metten86

Celleforandringer?

8 indlæg i dette emne

Jeg har lige fået besked fra lægen i dag, at jeg har celleforandringer i livmoderhalsen og er blevet henvist til gynækologisk afdeling på sygehuset til videre undersøgelse.

Jeg ved jo egentlig godt (fordi det er faktisk næsten det første der står på ALLE hjemmesider jeg har kigget) at celleforandringer er IKKE kræft, men man bliver da alligevel lige en lille smule chokket og nervøs. I værste fald kan det jo være forstadie til kræft og selvom det i de fleste tilfælde aldrig bliver til mere, så synes jeg godt nok det er en ubehagelig tanke.. :unsure

Er der andre der har prøvet det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke selv men har to ret tætte veninder, der har og i begge tilfælde fik de taget det der keglesnit og har vistnok været til nogle opfølgende tjek, og så var der ikke mere i det overhovedet. Så værre behøver det slet ikke at være :) Men jeg kan godt forstå, at du bliver lidt nervøs :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har en veninde, som også havde det, og fik et keglesnit - er det ikke sådan, det hedder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft en prøve, der viste celleforandringer og de efterfølgende har ikke vist noget galt. Så håber det også er tilfældet for dig! Men man bliver lige lidt nervøs, jeg håber at du snart kan få taget en ny prøve og at den er ok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft celleforandringer, men ved tjek 6 mdr senere var det væk.

Min søster har fået keglesnit, har ingen men og har fået barn nr. 2 siden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft celleforandringer, og fået keglesnit. Det var ikke sjovt, men heller ikke det værste jeg har prøvet.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke selv prøvet det, men min svigerinde skal have foretaget keglesnit inden længe. Som du selv skriver, det behøver ikke at være ondartet, og keglesnit forværrer ikke chancen for graviditet :) Det er også muligt at prøven er falsk positiv, og der slet ikke er noget galt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber at det bare er lette celleforandringer. Så skal man vist bare have lavet celleskrab lidt oftere end normalt det næste stykke tid. Men ja, ellers må jeg jo tage det keglesnit med, som man skal have hvis det er sværere celleforandringer.

Mest af alt håber jeg bare, at jeg meget snart får indkaldelse, så jeg kan få undersøgelsen overstået og få afklaring hurtigst muligt.. :rolleyes

Mange tak for jeres svar. Det beroliger lidt. :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER