svigtet som mor :boo

Jeg har faktisk bare gået væk med ham, helt fra spæd. Soveværelset har altid herhjemme været gemmestedet, som vi også bruger selvom vi er alene. Der er ingen rod, ingen farver (næsten), som regel køligt og så er der stille.

Er vi hos andre/offentligt, så finder vi et sted hvor der er ro.

Så jeg tror bare at han har opfanget det efterhånden og nu går væk. Og strege mig, fortæller altså gerne familiemedlemmer at han er gået for sig selv og at de skal lade ham være! Selvom det er meget svært at forstå!

Det skal du da ikke være flov over, eller se som noget skidt! Det er da bare fedt at der er plads til ham :kram2 Og der er måske netop den meget vigtige ro, der kan sikre at han for det nemmere med tiden.

W har rykket sig syvmile skridt, og det tror jeg er fordi han har fået lov til at være ham!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Im begynder så at græde så snart vi nærmer os soveværelset, og vi har kun en to vær. Ej, hvor jeg synes det er :numse at han bliver så frustreret og jeg ikke kan/må hjælpe :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, det minder måske næsten om vores første :shooter hvordan har du lært ham det? Im kan bare slet ikke det :( han er jo så også i specialdagpleje, det gjorde lige 'lidt' avs i mit moderhjerte at han blev visiteret til det pga sensitivitet og dårlig søvn :( føler lidt at jeg har svigtet som mor :boo

Du ville have svigtet som mor hvis ikke du lod ham udvikle sig i eget tempo og f.eks. Ikke log ham komme i specialdagpleje.. Du er en gid mor fordi du lytter til din søns signaler, også selvom det er svært! :kram2 :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Im begynder så at græde så snart vi nærmer os soveværelset, og vi har kun en to vær. Ej, hvor jeg synes det er :numse at han bliver så frustreret og jeg ikke kan/må hjælpe :boo

Hmm... det lyder svært :kram2 Soveværelset er total happy place herhjemme hvor vi: læser bøger, hopper i sengen, ruller rumdt, for lov at dimse med ting og sager fra mors skab (smykker, strikkepinde, mønter osv). Altså han kan godt være sur over at man ikke må komme i stuen der midt på natten :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du ville have svigtet som mor hvis ikke du lod ham udvikle sig i eget tempo og f.eks. Ikke log ham komme i specialdagpleje.. Du er en gid mor fordi du lytter til din søns signaler, også selvom det er svært! :kram2 :kiss

Tak for kram :kiss ville bare meget hellere holde ham hjemme :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... det lyder svært :kram2 Soveværelset er total happy place herhjemme hvor vi: læser bøger, hopper i sengen, ruller rumdt, for lov at dimse med ting og sager fra mors skab (smykker, strikkepinde, mønter osv). Altså han kan godt være sur over at man ikke må komme i stuen der midt på natten :P

Måske vi skulle prøve det :chin: hvordan kan han så finde ud af det til aften, at nu skal vi sove?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske vi skulle prøve det :chin: hvordan kan han så finde ud af det til aften, at nu skal vi sove?

Han er jo ældre, husk det!

Men det forstår han 1) fordi vi siger det, "nu skal du snart sove" inde i stuen. 2) vi pusler til nat, børster tænder og minder om "nu skal du snart sove". 3) læser 2-3 små bøger i sengen. Og så slukker vi lys og putter (ved at vi er der, men siger ikke så meget. Nogle gange har han brug for at snakke om dagen der i mørket og så plejer jeg lige at gennemgå dagen "så satte du klistermærker på papir og så fik vi gæster, du legede lidt med E, kan du huske det?" Osv. Og så er han som regel lige vel overgearet i lidt tid, han har lige noget energi nogle gange, men vi ignorerer det bare, så længe han bliver i sengen. Og så falder han til ro og sover så. Men altså, 1-1,5 time ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er jo ældre, husk det!

Men det forstår han 1) fordi vi siger det, "nu skal du snart sove" inde i stuen. 2) vi pusler til nat, børster tænder og minder om "nu skal du snart sove". 3) læser 2-3 små bøger i sengen. Og så slukker vi lys og putter (ved at vi er der, men siger ikke så meget. Nogle gange har han brug for at snakke om dagen der i mørket og så plejer jeg lige at gennemgå dagen "så satte du klistermærker på papir og så fik vi gæster, du legede lidt med E, kan du huske det?" Osv. Og så er han som regel lige vel overgearet i lidt tid, han har lige noget energi nogle gange, men vi ignorerer det bare, så længe han bliver i sengen. Og så falder han til ro og sover så. Men altså, 1-1,5 time ikke ;)

:super vi har også meget faste rutiner med Im ellers er han helt sikkert ikke i stand til at sove :) årh, jeg glæder mig til at Im sover så længe :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super vi har også meget faste rutiner med Im ellers er han helt sikkert ikke i stand til at sove :) årh, jeg glæder mig til at Im sover så længe :D

Sover så længe? Jeg forstår ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.