TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Så har Simon taget sine første skridt! :yay Jeg nåede desværre ikke at fange de allerførste på film, men heldigvis gjorde han det igen kort tid efter og der var jeg klar!

Jeg kan ikke se linket, men hvor er han sej! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt med på at ingen herinde er ude med riven :D

Det er nærmere i en vores omgangskreds og lign at vi oplever det.

Vi har haft en lign tråd/diskussion herinde før. Det er en vild spændende debat.

Som lærer har jeg aldrig oplevet forældre pådutte deres børn diagnoser, faktisk tværtimod. Så er det ofte svært at få forældre til at indvie i en udredning, fordi så bliver barnet "stemplet", en bekymring jeg sagtens kan følge.

Om det er nemmere i dag at få en fx ADHD-diagnose ved jeg ikke. Men jeg har nu også mange normale børn med masser af krudt i numsen, hvor vi for sjov joker om ADHD, uden at de naturligvis ikke er det..

Til gengæld de, der har det, får heldigvis meget hjælp - som de også har brug for. Og det får de - desværre - kun med en diagnose..

Jeg ville da ønske, at vi slet ikke behøvede diagnoser, men at samfundet var indrettet til at alle børn fik den hjælp, de havde brug for.. Men du får (for det meste) kun ekstra, hvis barnet er udredt = skolerne kan søge SU-timer på barnet og et år efter får skolerne nogle midler til den støtte, barnet har brug for. :)

Tror faktisk ikke vi som sådan er uenige.. Men personligt bliver jeg ked af "alle skal i dag have en diagnose" osv osv osv, fordi jeg føler mig ramt på min egen datters vegne :) (som btw ikke har en diagnose, men har nogle særlige udfordringer. :)

:) http://m.b.dk/?redirect=www.b.dk%2Fnationalt%2Fhvad-er-din-diagnose& artiklen er her - jeg har ikke en kæft forstand på det selv, men jeg ved, at min veninde, der er psykolog i børne- ungepsykiatrien har bestilt bogen, så jeg er okay spændt på, hvad hun synes :)

Men altså, jeg griner gerne af Rokoko-posten uden at forholde mig nærmere til de emner, de laver sjov med :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) http://m.b.dk/?redirect=www.b.dk%2Fnationalt%2Fhvad-er-din-diagnose& artiklen er her - jeg har ikke en kæft forstand på det selv, men jeg ved, at min veninde, der er psykolog i børne- ungepsykiatrien har bestilt bogen, så jeg er okay spændt på, hvad hun synes :)

Men altså, jeg griner gerne af Rokoko-posten uden at forholde mig nærmere til de emner, de laver sjov med :p

Åh en af mine yndlingsforelæsere på uni! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke se linket, men hvor er han sej! :yay

Tak :yay

 

Ved ikke lige hvorfor det ikke virkede, men måske det var fordi jeg gjorde det fra mobilen. Nu prøver jeg lige igen fra pc'en

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :yay

Ved ikke lige hvorfor det ikke virkede, men måske det var fordi jeg gjorde det fra mobilen. Nu prøver jeg lige igen fra pc'en

Jeg kan stadig ikke se den, den siger at videoen er privat :chin: :help :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han sej!!! :yay

Tak :loveshower Det synes jeg jo også!

 

 

Jeg kan stadig ikke se den, den siger at videoen er privat :chin: :help :unsure

Aaaah, det havde jeg ikke lige set! NU skulle indstillingerne være ændret, så den er offentlig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅ kunne jeg se den :D Hvor er han sød og dygtig :biglove Og så fint at Lise lige hjælper ham :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan de godt bare fra den ene dag til den anden sige farvel til sutten helt af sig selv?

Noah har stort set ikke brugt sut siden i onsdags. Her til aften har vi puttet han helt uden!

Det virker som om han har haft en form for udviklingsspring den sidste uges tid med monster-putninger, elendig søvn og rigtig dårligt humør.

Til gengæld vil han nu ikke have sut, sover en halv time mindre om dagen, snakker lange sætninger ( som vi ikke kan forstå, men han siger helt sikkert noget) og virker i det hele taget meget "klogere".

Er spændt på om sutte-farvel holder eller om det bare er en fase...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bumbum... Har snottet og småhostende lille mus hjemme.. Han er ikke som sådan syg, men jeg kan ikke beslutte mig for, om vi skal i tøjet og udenfor, eller om der er dømt sofa og uldtøj... :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bumbum... Har snottet og småhostende lille mus hjemme.. Han er ikke som sådan syg, men jeg kan ikke beslutte mig for, om vi skal i tøjet og udenfor, eller om der er dømt sofa og uldtøj... :chin:

Ud i luften :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi besluttede at gå en tur med løbecyklen her i formiddag. Og sikke en god beslutning, for ovre på de nye grunde havde de gang i gravemaskiner, gravkoer (eller køer?), rendegravere, lastbiler og alt muligt - ej men W var LYKKELIG!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud i luften :yay

:D

Det blev en mellemvej - vi lavede en udflugt op til en nærliggende byggeplads, hvor junior kan kigge på gravkøer og andre maskiner. Transporten foregik så af hensyn til forkølet nus og lidt slidt mor i bil, men gravko-kiggeri var jo udendørs :) Nu sovet han fast oppe i tremmesengen, og jeg vil vurdere på, om formen er til scooter-tur udenfor, når han vågner (han ææææælsker det, men det er lidt hårdt for højgravide mor, når han pludselig ræser afsted på en pludselig indskydelse...).

Jeg har også modellervoks, farver og fingermaling i skabet, hvis det mere bærer henimod stille indehygge...

Hvad laver I ellers, nu hvor man ikke er så svinge-tumle-løbe-agtig pt.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D

Det blev en mellemvej - vi lavede en udflugt op til en nærliggende byggeplads, hvor junior kan kigge på gravkøer og andre maskiner. Transporten foregik så af hensyn til forkølet nus og lidt slidt mor i bil, men gravko-kiggeri var jo udendørs :) Nu sovet han fast oppe i tremmesengen, og jeg vil vurdere på, om formen er til scooter-tur udenfor, når han vågner (han ææææælsker det, men det er lidt hårdt for højgravide mor, når han pludselig ræser afsted på en pludselig indskydelse...).

Jeg har også modellervoks, farver og fingermaling i skabet, hvis det mere bærer henimod stille indehygge...

Hvad laver I ellers, nu hvor man ikke er så svinge-tumle-løbe-agtig pt.?

Sæbebobler

Putte store perler på en snor

Sanglege

Læse bøger (det varer dog tit kun 2 min...)

Duplo

Togbane

Hælde ting ud af kasser og putte dem i igen...

Bage boller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sæbebobler

Putte store perler på en snor

Sanglege

Læse bøger (det varer dog tit kun 2 min...)

Duplo

Togbane

Hælde ting ud af kasser og putte dem i igen...

Bage boller?

Og spille på mors telefon...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi besluttede at gå en tur med løbecyklen her i formiddag. Og sikke en god beslutning, for ovre på de nye grunde havde de gang i gravemaskiner, gravkoer (eller køer?), rendegravere, lastbiler og alt muligt - ej men W var LYKKELIG!

Bor I lige i et af de der nyere huse lige ved outlet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith er godt nok flad, når hun ikke sover i bhv :zzz Så eeehm aftensmad kl 17, it is :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bor I lige i et af de der nyere huse lige ved outlet?

Vi bor i et nyere hus, men ikke ude ved outlet. Vi bor i Benløse som er ud af Roskilde vej, faktisk i noget af det sidste bebyggelse på Roskildevej hvor man stadig er i Ringsted by - hvis det giver mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver ALT muligt!

I dag fx, kort opsummeret:

Læse bøger, spise morgenmad, disse rundt med LEGO mens jeg var i bad, gå tur med løbecykel (45 minutter) se på arbejdsmaskiner, gynge på turen hjem, mere løbecykel på villavej, lave pitabrødsdej, spise frokost, rulle pitabrød, læse bøger, sove, læse bøger (ja det gør vi altså virkelig meget - vi elsker det begge to), spise bolle, tegne på iPad, male med farver i malebog, W lege på vejen med far mor laver mad.

Det eneste der er anerledes nu, hvor min krop ikke kan så meget er at vi ikke er så meget på tur. Nu sidder jeg meget oftere på gulvet, lige midt i legen og er nærværende. Så finder W selv LEGO/biler/bøger/køkkenting osv frem og så leger vi sammen og snakker osv. Det er KVALITETStid! Bedre for både mors krop og Ws sind end tusinde planer. Om formiddagen er det ofte i haven, på et tæppe med en kande vand og et par æbler. Om eftermiddagen oftest inde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor i et nyere hus, men ikke ude ved outlet. Vi bor i Benløse som er ud af Roskilde vej, faktisk i noget af det sidste bebyggelse på Roskildevej hvor man stadig er i Ringsted by - hvis det giver mening?

Det gør det. Min moster bor i allindelille, så vi kører jo altid igennem benløse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah sov hele natten uden sut, og er igen til aften puttet uden. Min store dreng :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah sov hele natten uden sut, og er igen til aften puttet uden. Min store dreng :biglove

Vildt! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm.. Elliot har de sidste dage været helt hysterisk og nærmest bange for at få bukser og underbukser af når bleen skal skiftes. Det er kun herhjemme - ikke hos mormor og morfar eller i vuggestuen. Er det bare helt normalt og en del af selvstændighedsfasen? Jeg kan ikke lade være med at være lidt bekymret! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan han sætte ord på hvorfor? Eller hjælper det hvis han selv får lov til at hjælpe / får lov at prøve? Eller kan man snakke med ham om hvorvidt han hellere vil gøre det på toilettet osv?

 

Jeg kan godt forstå du bliver lidt bekymret, selvom det da sikkert handler om at han er 2 år og ikke lige synes I har fanget hans pointe...

 

Jeg spurgte idag, men han siger ikke rigtig noget. Og han svarer ja når jeg spørger om det er fordi han ikke gider i seng/skiftes. Han svarer også ja når jeg spørger om der er nogen der har gjort noget dernede der gør ondt.. Og han svarer ja til alt muligt andet :rolleyes Så jeg ved sgu ikke hvor meget jeg kan regne med det svar… Toilet og potte vil han slet ikke i nærheden af. 

Nu har jeg givet bamsen ble og underbukser på til i morgen tidlig og så håber jeg det måske kan blive lidt mere en leg. Det er virkelig en hård omgang synes jeg. Og jeg kan ikke helt slippe bekymringen, selvom jeg slet ikke kan se hvornår der skulle være sket noget… Og så synes jeg måske også bare jeg bliver lidt hysterisk og straks tænker den slags i stedet for selvstændighedsfase og alt muligt andet mere realistisk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tilbagemeldinger på aktiviteter med tumling :kiss

Meget af det gør vi i varierende omfang i forvejen - men jeg kan godt mærke, at det junior synes bedst om (udover iPad-monsteret <_< ) er ting, hvor vi enten tumler eller er aktive udenfor, og det kan sq godt knibe lidt ind imellem for højgravide mor... Jeg elsker at lade ham drøne rundt på scooter udenfor - men der skal sættes ork af til at løbe ham op, hvis han pludselig får en lidt for god ide og til evt at bære både ham og scooter hjem, hvis det fx brænder helt sammen i det lille hoved, fordi man ikke må køre op på den (meget) store vej osv... Jeg bliver træt og øm, men vil så gerne lave noget dejligt med min skønne lille søn :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tilbagemeldinger på aktiviteter med tumling :kiss

Meget af det gør vi i varierende omfang i forvejen - men jeg kan godt mærke, at det junior synes bedst om (udover iPad-monsteret <_< ) er ting, hvor vi enten tumler eller er aktive udenfor, og det kan sq godt knibe lidt ind imellem for højgravide mor... Jeg elsker at lade ham drøne rundt på scooter udenfor - men der skal sættes ork af til at løbe ham op, hvis han pludselig får en lidt for god ide og til evt at bære både ham og scooter hjem, hvis det fx brænder helt sammen i det lille hoved, fordi man ikke må køre op på den (meget) store vej osv... Jeg bliver træt og øm, men vil så gerne lave noget dejligt med min skønne lille søn :wub

I har ikke have?

W kører på villavejen når han skal køre race. Vi bor i enden (næsten), og så sidder jeg på stien og ligesom holder vagt :rolleyes Men han kører så faktisk heller aldrig længere end til vores hus - heller ikke de gange han er stukket af ( :blush ). Krudtuglen har lært at forcerer indhegningen :LOL

Men vi tumler også inde. Fx må man hoppe i vores sofa, spille bold i stuen OG løbe indenfor (har vi overhovedet nogle regler :LOL ). Og så bygger vi bobles bane, eller bare øver balance på skildpadden (som ligger på skjoldet). Alt sammen aktiviteter hvor jeg faktisk kan sidde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.