Stugan

Bliver sexlivet det samme efter fødslen?

29 indlæg i dette emne

Det er dejligt at høre at mange har det bedre end før;) jeg er en af de få der er blevet "slap" og hvor underlivet er sunket lidt. Jeg synes ikke det er så godt som før for mig, jeg mærker ikke lige så meget som før;( jeg laver selvfølgelig knibeøvelser for at forbedre tilstandene, men det går langsomt. Det er 1 år + siden jeg fødte. Manden synes ikke det har ændret sig eller blevet dårligere. Men han er utilfreds med hyppigheden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja der lyder da som det samme. Der er skedevæggen som er blevet svag efter graviditeten og særlig fødslen således at blæren (for til) og evt endetarmen (bag ved) buler frem da muskulaturen ikke er stærk nok til at holde den. Hedder cytocele (nedsunken blære) og rectocele. Lidt det samme som der sker ved et brok.

I svær grad kan det helt bule ud af skeden og kræve operation.

Træls at have det men er glad så længe jeg ingen gener har af det. Og jeg har jo fået mine børn ud af det og gjorde det gerne igen. Håber dog at jeg kan træne det lidt væk :-)

Men synes også at andre bør vide at man risikere at der er en forskel dernede efter en graviditet og fødsel.

Øv jeg har netop undret mig da jeg en dag lige skulle mærke efter dernede :whistling at jeg kunne mærke en udbulning særligt hvor endetarmen må være. Og måske en anelse ved blæren. Men det var der også lidt efter første fødsel, men synes det er blevet værre nu :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frekvensen af sex er pt helt ude i hampen, hehe.

 

Følelsen er den samme nu, men tror der gik 4-5 måneder før det blev sådan. I starten gjorde det ondt, men det gik heldigvis hurtigt over. Det værste var faktisk at jeg følte at jeg skulle tisse når vi havde sex - jeg gjorde det ikke, men jeg kunne ikke slippe følelsen. Jeg gik meget op i at lave knibeøvelser, men fandt faktisk ud af at jeg lavede for mange og derfor blev øm - og ikke kunne slappe af. Så da jeg skruede lidt ned for træningen, så blev det meget bedre og tissefornemmelsen forsvandt under sex.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Knibeøvelsere r anbefalelsesværdige. Min mand elsker dem, og taler om at det kan blive så stramt så det Føles som et blowjob ;-)

Jeg h r ikke mærket forskel. Fødte ikke vaginalt. Men jeg har dog klart med knibeøvelserne opnået mere følsomhed og kontrol.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER