tsecret

Stofbleer - hvor mange?

27 indlæg i dette emne

Endnu et lille udstyrsspørgsmål :)

Hvor mange stofbleer har i klar? Og skal man have to slags som er forskellige - altså en slags til numsen og en til alt det andet? (og her mener jeg altså ikke sådan rigtig stofble til numsen, for vi vil bruge normale engangsbleer, men mere at de bliver lagt under baby ved skiftning osv).

Vi har 12 stk lige nu, og det synes jeg ser ud af mange ;) Men ulempen er at de alle har samme mønster, så jeg vurderer om vi skal købe nogle andre også, evt. bare nogle hvide...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhh... Vi har over 30, tror jeg.. Og det er slet ikke sikkert det er nødvendigt, men hvis man får et gylpebarn tror jeg 12 er for lidt? Det kan man selvfølgelig altid købe når man ved det - det er bare os der er lidt overilede, måske? :P

Nå, men vi har i hvert fald to slags - nogle mønstrede og nogle hvide. Jeg tænker at det bliver sådan at de hvide er til gylp og de mønstrede er til at ligge på, tørre måsen osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også i tvivl og har spekuleret over det samme. Vi har 10 hvide stofbleer pt., men tror egentlig ikke det er nok, for efter hvad jeg har hørt, bruger man nemlig rigtig mange. Jeg planlægger at købe min. 10 til med mønster/farve, og så vil jeg bruge den ene farve til amning/hoved og den anden farve til pusle/numse. Så kan man jo altid købe flere senere, hvis det bliver nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vi har 30 + et par stykker... Man kan få sådan nogle 12 stk. pakker i Jysk, så købte to, og så fik vi nogle mønstrede og så har vi vist er par ekstra jeg ikke rigtig ved hvor kommer fra.. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu så jeg bare lige overskriften men tillader mig lige at svare herinde, selvom det er i jeres terminsgruppe. Vi havde 30+ og jeg elskede at have så mange. Vi havde en gylper, og vi brugte maaaange. Og de blev brugt og man fik vendt bunken mange gange. Og vi bruger dem stadig.

Så jeg ville helt sikkert sige, at 12 var for lidt, men start da evt. med 20 og så køb flere, hvis der er brug for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hører jo slet ikke til her.... Men vi har haft 30-40+ stofbleer, og kunne ikke have undværet nogen af dem :D 2/3 i én farve til diverse (nok mest gylp, men også til alt mulig andet, fx. underlag ved bleskift eller til at tørre med under grød-måltider, til at lægge over baby i badet når de er helt små.... Ja, rigtig, rigtig mange ting faktisk ;) ) og den sidste 1/3 i en anden farve, til numseklude og andet der har med den ende at gøre.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har mange! Tror vi har over 40... :blush

Sidst måtte jeg ud og købe ekstra, fordi vi brugte ret mange af dem. Især i starten, hvor de jo godt kan have afføring ret ofte og ret eksplosivt når bleen kommer af. Og så bliver der lige gylpet osv. Og når man som os ikke gider vaske hver dag, så er det meget rart at have et godt lager. :)

Derudover ofrede vi et par stykker sidst, som vi klippede i stykker og brugte til kogtvandsklude.

Så var jeg dig ville jeg nok investere i nogle flere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hører heller ikke til her ;)

Vi har lidt over 30 stk. Jeg har endnu ikke oplevet at det var for lidt, men der ryger hurtigt nogle stykker... Tisser han på puslepladen bruger vi to, og det kan han godt gøre et par gange om dagen...

Jeg synes det er rigtig rart at man ikke skal bekymre sig om at løbe tør for stofbleer så er glad for at vi har mange :)

Vi har dem fra Jysk, de billige fra Babysam, nogle fra NameIt og lidt fra Kvickly. Synes ikke der er den vilde forskel.

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super - så har jeg lidt mere jeg godt må købe :)

Er lidt i krise over at have fundet ud af vi ikke mangler tøj før vi kommer til størrelse 74 :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super - så har jeg lidt mere jeg godt må købe :)

Er lidt i krise over at have fundet ud af vi ikke mangler tøj før vi kommer til størrelse 74 :oops

Hahaha :lolhit Du skal nok finde på noget :) Snart kan du begynde at købe tøj til dig selv igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ca. 15, og det er IKK' nok! Luna er ikke engang 14 dage, og jeg har allerede været bunken igennem flere gange. De bliver ikke bare brugt til gylp og numse, men også til babserne. Jeg sover med stofbleer i sengen fordi jeg lækker pææænt meget om natten. Og når hun spiser fra det ene bryst, har jeg en stofble under det andet, fordi det lækker. - og så tørrer jeg jævnligt mælkeskæg af med en stofble. :lol

Her er faktisk stofbleer all over, fordi man har brug for en konstant.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ca. 15, og det er IKK' nok! Luna er ikke engang 14 dage, og jeg har allerede været bunken igennem flere gange. De bliver ikke bare brugt til gylp og numse, men også til babserne. Jeg sover med stofbleer i sengen fordi jeg lækker pææænt meget om natten. Og når hun spiser fra det ene bryst, har jeg en stofble under det andet, fordi det lækker. - og så tørrer jeg jævnligt mælkeskæg af med en stofble. :lol

Her er faktisk stofbleer all over, fordi man har brug for en konstant.

:ditto til det med rødt.... :D Sådan har det også været her når de har været helt små... Jeg havde en bunke liggende både i stue, køkken og badeværelse, for man bruger dem nærmest hele tiden....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 18 hvide, som er til numsen og 12 farvede/mønstrede, som er til alt det andet. Jeg ved ikke, om det er nok, men nu prøver jeg med det til en start.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også at vi har en 30-40 stykker.

Men det kommer jo an på om man får et barn, som gylper meget eller ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der stofbleer til de næste par år :P

Vi har ca 50 hvide til numsen og og så nogle med mønster til gylp... Så jeg vil blive noget overrasket hvis vi skal købe den næste lange tid fremover :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, her har vi klaret os med 8 farvede/moenstrede og 7 hvide. De farevde er de paene til alment brug og det hvide til puslebordet. Jeg ville ikke have haft brug for flere....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, her har vi klaret os med 8 farvede/moenstrede og 7 hvide. De farevde er de paene til alment brug og det hvide til puslebordet. Jeg ville ikke have haft brug for flere....

Det kommer jo an på hvor ofte man vasker og hvor utæt en baby man har :)

Vi kunne ikke have klaret os med så lidt, så skulle vi have vasket flere gange dagligt i perioder, fordi han tissede eller det der var værre så snart bleen kom af.. Og så var der jo også gylp der skulle tørres op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se tiden an, man kan altid købe flere :) vi har nok 80 men kan også nemt bruge 10-12 på en dag da vigga gylper en del ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer jo an på hvor ofte man vasker og hvor utæt en baby man har :)

Vi kunne ikke have klaret os med så lidt, så skulle vi have vasket flere gange dagligt i perioder, fordi han tissede eller det der var værre så snart bleen kom af.. Og så var der jo også gylp der skulle tørres op.

I know, men der er mange, der skriver 30 og ingen, der skriver at 12 er nok, saa mit pip er vel ogsaa et pip vaerd, for jeg ville da vaere traet af at have brugt penge paa 15 mere end dem, vi har, naar de var nok. Og butikkerne har jo aabent, naar ens baby er kommet itl verden, hvis man har en utaet baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I know, men der er mange, der skriver 30 og ingen, der skriver at 12 er nok, saa mit pip er vel ogsaa et pip vaerd, for jeg ville da vaere traet af at have brugt penge paa 15 mere end dem, vi har, naar de var nok. Og butikkerne har jo aabent, naar ens baby er kommet itl verden, hvis man har en utaet baby :)

Du lyder som min mand når han siger jeg skal holde op med at købe ting til baby.. ;) Præcis som du (og han) ganske rigtigt påpeger, så ophører butikkerne ikke med at eksistere i det sekund man føder! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du lyder som min mand når han siger jeg skal holde op med at købe ting til baby.. ;) Præcis som du (og han) ganske rigtigt påpeger, så ophører butikkerne ikke med at eksistere i det sekund man føder! :P

:lolhit

Det er altsaa rigtigt nok, men det er ogsaa bare saa hyggeligt at forberede sig paa sin babys ankomst :rolleyes

En klog kvinde her inde fra sagde til mig, at det ogsaa er hyggeligt at koebe ting til sin baby, naar den er der, og det kan jeg bare sige nu, at det er rigtigt. Saa raadet er ikke at bruge alle pengene foer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du lyder som min mand når han siger jeg skal holde op med at købe ting til baby.. ;) Præcis som du (og han) ganske rigtigt påpeger, så ophører butikkerne ikke med at eksistere i det sekund man føder! :P

Her kommer jeg automatisk til at vente med at købe mere ;) Min krop kan simpelthen ikke klare turen til butikkerne mere (har ikke bil) Vi har vist også lige p.t hvad vi skal bruge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har indtil videre købt 13 hvide til numsen/bleskift og 7 mønstrede til hoved/gylp/diverse. Regner dog med at købe flere, især mønstrede, så snart jeg kommer i en Føtex/Kvickly/Jysk/Babysam. Til gengæld synes jeg stofbleerne er meget store i det, - er det fuldstændig gak-gak at overveje at dele dem? Det virker næsten lidt spild at vaske sådan en kæmpe klud for måske bare en lille klat gylp... Hmm...., det er første barn, så måske bliver jeg glad for den store størrelse når babyen kommer og jeg rent faktisk ved hvad jeg taler om:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stofbleerne kryber lidt når de bliver vasket + at jeg tit ser forældre hvor bebsen gylper noget mere end en lille klat ;)

Men du kan jo prøve at købe nogen som du deler til lige at tørre om munden og sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tit haft dem lagt sammen, saa de giver lidt mere tykkelse.... Og saa er jeg svaret glad for smaa vaskeklude til alt muligt fra lidt maelkeskaeg, naese, soevn i oejet og andet grat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER