TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Hjemme igen efter fire timer på børnemodtagelsen med en syg dreng ;-( Han er blevet tilset af læger, sygeplejersker fået taget blodprøver mm og taget det hele i stiv arm. Han har dobbelt mellemøresbetændelse + lungebetændelse + bihulebetændelse.

Så nu får han antibiotika og skal til tjek i morgen for at se om hans infektiontal er faldet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hjemme igen efter fire timer på børnemodtagelsen med en syg dreng ;-( Han er blevet tilset af læger, sygeplejersker fået taget blodprøver mm og taget det hele i stiv arm. Han har dobbelt mellemøresbetændelse + lungebetændelse + bihulebetændelse.

Så nu får han antibiotika og skal til tjek i morgen for at se om hans infektiontal er faldet.

Av av av :( Rigtig god bedring til ham!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemme igen efter fire timer på børnemodtagelsen med en syg dreng ;-( Han er blevet tilset af læger, sygeplejersker fået taget blodprøver mm og taget det hele i stiv arm. Han har dobbelt mellemøresbetændelse + lungebetændelse + bihulebetændelse.

Så nu får han antibiotika og skal til tjek i morgen for at se om hans infektiontal er faldet.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt så... Aron og Maja er udenfor og leger... De kalder, fordi Aron vil gynges. Så er det så lige jeg opdager at ungen har smidt både støvler og strømper og hue så knægten render rundt i bare tæer :klap :klap

BØLLE!!!!

... Også lidt sjovt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bestemt :LOL

Og altså til hans forsvar havde jeg jo ikke sagt at man ikke måtte tage strømper og støvler af igen :LOL jeg havde jo bare sagt at de skulle tage dem på :LOL Så da jeg sagde til ham at det måtte han ikke, så fik jeg det mest forvirrede blik: hvorfor? Ikke det der lidt drilske jeg-kender-godt-svaret hvorfor, men den der hun-snakker-russisk hvorfor :LOL

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmmm gad vide om det bare er træthed og snot, eller om Aron har noget i kroppen som skal bekæmpes...

I nat vågnede han omkring kl 22 og blev ved med at græde hvert 3. Minut i halvanden time, uden vi rigtig kunne finde ud af hvad der var galt. Halvdelen af gangene sov han når vi kom derind, og ellers fik han en sut eller en tår vand eller en dyne...

Han stod op kl 7 - som jo egentlig først var kl 8 hvis ikke det var vintertid - men er en puttemås, pylder, et hængetræ og hele verden falder sammen hvis den mindste ting går ham imod.

Lille mand :-(

Nåhr, lille mus... :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i taget flyverdragt og vinterstøvler i brug???

Jeg har besluttet at ungerne får flyverdragterne med i dag, men vi har ikke taget vinterstøvlerne i brug endnu. Flyverdragter fordi de begge er ude om formiddagen hvor det godt kan være ret koldt - og så har de flyverdragterne hvis det er nødvendigt.

Er jeg for tidligt ude eller er jeg sent ude?

Jeg tænker, at junior får flyverdragt og støvler med i morgen (har ham hjemme i dag). Jeg ville ikke selv give det på endnu, men da jeg var i zoo med ham sidste mandag, så jeg en del flyverdragter i brug, så nu får han det med i tilfælde af, at vuggeren gerne vil have det :)

Edit: Jeg skal måske lige tilføje, at junior er et RET varmt barn, så hvis han er tør og sikret mod vind, så skal der meget til, før han bliver kold - tværtimod kampsveder han for et godt ord :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, at junior får flyverdragt og støvler med i morgen (har ham hjemme i dag). Jeg ville ikke selv give det på endnu, men da jeg var i zoo med ham sidste mandag, så jeg en del flyverdragter i brug, så nu får han det med i tilfælde af, at vuggeren gerne vil have det :)

Edit: Jeg skal måske lige tilføje, at junior er et RET varmt barn, så hvis han er tør og sikret mod vind, så skal der meget til, før han bliver kold - tværtimod kampsveder han for et godt ord :rolleyes

:ditto til det sidste. Adam er stadig i termo-tøj evt. med en uld-trøje under og han er fint varm. Han ville koge hvis jeg fandt flyverdragten frem nu. I weekenden i haven har han så haft vinterstøvler på i stedet for almindelige sko, men mest fordi de er mere vandtætte og vores laaaange græsplæne er ret våd :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi venter med flyverdragten lidt endnu. Og helt klart med vinterstøvlerne!

W holder sig fint varm i termo + trøje/vinterjakken + termobukser/regnbukser.

Jeg tænker dog at han snart har brug for et par ekstra sokker i gummistøvlerne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laura har også fået sin flyverdragt med i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Immanuel har brugt flyverdragt et stykke tid efterhånden, selvom han er et varmt barn :)

Og han bruger stadig kun sko, da vi hverken kan få gummistøvler eller vinterstøvler i hans str :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken størrelse bruger han? Jeg mener at jeg lige har set vinterstøvler i str. 18, men jeg kan ikke huske hvilken hjemmeside det var :unsure

Uh, den side vil jeg gerne finde :) har ledt og ledt :( Han bruger str 18, hvor Han stadig har voksetillæg i ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i taget flyverdragt og vinterstøvler i brug???

Jeg har besluttet at ungerne får flyverdragterne med i dag, men vi har ikke taget vinterstøvlerne i brug endnu. Flyverdragter fordi de begge er ude om formiddagen hvor det godt kan være ret koldt - og så har de flyverdragterne hvis det er nødvendigt.

Er jeg for tidligt ude eller er jeg sent ude?

 

Vinterstøvler har Liv haft med noget tid nu, men de har vist ikke brugt dem så meget i vs endnu. Men de kommer nok til det nu. Flyverdragter fik begge piger med i sidste uge, men de har også termotøj og vinterjakker hængende dernede. Så kan vuggestue og børnehave selv vurdere hvad de skal have på. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej men det er jo også vildt som temperaturen svinger! Vi har gang i så mange forskellige kombinationer på bare en dag :O

I dag er det bare varmt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis! På samme dag kan det svinge mellem frostvejr og 12 grader med sol! Imorges var det ihvertfald koldt!

 

Det er helt vildt. I morges skrabbede jeg is af ruderne på bilen og termometret sagde 2 grader :o 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi venter med flyverdragten lidt endnu. Og helt klart med vinterstøvlerne!

W holder sig fint varm i termo + trøje/vinterjakken + termobukser/regnbukser.

Jeg tænker dog at han snart har brug for et par ekstra sokker i gummistøvlerne?

Støvlewise starter vi nok også lige med at stille hans nye gummistøvler (Aigle med en smule for + fluffet sål i) derned, men jeg tænker, at vinterstøvlerne følgerne hurtigt efter. Regntøj, termotøj osv bliver også derhenne foreløbig - så har de i hvert fald alle muligheder for at klæde mit guld passende på :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vinterstøvler har Liv haft med noget tid nu, men de har vist ikke brugt dem så meget i vs endnu. Men de kommer nok til det nu. Flyverdragter fik begge piger med i sidste uge, men de har også termotøj og vinterjakker hængende dernede. Så kan vuggestue og børnehave selv vurdere hvad de skal have på.

:ditto med Edith. Jeg afleverer ofte ude og der er flyverdragt nogle dage et must. Hun har uldtrøje, termotøj og regntøj dernede, så må de selv sture

Hun har ikke vinterstøvler på endnu, det tror jeg bliver alt for varmt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går selv i vinterstøvler i mangel på fodtøj, og det er virkelig for varmt! Og jeg løber ikke rundt og leger - tværtimod ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Søde piger. Min dreng bliver snart 1 år og vi vil købe en wheely bug til ham. Ville i købe en lille eller stor ? :-)

Kan finde den store billigere end den lille pt fordi coop kører medlems tilbud...men kan se den lille anbefales fra 1 til 3 år og den store fra 3 til 5 år....

Har dog ikke kunnet sammenligne dem live såå...:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pixie har haft flyverdragt, vinterjakke og vinterstøvler med den sidste uge.

Begge de store har haft vinterjakke siden torsdag før efterårsferien fordi der bare er hundekoldt om morgenen.

Jeg selv hoppede i det for en mdr siden, Men jeg fryser også sindssygt meget :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde piger. Min dreng bliver snart 1 år og vi vil købe en wheely bug til ham. Ville i købe en lille eller stor ? :-)

Kan finde den store billigere end den lille pt fordi coop kører medlems tilbud...men kan se den lille anbefales fra 1 til 3 år og den store fra 3 til 5 år....

Har dog ikke kunnet sammenligne dem live såå...:-)

Jeg ville købe den store. Den lille bliver hurtigt for lille

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har købt den store fordi prisen var god nu og her ;-) så må vi se om han kan bruge den i nærmeste fremtid eller om jeg skal have hapset en lille en brugt...

Synes vi køber meget brugt men en enkelt gave må gerne være fra ny når prisen er overkommelig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ordne, fikse, arrangere, stable, stakke! Gad vide om mit barn har arvet mit behov for systemer og orden?

2d0mkv9.jpg

Edit: PS! Oh yes vi ønsker os en ny sofa. Hvis nogen skulle opdage pletterne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv...

Freja har bidt en af de andre børn i dagplejen i dag fordi hun ikke fik sin vilje.

Har total dårlig samvittighed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.