Stugan

Bliver sexlivet det samme efter fødslen?

29 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften siger, så går jeg og tænker mere og mere over hvad der kommer til at ske efter den fødsel. Altså ikke lige efter fødslen selvfølgelig, jeg er helt med på at dér kan gå lang tid før evt. Sår er healet, man er holdt os med at bløde, bækkenbunden har trukket sig sammen igen ovs. Men med tiden, bliver det så det samme igen, eller vil underlivet altid være lidt anderledes? Håber I til dele jeres erfaringer

:-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Følelsen er præcis det samme her :) (hyppigheden er til gengæld en anden snak :lolhit)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også min store frygt! At gå så meget i stykker, at intet bliver det samme igen 'down under'... :unsure Håber på at blive lidt beroliget! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu fik jeg kun udvendige skrammer ved fødslen, men min følelsesfornemmelse "down under" er blevet væsentligt bedre end før jeg fik Maliva. Jeg laver stadigt jævnlige bækkenbundsøvelser og kniber, for at holde "stramheden" for ellers føler jeg mig hurtigt slap - men det er nok bare mig :blush

Ellers er alt vel ved normalen. Udover hyppigheden :P

Noget jeg har bemærket er at jeg er længere tid om at blive ordentligt våd, men jeg tillægger det lige så meget noget psykisk. Der skal meget mere til før jeg er HELT afslappet end før vi havde Maliva :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev klippet fra et stykke oppe i skeden og hele vejen skråt forbi numsen.

De første par uger efter fødslen, troede jeg virkelig aldrig at jeg ville kunne have sex igen, og de første 3-4 måneder gjorde det også ondt i starten af samleje.

Jeg synes at selve mine "girly parts" mærkes anderledes, når jeg selv mærker efter. Men vores sexliv er faktisk blevet bedre!!!

Måske er det fordi jeg har gået all in med knibeøvelserne, men jeg synes faktisk at jeg kan mærke mere nu, end jeg kunne før jeg fødte.

Og vi har sex oftere end før vi fik Thea :P før var det 1-2 gange om ugen, men nu er det stortset dagligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følelsen er præcis det samme her :) (hyppigheden er til gengæld en anden snak :lolhit)

:ditto :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en 3. Grads bristning, men var alligevel igang igen efter 3-4 uger... Selvfølgelig forsigtigt og ikke så ofte i starten, men hurtigt blev det helt normalt igen. Og faktisk i den første tid endnu bedre end før, fordi det var så fantastisk ikke at være generet af den store mave, og DET blev udnyttet :P Men for mig er følelsen fuldstændigt den samme som før nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De første gange var det lidt svært at komme ind i "rytmen" igen :P

Men efterhånden synes jeg at det er blevet lidt som før. Det er jo altid noget andet efter man har født - i hvert fald for nogen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her gik der 3 mdr før vi begyndte sådan rigtig - syntes som andre at det er bedre men knap så hyppigt - måske der hænger sammen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det også blevet bedre. Vi startede så småt op efter 6 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres besvarelsen. Var begyndt at frygte, at der var en eller anden grusom sandhed, som at man ALDRIG blev rigtig stram, men som ingen snakkede om, for ikke at afskrække os fra at få børn :-). Det er så godt at høre, at det kan blive godt igen, og for nogen oven i købet bedre end før!! Det med frekvensen er jo så en anden sag, men det er man jo lidt mere herre over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være lidt stramt i starten, men det blir bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I følge min mand føles alt som det plejer.. For mig gør det så stadig ondt - og Theo er nu 7 mdr. Så frekvensen er faldet en hel del. ;) Desuden sover knægten umådeligt dårligt, så søvnen bliver prioritet noget højere.

Men det er da klart min opfattelse at det er de færreste som oplever direkte ændringer i understellet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ha ha :D Girly parts ;)

Jeg blev klippet fra et stykke oppe i skeden og hele vejen skråt forbi numsen.

De første par uger efter fødslen, troede jeg virkelig aldrig at jeg ville kunne have sex igen, og de første 3-4 måneder gjorde det også ondt i starten af samleje.

Jeg synes at selve mine "girly parts" mærkes anderledes, når jeg selv mærker efter. Men vores sexliv er faktisk blevet bedre!!!

Måske er det fordi jeg har gået all in med knibeøvelserne, men jeg synes faktisk at jeg kan mærke mere nu, end jeg kunne før jeg fødte.

Og vi har sex oftere end før vi fik Thea :P før var det 1-2 gange om ugen, men nu er det stortset dagligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ha ha :D Girly parts ;)

:bunny :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved fødslen af William fik jeg en bristning fra livmoderhalsen ned i skamlæben og den gjorde jeg ikke turde rigtig samleje før efter 8 ugers undersøgelsen. Så slap vi også for kondom for fik p-piller som jeg straks startede på. I starten var det mærkeligt og skulle lige igang igen. Men det endte med faktisk at være bedre end førhen :)

Nu her 19 dage efter fødslen af Carline bløder jeg endnu så det sætter en stopper for det, lysten er der ellers urolig nok !!! Men fik også kun en lille bette rift og et par hudafskrabninger og har ingen smerter eller noget. Glæder mug bare til at få gang i den del igen da vi ikke rigtig kunne de sidste uger af graviditeten da det var ubehageligt for mig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rart at vide at en graviditet ikke forårsager signifikante forandringer "down there" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er faktisk det som kom allermest bag på mig... Det var ikke slapt i starten, men var stramt så det gjorde ondt og manden havde svært ved at komme ind...

Logisk set burde det være omvendt når der næsten lige er kommet et hoved ud...

Samme tanke har jeg også haft også fordi at min søn var jo en ordentlig basse ved fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en 2.gradsbristning i den voldsomme ende, og jeg synes det er lidt både og. Min mand er rimelig godt udrustet, så det har altid taget et godt stykke tid "at komme igang", men nu er det meget nemmere og slet ikke så smertefuld en start som det ofte var før. Ellers er der ikke rigtig nogen forskel tror jeg. Så det er nærmest kun blevet bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følelsen er den samme her (efter noget tid, brugte lige nogle måneder på at "komme igang" igen). Frekvensen er dog desværre faldet betydeligt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heldigvis tror jeg at det i langt de fleste tilfælde ikke er nogen forskel fra før når først man er helet.

Men for mig er der desværre en forskel. Jeg føler mig bestemt ikke lige så 'stram' som før jeg fik børn. Føler at der er meget mere plads dernede, hvilket nok giver en anelse mindre nydelse ift sex. Min mand synes dog ikke der er den store forskel og er fint tilfreds, og sexlivet er stort set som før - bortset fra hyppigheden ;-)

Jeg har også en lille grad af nedsunken blære og endetarm pga svag skedevæg, ikke noget som giver gener og nok desværre ikke noget som kan trænes væk og ifg lægen ubetydelig men for mig alligevel træls at det er der. Det betyder bare at det 'dernede' jo ikke er som det var (viser sig ved to små buler lige inden for skedeindgangen) :-(

Jeg har hver gang trænet godt med bækkenbundsøvelser og har aldrig haft problemer med at holde på hverken urin, luft el afføring, og jeg har aldrig fået nogen særlige syninger efter fødslen. Måske det hænger sammen med at jeg har født 3 store børn (4010 g, 4850 g, 4500 g), og måske jeg bare er uheldig.

Jeg er i hvert fald i gang med generelt at træne min krop og intensivere bækkenbundsøvelserne så må jeg se om det giver nogen forskel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det nøjagtig det samme, både hvad angår følelsen og hyppigheden ;) Jeg var ellers blevet ret nervøs, da jeg slet ikke havde lyst til sex under graviditeten, og frygtede lidt at den var forsvundet for evigt, men den kom altså igen, da jeg blev mig selv igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heldigvis tror jeg at det i langt de fleste tilfælde ikke er nogen forskel fra før når først man er helet.

Men for mig er der desværre en forskel. Jeg føler mig bestemt ikke lige så 'stram' som før jeg fik børn. Føler at der er meget mere plads dernede, hvilket nok giver en anelse mindre nydelse ift sex. Min mand synes dog ikke der er den store forskel og er fint tilfreds, og sexlivet er stort set som før - bortset fra hyppigheden ;-)

Jeg har også en lille grad af nedsunken blære og endetarm pga svag skedevæg, ikke noget som giver gener og nok desværre ikke noget som kan trænes væk og ifg lægen ubetydelig men for mig alligevel træls at det er der. Det betyder bare at det 'dernede' jo ikke er som det var (viser sig ved to små buler lige inden for skedeindgangen) :-(

Jeg har hver gang trænet godt med bækkenbundsøvelser og har aldrig haft problemer med at holde på hverken urin, luft el afføring, og jeg har aldrig fået nogen særlige syninger efter fødslen. Måske det hænger sammen med at jeg har født 3 store børn (4010 g, 4850 g, 4500 g), og måske jeg bare er uheldig.

Jeg er i hvert fald i gang med generelt at træne min krop og intensivere bækkenbundsøvelserne så må jeg se om det giver nogen forskel.

Det må jeg da have også så :unsure Jeg har nemlig undret mig over, når jeg kigger med et spejl dernede, at så er det ligesom om at der er en væg der "buler ud" lige indenfor skedeindgangen. Har ikke lige fået taget mig sammen til at spørge lægen om det, men det lyder da som det du beskriver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må jeg da have også så :unsure Jeg har nemlig undret mig over, når jeg kigger med et spejl dernede, at så er det ligesom om at der er en væg der "buler ud" lige indenfor skedeindgangen. Har ikke lige fået taget mig sammen til at spørge lægen om det, men det lyder da som det du beskriver.

Ja der lyder da som det samme. Der er skedevæggen som er blevet svag efter graviditeten og særlig fødslen således at blæren (for til) og evt endetarmen (bag ved) buler frem da muskulaturen ikke er stærk nok til at holde den. Hedder cytocele (nedsunken blære) og rectocele. Lidt det samme som der sker ved et brok.

I svær grad kan det helt bule ud af skeden og kræve operation.

Træls at have det men er glad så længe jeg ingen gener har af det. Og jeg har jo fået mine børn ud af det og gjorde det gerne igen. Håber dog at jeg kan træne det lidt væk :-)

Men synes også at andre bør vide at man risikere at der er en forskel dernede efter en graviditet og fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For os har der været store forandringer efter jeg har født... Da jeg ikke har følt min stram når jeg ligget og spændt imens vi har sex og har åbenbart lavet knipeøvelserne forkert, så har fået myoser(ved ikke hvordan det staves) i underlivet....Så når vi er godt i gang med at   :hump kan jeg få ondt... Nogle gange bider jeg smerten i mig, fordi jeg kan se på min kæreste han er ved at være der eller også må vi holde pause... Det er heller ikke alle stillinger jeg kan klare, fordi han ved nogle af dem kommer længere op end ved andre... Er i gang med at træne de myoser væk, men det er en sej og hård kamp synes jeg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER