Mette

Juni-mødre: antal amninger

9 indlæg i dette emne

Hvor mange gange ammer i ca i døgnet. Kan læse mig frem til at det nu ved 3 mdr er fint med kun 5 amninger i døgnet, men synes jeg ligger på 6-7... Det er selvfølgelig fint nok og vigga gylper en del så har måske brug for en amning ekstra, er bare nysgerrig over hvordan jeres amninger går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Undskyld jeg blander mig og skriver her, men 5? Say WHAT? Først nu hvor William får lidt mad er jeg nede på 8 tror jeg. Hehe, jeg ammede (og gør det stadig nogle gange) 11-12 gange i døgnet. Jeg tror ikke man skal tænke helt så meget over hvad man kan læse rundt om, men bare se på sit barn og dets behov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mette, gaa efter mavefornemmelsen. Der er ikke et facit. Men jeg mener at have ammet Noah hver tredje time i den alder, saa det giver i hvert fald ogsaa mere end 5 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er som ikke fordi jeg føler jeg ammer for meget, synes det er helt perfekt og vigga trives - det var bare for nysgerrighedens skyld

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok.

Men hver tredje time her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også 5 gange var lidt, derfor jeg studsede over det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh... Mere end hver tredje time i hvert fald... Sådan generelt... Nogle gange sover han nogle lange stræk, og så begrænser det sig jo.

Jeg holder ikke rigtig øje.. Og min lille sprælleunge vil IKKE have en sut, så brysterne bliver også til tider brugt til trøst eller fald-ned-til-natten...0:-)

Han trives, og jeg hygger mig fint, så jeg tænker ikke over det - og selvom han er fin og rund og blød, så hører han ikke til de kornfede brystbørn, så jeg er nok alligevel ikke tilbøjelig til at begynde at strække tiden mellem amninger - hvis han vil have mad, så får han det (også fordi jeg hurtigt er røget under førgraviditetsvægt, og gerne stimulerer mælkeproduktionen så meget som muligt med fedtindtag og hyppige amninger...).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er "en af dem" der kun ammede 5-6 gange i døgnet - der blev bare ikke efterspurgt mere end det. Dog lød det på min SP som om, det er mere undtagelsen end reglen, så for mig lyder det skørt, hvis der står at det er almindeligt!

(Og undskyld jeg lige kom med input)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er kun dejligt med indput!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER