Maybe

hvor meget tøj til en 1 årige?

12 indlæg i dette emne

er det kun mig der er fuldstændig rundt på gulvet over hvor meget tøj man bør have til en 1 årgie? når hun går i VS

jeg tænker:

7 natdragter måske 8 (en til hver dag og en ekstra)

L/Æ bodyer?

Bukser tænker en 10 stk.

Bluser.tænker en 10 stk.

Flyverdragt 1 eller 2?

OMG når jeg selv ser mine tanker, tænker jeg, hun må være tosset

help!!!!! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil nærmere sige 4-5 natdragter.. Tror måske vi havde 6 bukser og flere bluser..

Vi havde kun en flyverdragt, der er grænser for hvor meget de sviner i den alder... + 1 vinterjakke og en tyk trøje til bilkørsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til vinter brugte vi oftest langærmede bodyer under en tyk trøje, men havde også kortærmede til under nattøjet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes slet ik det ser tosset ud - men meget af det afgænger jo af hvor tit man vil vaske. Jeg vasker som regel alt vasketøj en gang i ugen, så synes det er rart at have tøj til en hel uge som dig.

Vi har også lidt færre par bukser og til gengæld flere trøjer i forskellige tykkelser, cardigans, strik osv. Sidste vinter havde hun 5 kortærmede uldbodyer til at have indenunder trøjer, de blev vasket hver uge!

Ift overtøj er 1 flyverdragt nok og derudover thermotøj, vinterjakke og sovetrøje el dragt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft lidt mere i både bukser og trøjer, da der altid ligger 2 sæt skiftetøj nede i vs. Og 8 sæt derudover herhjemme med vask en gang i ugen kan godt være lige lidt nok hvis han brugte/bruger mere end 1 sæt om dagen.

Vi har brugt meget l/æ body og strømperbukser under tøjet om vinteren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja, hvis barnet sviner sig til saa kan det vaer godt med flere saet.

Nu er Noah jo 15 maaneder, men vi har

1 flyverdragt

1 uldsaet til koere/sove ude/klapvogn og under regntoej

Vinterluffer, uldluffer, huer halstoerklaede/halsedisse

2-3 uldsokker

5 par stroemper

1 uldnatdragt og en bomuld(uld ksal luftes ikke vaskes saa tit)

4 langaermede uldbodyer, 2 kortaermede og 2 par uldleggings(uld/silke)

7-8 bodyer med lange aermer

8 par bukser, tykke og tynde

1 heldragt

2 troejer med lange aermer

1 tynd haettetroeje med lynlas

2 joggingsaet

2 bomuldstriktroejer

1 uldcardigan

Mangler:

3-4 troejer med lange aermer

2 uldveste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for svar :)

jeg håber på at kunne vaske 2 gange i ugen, men frygter det kun bliver til 1 ;) samtidig, er der 2 sæt i VS og hun bruger let 2 sæt på en lidt dårlig dag :) man vil jo gerne alt selv :wub jeg kigger efter uldbodyer, både lidt K/Æ og L/Æ, men føj de er dyre :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for svar :)

jeg håber på at kunne vaske 2 gange i ugen, men frygter det kun bliver til 1 ;) samtidig, er der 2 sæt i VS og hun bruger let 2 sæt på en lidt dårlig dag :) man vil jo gerne alt selv :wub jeg kigger efter uldbodyer, både lidt K/Æ og L/Æ, men føj de er dyre :blink

Der er uldtøj på tilbud i BabySam nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er uldtøj på tilbud i BabySam nu :)

tak :) troede det var udsolgt :) jeg går og venter lidt på Bilkas Små rollinger kommer på tilbud, det brugte vi meget da hun var mindre og var super glade for det, men må ud og have lidt i babysam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak :) troede det var udsolgt :) jeg går og venter lidt på Bilkas Små rollinger kommer på tilbud, det brugte vi meget da hun var mindre og var super glade for det, men må ud og have lidt i babysam

Nogen bilka har deres uld fra sidste års små rollinger sat ned til det halve.. så hvis man er lidt ligeglad med farven var det en mulighed... der har vi i hvert fald købt fra...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er uldtøj på tilbud i BabySam nu :)

Nogen bilka har deres uld fra sidste års små rollinger sat ned til det halve.. så hvis man er lidt ligeglad med farven var det en mulighed... der har vi i hvert fald købt fra...

det er udsolgt både i Bilka og Føtex her hvor vi bor, der er kun det nye på hylderne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har vildt meget tøj. Har faktisk ikke styr på hvor meget, hvor lidt osv. Vasker 1-2 gange ugentligt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER