TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Han er altså ikke helt sig selv. Han vågner fra lur i barnevogn, virker frisk på turen ind og sover nu på mig. Hmm...

dwdf91.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kommer de ikke på legeplads om formiddagen?

Jo, nogle dage men ikke hver dag - det samme gælder eftermiddag, jeg ved aldrig, om de skal på legeplads eller ej. Hvis jeg vidste det på forhånd, så ville jeg nok faktisk hente lidt senere udvalgte dage, for jeg har indtryk af, at legeplads med de andre er lidt en fest (og med højgravid mor er legeplads lidt en fesen oplevelse hjemme pt :rolleyes ). Men jeg gider bare ikke hente sent og så risikere, at han bare har siddet muret inde på stuen med alt for mange børn og for megen støj hele eftermiddagen - så vil jeg da hellere have ham hjem til nus, scootertur og sofahygge med mor :)

De sidste to dage har han bare været i tøjet til legeplads, når jeg er kommet - og selvom han stadig er overstadig over at se mig og gerne vil med hjem, så får jeg alligevel lidt dårlig samvittighed over, om jeg nu snyder ham for noget af det trods alt fede ved vuggestue... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, nogle dage men ikke hver dag - det samme gælder eftermiddag, jeg ved aldrig, om de skal på legeplads eller ej. Hvis jeg vidste det på forhånd, så ville jeg nok faktisk hente lidt senere udvalgte dage, for jeg har indtryk af, at legeplads med de andre er lidt en fest (og med højgravid mor er legeplads lidt en fesen oplevelse hjemme pt :rolleyes ). Men jeg gider bare ikke hente sent og så risikere, at han bare har siddet muret inde på stuen med alt for mange børn og for megen støj hele eftermiddagen - så vil jeg da hellere have ham hjem til nus, scootertur og sofahygge med mor :)

De sidste to dage har han bare været i tøjet til legeplads, når jeg er kommet - og selvom han stadig er overstadig over at se mig og gerne vil med hjem, så får jeg alligevel lidt dårlig samvittighed over, om jeg nu snyder ham for noget af det trods alt fede ved vuggestue... :unsure

Kan du ikke bare spørge dernede hvornår de går på legepladsen, eller ringe inden du henter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke bare spørge dernede hvornår de går på legepladsen, eller ringe inden du henter?

Mjoeh... Jeg tror, at det afhænger noget af vejr, bemanding og dagsform, så jeg tror ikke, at de ved det på forhånd. Jeg har haft tænkt på at ringe og spørge maden afhentning - jeg synes måske bare, at det er lidt meget, at de skal bruge tid på mig med det, og at det måske virker en smule emsigt... :blush I don't know... Jeg kunne måske starte med at spørge personalet, om de synes, at han går glip af noget... :chin:

Tak for input :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så sov dog Noah!!

Endelig... Det krævede bare at blive puttet ved siden af mig, så tog det 2 minutter. Jeg sover bare så røv-dårligt når N sover i vores seng, men hellere dårlig søvn til mig end til ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig... Det krævede bare at blive puttet ved siden af mig, så tog det 2 minutter. Jeg sover bare så røv-dårligt når N sover i vores seng, men hellere dårlig søvn til mig end til ham.

Kender det... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig... Det krævede bare at blive puttet ved siden af mig, så tog det 2 minutter. Jeg sover bare så røv-dårligt når N sover i vores seng, men hellere dårlig søvn til mig end til ham.

W sover i egen seng for første gang i evigheder og jeg savner ham helt :(

Han endte med at sove 'middags'lur til klokken 17, alligevel gik han kold allerede 20:45 (mod 21-21:30 normalt). Jeg er spændt på hvilken dreng jeg har i morgen. Bare han ikke står op klokken 4 igen :Goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har prøvet at putte på en ny måde, fordi jeg efterhånden har store problemer med at Adam falder i søvn i mine arme, når han er blevet så stor (fysiske problemer, jeg er et lille myr). Så er J ude at rejse og jeg tænkte at jeg ville forsøge mens han var væk at lægge ham inden han faldt i søvn.

1. Gang var han lysvågen da jeg lagde ham. Der var stille i omkring et kvarter og så rejste han sig op og 'kaldte'. Ind til ham og op i armene, indtil han begyndte at glippe med øjnene.

2. Gang gik der ti minutter før han rejste sig og 'kaldte' - op igen og vente til hans meget trætte øjne lukkede lidt i. Så blev han lagt lynhurtigt, inden han faldt helt i søvn.

3. Gang var lykkens gang. Det er 20 minutter siden og nu snorksover han!

Det er kun en start, men jeg er så glad! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man gå på toilettet alene, når man er alenehjemme med tumling? Ork ja!

Kan man gå på toilettet alene, når man er alene hjemme med tumling - og ikke har fjernet den hele spegepølse fra bordet? Ej det er pænt dumt :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Kan man gå på toilettet alene, når man er alenehjemme med tumling? Ork ja!

Kan man gå på toilettet alene, når man er alene hjemme med tumling - og ikke har fjernet den hele spegepølse fra bordet? Ej det er pænt dumt :lol

:lol :lol :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår simpelthen ikke Adams søvnmønster. Han sover så fint fra 20 til 4 (nærmest sharp hver nat). Så vågner han og lige meget hvad vi har prøvet, er det eneste der kan få ham til at sove videre, at sove i vores seng :chin: jeg forstår det ikke, når han sover så fint i sin egen i 8 timer, hvorfor skal de sidste to så være hos os - nogle bud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår simpelthen ikke Adams søvnmønster. Han sover så fint fra 20 til 4 (nærmest sharp hver nat). Så vågner han og lige meget hvad vi har prøvet, er det eneste der kan få ham til at sove videre, at sove i vores seng :chin: jeg forstår det ikke, når han sover så fint i sin egen i 8 timer, hvorfor skal de sidste to så være hos os - nogle bud?

Ikke rigtigt - sorry :-/

Der er bare noget magisk ved mors og fars seng :) I går var fidusen dybt ulykkelig ved udsigten til at skulle sove i tremmesengen, og moren var ikke frisk på at skulle tilbringe hele sin aften ovenpå, så han fik buddet om at komme alene ind i dobbeltsengen. Han slog straks til, og jeg hørte ikke en lyd fra ham derefter :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå/se det komiske i det, men omvendt føler jeg mig også lidt ramt.. Altså lidt en "ikke-forståelse" for de børn, der er anderledes..

(Er helt sikker på, det ikke var/er tanken, men efter et par hårde uger for barnet og i dag en besked fra VS om de holder hende længere der (hun burde have flyttet stue for 2 mdr siden, nu er det endnu en gang forlænget - heldigvis), så er der altså børn, som bare er uden for "normalen" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå/se det komiske i det, men omvendt føler jeg mig også lidt ramt.. Altså lidt en "ikke-forståelse" for de børn, der er anderledes..

(Er helt sikker på, det ikke var/er tanken, men efter et par hårde uger for barnet og i dag en besked fra VS om de holder hende længere der (hun burde have flyttet stue for 2 mdr siden, nu er det endnu en gang forlænget - heldigvis), så er der altså børn, som bare er uden for "normalen" :)

Ja også mig :( Jeg er lidt træt af den der beskyldning af at vi forældre ønsker at kaste "diagnoser" (som hsp IKKE er!) ned over vores børn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har Simon taget sine første skridt! :yay Jeg nåede desværre ikke at fange de allerførste på film, men heldigvis gjorde han det igen kort tid efter og der var jeg klar!

https://youtu.be/XCurYXusUw0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå/se det komiske i det, men omvendt føler jeg mig også lidt ramt.. Altså lidt en "ikke-forståelse" for de børn, der er anderledes..

(Er helt sikker på, det ikke var/er tanken, men efter et par hårde uger for barnet og i dag en besked fra VS om de holder hende længere der (hun burde have flyttet stue for 2 mdr siden, nu er det endnu en gang forlænget - heldigvis), så er der altså børn, som bare er uden for "normalen" :)

  

Ja også mig :( Jeg er lidt træt af den der beskyldning af at vi forældre ønsker at kaste "diagnoser" (som hsp IKKE er!) ned over vores børn!

Jeg tror, I læser lidt meget ind i det ;)

Jeg stødte for uligt ind i en artikel i anledning af en bog, der udkommer om lidt, der vedrørte udviklingen i antallet af diagnoser og sænkningen af krav til at opnå nogle af samme diagnoser. Dét synes jeg faktisk, at er ganske interessant - også fordi det til dels gik på, hvorfor alting skal være en diagnose... Sorg for eksempel... Man kan vel for Søren sagtens anerkende, at noget er en stor og svær tilstand osv uden at det partout skal være en diagnose... :chin: Nå, med det vil jeg så bare hen til, at man vel godt kan diskutere diagnoser osv, uden at man ude med riven efter dem, der har det ene eller andet særlige behov :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, I læser lidt meget ind i det ;)

Jeg stødte for uligt ind i en artikel i anledning af en bog, der udkommer om lidt, der vedrørte udviklingen i antallet af diagnoser og sænkningen af krav til at opnå nogle af samme diagnoser. Dét synes jeg faktisk, at er ganske interessant - også fordi det til dels gik på, hvorfor alting skal være en diagnose... Sorg for eksempel... Man kan vel for Søren sagtens anerkende, at noget er en stor og svær tilstand osv uden at det partout skal være en diagnose... :chin: Nå, med det vil jeg så bare hen til, at man vel godt kan diskutere diagnoser osv, uden at man ude med riven efter dem, der har det ene eller andet særlige behov :balloons

Jeg er helt med på at ingen herinde er ude med riven :D

Det er nærmere i en vores omgangskreds og lign at vi oplever det.

Vi har haft en lign tråd/diskussion herinde før. Det er en vild spændende debat.

Som lærer har jeg aldrig oplevet forældre pådutte deres børn diagnoser, faktisk tværtimod. Så er det ofte svært at få forældre til at indvie i en udredning, fordi så bliver barnet "stemplet", en bekymring jeg sagtens kan følge.

Om det er nemmere i dag at få en fx ADHD-diagnose ved jeg ikke. Men jeg har nu også mange normale børn med masser af krudt i numsen, hvor vi for sjov joker om ADHD, uden at de naturligvis ikke er det..

Til gengæld de, der har det, får heldigvis meget hjælp - som de også har brug for. Og det får de - desværre - kun med en diagnose..

Jeg ville da ønske, at vi slet ikke behøvede diagnoser, men at samfundet var indrettet til at alle børn fik den hjælp, de havde brug for.. Men du får (for det meste) kun ekstra, hvis barnet er udredt = skolerne kan søge SU-timer på barnet og et år efter får skolerne nogle midler til den støtte, barnet har brug for. :)

Tror faktisk ikke vi som sådan er uenige.. Men personligt bliver jeg ked af "alle skal i dag have en diagnose" osv osv osv, fordi jeg føler mig ramt på min egen datters vegne :) (som btw ikke har en diagnose, men har nogle særlige udfordringer. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af Cecilies venner har lige udråbt Noah til Danmarks sødeste barn. Jeg er tilbøjelig til at give ham ret ;) :biglove

Og Noah nyder bare fuld opmærksomhed fra 9 teenagere :Yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

W sover i egen seng for første gang i evigheder og jeg savner ham helt :(

Han endte med at sove 'middags'lur til klokken 17, alligevel gik han kold allerede 20:45 (mod 21-21:30 normalt). Jeg er spændt på hvilken dreng jeg har i morgen. Bare han ikke står op klokken 4 igen :Goodluck

Hold da op! Jeg er imponeret over at du kan fungere! Jeg må ærligt indrømme at det trækker tænder ud når A i en periode ikke vil sove om aftenen/uden mig. Jeg har bare brug for lidt alenetid/voksentid om aftenen for at lade op. Måske er vi bare for forvente! :lol kæmpe respekt til dig! :kram2 :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I weekenden var vi i Sverige med A's gudforældre. Hendes gudfar er den bedste legeonkel, men synes lige det var sjovt at lære Andrea (øve gentagne gange i løbet af den ene dag) at vi hedder Louise og D... Jeg fik sagt fra efter lidt tid. Det er ikke hemmelig hvad vi hedder, men jeg synes måske ikke man behøves terpe det med min lille datter på knap 2 år, som først for nyligt rigtig er begyndt at bruge Mor? Jeg eeeelsker når hun kalder Moaaar :biglove Han syntes vist mest bare at det var sjovt,og At hun jo alligevel ikke forstod det.

I dag har jeg så haft en lille pige som har kaldt mig iiise (Louise) mindst 25 gange :( jeg ved godt det sikkert bare er en fase og går over, men øv hvor er jeg ked af det. Bare tanken om at hun holder op med at kalde mig mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I weekenden var vi i Sverige med A's gudforældre. Hendes gudfar er den bedste legeonkel, men synes lige det var sjovt at lære Andrea (øve gentagne gange i løbet af den ene dag) at vi hedder Louise og D... Jeg fik sagt fra efter lidt tid. Det er ikke hemmelig hvad vi hedder, men jeg synes måske ikke man behøves terpe det med min lille datter på knap 2 år, som først for nyligt rigtig er begyndt at bruge Mor? Jeg eeeelsker når hun kalder Moaaar :biglove Han syntes vist mest bare at det var sjovt,og At hun jo alligevel ikke forstod det.

I dag har jeg så haft en lille pige som har kaldt mig iiise (Louise) mindst 25 gange :( jeg ved godt det sikkert bare er en fase og går over, men øv hvor er jeg ked af det. Bare tanken om at hun holder op med at kalde mig mor.

Åhhhh! :(

Det behøver et kram :kiss

Vega ved i øvrigt godt at vi hedder vores navne og kalder også hendes bedste venindes mor for "Lauras mor - Louise".. Håber virkelig det bare er en fase.. Kald evt dig selv for mor mange gange, fx drop "skal jeg lige hjælpe..." Og sig "skal mor lige hjælpe" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhhh! :(

Det behøver et kram :kiss

Vega ved i øvrigt godt at vi hedder vores navne og kalder også hendes bedste venindes mor for "Lauras mor - Louise".. Håber virkelig det bare er en fase.. Kald evt dig selv for mor mange gange, fx drop "skal jeg lige hjælpe..." Og sig "skal mor lige hjælpe" :)

Tak søde! Det var lige det jeg har brug for! D er på vagt, så jeg sidder ved babyalarmen og kan svælge lidt i uheldstanker og selvmedlidenhed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.