CHM

Ønske køn :-)

39 indlæg i dette emne

Hvis i selv kunne vælge - hvad vil i så have?

Jeg vil helst have en søn. Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg tror jeg er en bedre drenge mor end en pige mor. Desuden synes jeg tit tider bliver lidt for prinsesset i tøjet.

Manden vil helst have en datter, da han tror det vil være fars datter big time, og at han bedre kan connecte med en pige.

- Og for en god ordens skyld skal det siges, at vi jo begge bliver glade uanset hvad. Det er vores første barn, og om den har tap, revne eller begge dele - det ændre ikke noget.. :-) Hvis det viser sig at vi skal have en pige, vil det nok tage mig 5 sekunder - og så er jeg klar parat til monster shopping af lyserødt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil rigtig gerne have i pige i første omgang og så en lillebror senere :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg gad da godt ha en pige først og alligevel helst en dreng først. Storebror sku jo gerne passe på lillesøster når de bliver ældre :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drømmer om en datter. Vi ved hvilket navn en pige skal have, men vi er slet ikke enige om et drengenavn. Men en dreng vil være præcis lige så velkommen, det betyder bare at vi må i tænkeboks;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en af de kedelige der faktisk bare vil have et sundt og raskt barn :)

Og så vil jeg i øvrigt lige sige at der sgu aldrig har været ret meget prinsesse over mig eller mit tøj, og det er der heller ikke over min datters. Man skal godt nok være parat til at høre på rigtig mange der omtaler ens barn "han" når hun har blå body og sorte bukser på, men det kan jeg godt lige klare :) jeg tænker bare at tingene er hvad man gør det til. Der er ingen der siger at man behøver at gøre sin pige til en lyserød prinsesse bare fordi hun er en pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en af de kedelige der faktisk bare vil have et sundt og raskt barn :)

Og så vil jeg i øvrigt lige sige at der sgu aldrig har været ret meget prinsesse over mig eller mit tøj, og det er der heller ikke over min datters. Man skal godt nok være parat til at høre på rigtig mange der omtaler ens barn "han" når hun har blå body og sorte bukser på, men det kan jeg godt lige klare :) jeg tænker bare at tingene er hvad man gør det til. Der er ingen der siger at man behøver at gøre sin pige til en lyserød prinsesse bare fordi hun er en pige :)

Helt enig! ;) Luna er heller ikke særlig prinsesse-agtig! Kan ikke for drage baby-lyserød..., så det er meget sjældent at Luna havner i den farve... Og kun sat sammen med noget kontrastfuldt! jeg kunne godt tænke mig en lillebror, næste gang! Men det var da nemmest med en lillesøster, nu vi har alt det tøj :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktisk helt ligeglad. Med Karla havde jeg en klar forestilling om at hun blev en pige - nok også før hun blev undfanget, men nu er jeg helt ligeglad. En del af mig vil gerne have en dreng, for også at prøve det, og en del af mig vil gerne have en pige til, fordi de så vil have mere tilfælles og kunne lave flere ting sammen, når de bliver ældre. Men kan bestemt se fordele og ulemper ved begge køn :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg gad da godt ha en pige først og alligevel helst en dreng først. Storebror sku jo gerne passe på lillesøster når de bliver ældre :-)

Sådan har jeg det også ;) Men uanset hvad, så vil jeg blive glad :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktisk helt ligeglad. Med Karla havde jeg en klar forestilling om at hun blev en pige - nok også før hun blev undfanget, men nu er jeg helt ligeglad. En del af mig vil gerne have en dreng, for også at prøve det, og en del af mig vil gerne have en pige til, fordi de så vil have mere tilfælles og kunne lave flere ting sammen, når de bliver ældre. Men kan bestemt se fordele og ulemper ved begge køn :P

Enig! Kan godt se fordelen ved to børn af samme køn, både for dem, men også økonomisk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille pige med navnet Emilia. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige sige mht piger og prinsesser, det er ikke for ingenting at der er noget som hedder prinsessealderen, sådan ca fra 3-6 år. Det kan godt være jeres babyer ikke skal dresses ud i alt for pigede ting, sådan er moden lige for tiden, men de fleste piger kan simpelthen ikke få nok lyserød tyl og glimmer når de når i den alder, uanset hvad mor så syns om det :rolleyes Kærlig hilsen en som ikke så få gange har fulgt sine piger i børnehave iført udklædnings fe-, ballet- og prinsesse kjoler.

En anden ting med piger er, mine i hvert fald, har et værre temperament (fatter ikke hvor det kommer fra :rolleyes ) og kan lave drama på en noget anden måde end drenge skal jeg lige love for. Syns nok man får sin sag for som mor til piger når de når op i skolealderen, og blir pre-teen og teens, hold nu op! Siger ikke at drenge kun er nemme, men det er altså en helt anden historie.

Jeg har sjovt nok ønsket mig drenge hver gang, selv om jeg kun fik opfyldt ønsket første gang, og jeg elsker mine piger lige så meget, men små drenge er bare :wub og jeg kan ikke forklare hvorfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror allerhelst jeg vil have en pige mere. Jeg tror bare jeg i min egen selvopfattelse, er en pigemor nu :rolleyes

Jeg ville elske at genbruge alle Annas ting og tøj og jeg har selv 3 søstre, så jeg ved jo hvad søstre kan betyde for hinanden. Bliver vi velsignede med en dreng, så skal han være hjerteligt velkommen og så kan jeg helt sikkert godt finde ud af at være hans mor også :D :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror allerhelst jeg vil have en pige mere. Jeg tror bare jeg i min egen selvopfattelse, er en pigemor nu :rolleyes

Jeg ville elske at genbruge alle Annas ting og tøj og jeg har selv 3 søstre, så jeg ved jo hvad søstre kan betyde for hinanden. Bliver vi velsignede med en dreng, så skal han være hjerteligt velkommen og så kan jeg helt sikkert godt finde ud af at være hans mor også :D :wub

Sådan har jeg det også hvis jeg skal have flere børn :) Inden jeg fik Camille, ville jeg helst have en dreng.. Og jeg troede virkelig vi skulle have en dreng.. Men da vi fik at vide vi skulle have en pige - så kunne jeg bare slet ikke forestille mig andet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde altid ønsket mig en pige, og var også helt sikker på at det var det vi ville få - indtil jeg var gravid. Da jeg først havde set de to streger var jeg sikker på at det var en dreng, og jeg fik ret :)

Næste gang vil jeg gerne have en pige - for at have en af hver, men samtidigt tænker jeg, at jeg føler mig mest tryg ved tanken om en dreng, da det er hvad jeg kender. Uanset hvad vil jeg blive rigtig glad, når først vi når dertil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til at starte med ville jeg måske have troet at det ville være nemmest med en dreng for min mands skyld, en som han kunne lege med fly og tog med. Da vi så fandt ud af det var en pige der var i maven var jeg også glad for var jo egentlig helt ligeglad. Nu hvor hun er her er jeg bare lykkelig for vores lille pige, og hun er bare fars lille skat, han er SÅ god til at være far for en pige og når hun blir større får hun lov at lege med brio-tog og duplo-flyveskole :D knus elsker min lille pige og føler mig så glad for st få lov være mor til en pige ( havde nok følt det samme hvis det var en søn!) håber vi får et rigtig godt mor-datter forhold når hun blir stor :) mht til barn nr 2 er jeg faktisk ligeglad. Det kunne være super sjovt at få en dreng også for at prøve det, men at kunne give vigga en søster vil også være SÅ fantastisk :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh jeg synes det er svært... Håbede nok en lille bitte smule på en dreng da jeg var gravid og det blev det jo så også :biglove Men selvom jeg håbede mest på en dreng, så blev jeg stadig skuffet over ikke at få en pige :lolhit Jeg vil rigtig gerne have flere drenge. Ku virkelig godt forestille mig at være mor til en lille bande af fire friske drenge med mudder og starwars lego og alt hvad det indebærer :kuller Men det kunne også være sjovt at prøve at få en pige. Jeg vil da også gerne lege prinsesse :biglove Så måske er konklusionen bare, at jeg skal have mange børn :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at første gang, ville jeg gerne have en pige. Anden gang ved jeg, at jeg gerne ville have en pige mere, selvom "alle andre" var sikre på "vi" ønskede os en dreng ;)

Jeg er pige-mor med en bonusdreng- og her kommer ikke flere. Hvor heldig har man lov at være :biglove

Og selvfølgelig er man "ligeglad" når det kommer til stykket, bare barnet er sundt og raskt. Men jeg kan huske, da Karoline blev født, at de sagde pp sygehuset, at jeg skulle være glad for hun var en pige. Piger er statistisk set stærkere og klarer sig bedre/større overlevelsesprocent end drenge, når de bliver født meget eller ekstremt for tidligt. Så lige dér da hun var så dårlig, var jeg ret glad for hun var en lille figther prinsesse :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige sige mht piger og prinsesser, det er ikke for ingenting at der er noget som hedder prinsessealderen, sådan ca fra 3-6 år. Det kan godt være jeres babyer ikke skal dresses ud i alt for pigede ting, sådan er moden lige for tiden, men de fleste piger kan simpelthen ikke få nok lyserød tyl og glimmer når de når i den alder, uanset hvad mor så syns om det :rolleyes Kærlig hilsen en som ikke så få gange har fulgt sine piger i børnehave iført udklædnings fe-, ballet- og prinsesse kjoler.

En anden ting med piger er, mine i hvert fald, har et værre temperament (fatter ikke hvor det kommer fra :rolleyes ) og kan lave drama på en noget anden måde end drenge skal jeg lige love for. Syns nok man får sin sag for som mor til piger når de når op i skolealderen, og blir pre-teen og teens, hold nu op! Siger ikke at drenge kun er nemme, men det er altså en helt anden historie.

Jeg har sjovt nok ønsket mig drenge hver gang, selv om jeg kun fik opfyldt ønsket første gang, og jeg elsker mine piger lige så meget, men små drenge er bare :wub og jeg kan ikke forklare hvorfor.

Hvor er det rart at hører, at man ikke er den eneste der er/har været udsat for prinsessealderen :D Herhjemme er vi i inde i den periode - kun glimmer og prinsesse ting dur ;) Den anden dag måtte min mand aflevere hende i børnehave iført askepotkjole, mens hun løftede op i kjolen og nejede for personalet :D Har tilmed hentet hende for nylig, hvor hun tudbrølede over at der var kommet mudder på ærmet.. på hendes "lyserøde hjertebluse". Hvor det kommer fra aner jeg ikke :P jeg har aldrig påvirket hende i den retning, eller givet udtryk for, at man ikke må komme beskidt hjem ;)

Vi ønskede os hverken en pige eller dreng nu her. Jeg kunne se fordel ved begge. Det ville være fint med en søster til vores store pige + jeg har gemt ALT hun haft på :D på den anden side, ville jeg også gerne opleve at have en søn :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uanset hvor meget jeg spekulerede, så kunne jeg simpelthen ikke finde en favorit (folk spurgte - deraf spekulationen). Ligeledes kan jeg ikke nå frem til en favorit til næste barn. Vi har en skøn søn, og på den ene side kunne det være sjovt med en pige - på den anden side kunne en kun lidt yngre bror sikkert være et hit for sønnike... Såeh.. Uafgjort igen:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af hver! det ville da være skønt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg selv kunne vælge, så skulle vi have en dreng først. Jeg har selv 2 storebrødre og det har jeg været rigtig glad for,den måde de altid beskytter mig :D men bliver glad uanset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik drengen først, her anden gang er det fuldstændig lige meget, bare han eller hun er sund og rask...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"4 blonde snotunger i kedeldragt" som min kæreste så smukt engang sagde :) Kan levende se det for mig: fire drenge der løber rundt og stjæler fars værktøj og raserer haven  :wub

 

Men jeg vil rigtig gerne have en pige! Fedest ville være mindst én af hver, helst pigen til sidst, så hun har storebror/brødre.. 

Jeg er en af dem der siger hun vil have 4 børn ;) men nu får vi se når det virkelig gælder, hvor meget der er overskud til :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønskescenariet:

Tvillingedrenge først og så en lille pige bagefter (og måske en lille efternøler når drengene er blevet store ;) )

Jeg selv er enebarn og har hele tiden sagt at jeg skulle minimum ha to børn! Gerne flere. Heldigvis er manden med på de tre (men mon ikke han kan overtales til en mere ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ååhh her er ALT velkommen..! :7himmel

 

Men har en dårlig oplevelse med dem af familien der har fået piger så vil faktisk helst have dreng først..

Er ligesom blevet helt allergisk overfor lyserødt og blevet helt Rasmus modsat med hensyn til det og ved jeg vil afvise alt det lyserøde hvis jeg får pige og gider ikk tage de kampe med svigerfamilien hvor alt skal druknes i lyserød og pink så håber på en  dreng først..

 

desuden er der studier der viser at man snakker og kommunikere mest og stimulere mest nummer et /med sine piger.. så tænker hvis nr 1 er en dreng bliver han snakket med eller stimuleret ligeså meget som en evt. pige nr 2..

 

lyder det mærkeligt ?!?  :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER