TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Ordne, fikse, arrangere, stable, stakke! Gad vide om mit barn har arvet mit behov for systemer og orden?2d0mkv9.jpg

Edit: PS! Oh yes vi ønsker os en ny sofa. Hvis nogen skulle opdage pletterne ;)

Nåhr :wub En lille nørd - I love it :wub

- og vi skifter først de slidte og plettede møbler, når vi er ovre småbørnsfasen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nåhr :wub En lille nørd - I love it :wub

- og vi skifter først de slidte og plettede møbler, når vi er ovre småbørnsfasen ;)

Mega! Ej men han hoppede af glæde da han havde fået dem alle på linje :wub :biglove

Jeg må indrømme at jeg elsker at jeg har sådan en dreng, der ikke kun er ballademager, men også kan dimse og ordne og koncentrere sig :biglove

Og ja, vi tænker det samme om sofa. Det kan vidst bedst betale sig at vente!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vinterjakkerne også fundet frem til os alle 4. Skal liiige have Maja til at prøve sin, for det er længe siden hun prøvede den, men satser kraftigt på at den passer. Arons købte jeg for en måned siden, så den skal nok passe. Og min er min gravid-jakke fra sidst.

Jeg kunne også se i vuggeren, at junior havde været i flyverdragt i formiddag - ifølge pædagogen havde der været nederdrægtig koldt. Jeg selv går mest med vinterjakke, fordi det er det sidste stykke overtøj, jeg stadig kan åle maven ind i :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde piger. Min dreng bliver snart 1 år og vi vil købe en wheely bug til ham. Ville i købe en lille eller stor ? :-)

Kan finde den store billigere end den lille pt fordi coop kører medlems tilbud...men kan se den lille anbefales fra 1 til 3 år og den store fra 3 til 5 år....

Har dog ikke kunnet sammenligne dem live såå...:-)

Jeg ville købe den store. Min dreng fik den store til jul, da han var et halvt år, og brugte den så med tiden som gåvogn, senere løbevogn og til sidst til at sidde på. Han var muligvis 2 inden han begyndte at sidde på den, men han har haft glæde af den siden før han blev 1 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ordne, fikse, arrangere, stable, stakke! Gad vide om mit barn har arvet mit behov for systemer og orden?

2d0mkv9.jpg

Edit: PS! Oh yes vi ønsker os en ny sofa. Hvis nogen skulle opdage pletterne ;)

Jeg så slet ikke pletterne, nøj hvor er han sød :kuller Dejligt med børn, der sætter pris på orden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:rolleyes jeg vinder sq ingen forælderpriser i dag :rolleyes Jeg har både præsteret at blive pænt sur over, at junior faldt for fristelsen til at fortsætte 'arbejdet' med en flænge i en side i en bog og at henholdsvis hæve stemmen markant og temmeligt ublidt hale ham af sin scooter, der så blev sat væk. Uf...

Jeg bliver herreirriteret, når der går "demolition man" i den med at rive bøger i stykker, kaste med legetøj osv :blush og jeg bliver godt gammeldags gal i skralden, når han - tilsyneladende med vilje - er ved at køre ind i vores hund med scooteren. Jeg tror ikke, at han forstår, at det kan gøre rigtig ondt på sådan en bette hund (og jeg kan også blive megasur på hunden over, at den bare heller ikke VIL holde sig lidt af banen :rolleyes ), og han opfatter det vist som en leg - men nu må han godt bare fatte/acceptere, at jeg vil fandengaleme ikke have det :angry Næste gang han jagter hunden med den møgscooter, så kommer den permanent udenfor at bo!

Suk... :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:rolleyes jeg vinder sq ingen forælderpriser i dag :rolleyes Jeg har både præsteret at blive pænt sur over, at junior faldt for fristelsen til at fortsætte 'arbejdet' med en flænge i en side i en bog og at henholdsvis hæve stemmen markant og temmeligt ublidt hale ham af sin scooter, der så blev sat væk. Uf...

Jeg bliver herreirriteret, når der går "demolition man" i den med at rive bøger i stykker, kaste med legetøj osv :blush og jeg bliver godt gammeldags gal i skralden, når han - tilsyneladende med vilje - er ved at køre ind i vores hund med scooteren. Jeg tror ikke, at han forstår, at det kan gøre rigtig ondt på sådan en bette hund (og jeg kan også blive megasur på hunden over, at den bare heller ikke VIL holde sig lidt af banen :rolleyes ), og han opfatter det vist som en leg - men nu må han godt bare fatte/acceptere, at jeg vil fandengaleme ikke have det :angry Næste gang han jagter hunden med den møgscooter, så kommer den permanent udenfor at bo!

Suk... :blush

 

 Vores scooter har boet udenfor altid ;) Ellers tror jeg aldrig vores stakkels kat ville få fred! 

 

Jeg synes på ingen måde man er dårlig forælder når man forsøger at lære sine børn god opførsel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville købe den store. Min dreng fik den store til jul, da han var et halvt år, og brugte den så med tiden som gåvogn, senere løbevogn og til sidst til at sidde på. Han var muligvis 2 inden han begyndte at sidde på den, men han har haft glæde af den siden før han blev 1 år :)

Har købt den store. Kan han ikke få glæde af den så finder jeg en lille brugt hvis det er....

Synes os jeg ville slå til når nu det var en god pris :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores scooter har boet udenfor altid ;) Ellers tror jeg aldrig vores stakkels kat ville få fred! 

 

Jeg synes på ingen måde man er dårlig forælder når man forsøger at lære sine børn god opførsel...

Hehe, han skal uden tvivl lære det, men faconen i dag var ikke liiiige i skabet... - junior blev i hvert fald pænt forskrækket (nok navnlig fordi jeg normalt er noget mere afdæmpet), og det var egentlig ikke lige min plan at forskrække/skræmme ham til at rette ind :rolleyes

Ikke noget der kommer til at holde mig vågen i nat, bare et mindre stolt øjeblik ;)

Scooteren kom lidt tilfældigt i brug indenfor og blev der så, da gummihjulene egentlig er noget mere skånsomme end wheeley'ens hårde små hjul - men hvis det med hunden gentager sig, så er det pr. definition slut, så flytter den ud, og wheeley'en må bo på førstesalen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har puttet Freja med 39 i feber :(

Håber hun får en god nats søvn og har det bedre i morgen. Orker ikke mere sygdom

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:rolleyes jeg vinder sq ingen forælderpriser i dag :rolleyes Jeg har både præsteret at blive pænt sur over, at junior faldt for fristelsen til at fortsætte 'arbejdet' med en flænge i en side i en bog og at henholdsvis hæve stemmen markant og temmeligt ublidt hale ham af sin scooter, der så blev sat væk. Uf...

Jeg bliver herreirriteret, når der går "demolition man" i den med at rive bøger i stykker, kaste med legetøj osv :blush og jeg bliver godt gammeldags gal i skralden, når han - tilsyneladende med vilje - er ved at køre ind i vores hund med scooteren. Jeg tror ikke, at han forstår, at det kan gøre rigtig ondt på sådan en bette hund (og jeg kan også blive megasur på hunden over, at den bare heller ikke VIL holde sig lidt af banen :rolleyes ), og han opfatter det vist som en leg - men nu må han godt bare fatte/acceptere, at jeg vil fandengaleme ikke have det :angry Næste gang han jagter hunden med den møgscooter, så kommer den permanent udenfor at bo!

Suk... :blush

Jeg kan afsløre, at jeg dybt beundrer de forældre, der altid er i stand til at sætte sig ned i øjenhøjde og forklare junior hvorfor det eksempelvis gør ondt på vovse at blive ramt af en scooter eller hvorfor katten bliver bange, når man kaster legetøj efter den. Jeg kan konstatere, at de mennesker er gjort af et andet stof end mig. Og selv om jeg er blevet (meget) bedre - jeg har dæleme også øvet mig! Så er temperamentet ganske intakt her i huset.. Om end mine forventninger til ham er særdeles meget mere børnevenlige (og hurra for det) end dem jeg selv blev mødt af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige melde min ankomst :) min Sif fylder et år 16/11 og har gået i vugggestue 2 måneder nu, så jeg synes ikke rigtig, vi hører hjemme i 0-1 år mere :) håber I har haft en god halloween. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ordne, fikse, arrangere, stable, stakke! Gad vide om mit barn har arvet mit behov for systemer og orden?

2d0mkv9.jpg

Edit: PS! Oh yes vi ønsker os en ny sofa. Hvis nogen skulle opdage pletterne ;)

Vega er præcis lige sådan :) og her skifter vi også først vores sofa om nogle år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige melde min ankomst :) min Sif fylder et år 16/11 og har gået i vugggestue 2 måneder nu, så jeg synes ikke rigtig, vi hører hjemme i 0-1 år mere :) håber I har haft en god halloween. :)

Velkommen! Tænk snart 1 år!!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så slet ikke pletterne, nøj hvor er han sød :kuller Dejligt med børn, der sætter pris på orden :D

Ja han er så skøn :biglove Da han havde arrangeret dem kunne man bare se tilfredsstillelsen i øjenene (altså da de var rette til dem der ikke lå på linjen ;) ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega er præcis lige sådan :) og her skifter vi også først vores sofa om nogle år :)

Det er så sjovt at se! Men shit ( :O ) han er perfektionistisk og virkelig god til at lave det helt lige - og ellers bliver han mega sur hvis motorikken lige driller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal alene afsted til ørelægen med A på mandag, og jeg kan ikke skaffe pasning til T imens :unsure det er lige før jeg får koldsved bare ved tanken! A HADER ørelægen, hun skriger med det samme hun ser ham. Og jeg kan umuligt både holde A, trøste hende og se efter T imens :unsure jeg er virkelig bange for, at T laver ballade imens! Mon nogen har et fif til hvordan jeg får T fordybet i noget imens vi er derinde, så hun ikke piller ved noget?

Somme tider ville jeg virkelig ønske at jeg havde nogle flere øjne og arme! Når jeg har pigerne med hos lægen osv, så føler jeg mig altid så skide utilstrækkelig :( men sådan er det nok bare når man har to små tumlinge pilfingre!

Hos vores ørelæge passer sekretæren nogle gange, måske det var en mulighed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, det håber jeg virkelig! Jeg er faktisk næsten helt grædefærdig ved tanken om at skulle afsted :unsure også fordi at tiden er klokken 11.30 - og der plejer A at være rigtig godt træt og pylret, og vi har 3 kvarters køretur hver vej, som jeg også lige kan se for mig går helt galt :unsure

Du får lige en krammer :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen! Tænk snart 1 år!!!!!!

 

Tak :kiss Ja, det er helt vildt. Min store pige :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var I klædt ud i går? S havde græskarbluse på og syntes, det var meget spændende med de udklædte børn, men hun kunne ikke rigtig takle, at der blev ved med at komme nogle til vores dør og at de fik slik men at hun ikke måtte få :rolleyes Så vi var nødt til at slukke lyset i vores græskar efter en time (hos os er lys i græskar = invitation til at børnene kommer forbi)

 

 

post-6112-0-13289600-1446367753_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var I klædt ud i går? S havde græskarbluse på og syntes, det var meget spændende med de udklædte børn, men hun kunne ikke rigtig takle, at der blev ved med at komme nogle til vores dør og at de fik slik men at hun ikke måtte få :rolleyes Så vi var nødt til at slukke lyset i vores græskar efter en time (hos os er lys i græskar = invitation til at børnene kommer forbi)

Kedelig højgravid mor... Dvs ingen udklædning og ingen involvering i fodringen af de vilde horder ved døren - han må kompenseres næste år :rolleyes Det lyder ellers hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss

Jeg endte med at maile en aflysning til dem her i eftermiddag, og det er jeg vildt lettet over! Når jeg allerede på forhånd får stress bare ved tanken, så er det dømt til at gå galt!

Det lyder som en god beslutning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var virkelig en god beslutning! Især sådan som dagen er gået :O T er vågnet op med 15-20 knopper, som jeg ikke rigtigt kan finde ud af om er myggestik eller skoldkopper :unsure hun har grædt og været pylret hele dagen, og klager over at det gør ondt :(

Så godt jeg meldte afbud igår! Hvis jeg havde ventet til i dag, så havde det kostet 300kr i gebyr for for sent afbud <_<

En mors intuition... God bedring med hende!!! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var virkelig en god beslutning! Især sådan som dagen er gået :O T er vågnet op med 15-20 knopper, som jeg ikke rigtigt kan finde ud af om er myggestik eller skoldkopper :unsure hun har grædt og været pylret hele dagen, og klager over at det gør ondt :(

Så godt jeg meldte afbud igår! Hvis jeg havde ventet til i dag, så havde det kostet 300kr i gebyr for for sent afbud <_<

Godt du meldte fra i tide :) det er ikke myggesæson, så det er næppe myggestik. God bedring herfra :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du meldte fra i tide :) det er ikke myggesæson, så det er næppe myggestik. God bedring herfra :kram

Jeg har faktisk fået 2 myggestik i dag :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.