tullemor87

Har I fået brev om NF?

16 indlæg i dette emne

Ja, overskriften siger det meste...

Jeg er så uheldig at min perfekte læge går på pension 30/9 og hele hans praksis lukker - det gør mig irriteret og nervøs nu, hvor jeg har haft tabt så mange gange. Jeg har fået tilsendt en ekstra vandrejournal (gul) - men det, der bekymrer mig mest er, at jeg endnu ikke har fået brev om NF. Jeg er 11+2 idag, så hvis det skal nås indenfor almindelig tid, burde brevet da snart komme!?

Ihh, det er frustrerende - har I andre fået brev?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder mærkeligt du ikke har fået.

Jeg fik min meget hurtig efter jeg var til lægen første gang. Der blev alle scanningstider sendt samlet med posten .

Men jeg har hørt flere snakke om at de selv skulle ringe og bestille tid så det kunne du prøve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På Hvidovre og Rigshospitalet bestiller man selv tid via nettet. Jeg vil foreslå, at du ringer til læge/hospital og sikrer at henvisningen er blev sendt/modtaget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved man skal have brev - det fik jeg sidst...

Jeg regner med at ringe til sygehuset i morgen for at høre om "brevet er blevet væk i posten"...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja god ide. For det er jo lige om snart du nok skal afsted til NF :) dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kun 9+1, var til lægen i mandags for anden gang, hvor jeg fik vandrejournalen med hjem (8+5) og har i hvert fald ikke fået brev endnu, men det haster jo heller ikke så meget som i dit tilfælde.

Håber du finder en løsning i morgen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ringede derop i dag - og der var totalt rod i det hele!!! Men sekretæren ville få styr på det nu, og så skulle jeg gerne få brev om nakkefoldescanning mandag eller tirsdag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du fik ringet så.

Men rigtig træls der ikke er styr på tingene !!

Håber du får indkaldelsen på mandag :) god weekend :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skulle selv ind og bestille ved Roskilde sygehus, er du sikker på du ikke selv skal bestille tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 120% sikker på at jeg ikke selv skal bestille tid! For det første får vi det at vide 3 gange til 1. lægebesøg - for det andet var jeg gravid sidste år og igennem HELE møllen for så at skulle igennem abort, da den var død i 6. uge - så jeg ved godt hvordan det fungerer hernede...

Og det viste sig jo så også, at de ikke havde styr på noget som helst!

Det var virkelig frustrerende - det var rart at få ringet og finde ud af fejlen... Men hold nu op altså, der var jo ikke styr på en skid! De aner ikke hvor mine papirer var, jeg var sat til at føde på det forkerte sygehus på trods af at jeg sagde tre gange til min første lægeundersøgelse OG de anede ikke hvorfor jeg havde den jordmoder, jeg har... FED START!!! Jeg er spændt på om der nu kommer styr på det, og jeg håber virkelig at min baby har det godt inde i maven, for min læge har skrevet i mine papirer, at jeg skulle følges tæt på obstetrisk, og det er jeg jo ikke ligefrem blevet de sidste par uger... Men nu håber jeg virkelig, virkelig, virkelig at der kommer styr på det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej shit hvor er det dog dårligt af dem. Selvfølgelig kan der ske fejl, men SÅ mange !! Wow, virkelig træls for dig og da endnu mere når du skulle være fulgt tæt pga tidligere abort, øv :(

Håber de har fået styr på det hele nu efter du ringede. Og håber selvfølgelig at den lille bebs har det godt, det er jeg sikker på den nok skal have.

Kan virkelig godt forstå det er frusterende.

Rigtig god weekend til dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var heldigvis en helt vildt sød sekretær, jeg snakkede med... Hun lovede at jeg ville høre noget mandag eller tirsdag, og jeg kunne selv ringe, hvis jeg ikke havde fået brev tirsdag - synes nemlig ellers godt de kan være lidt ligeglade nogengange, når man ringer - men hun var virkelig sød og venlig...

Synes bare det hele er noget ROD lige nu! Min læge stopper lige om lidt (30/9 - vi fik brev om det 12/9), fordi han går på pension, så jeg har en ekstra journal liggende herhjemme, jeg ikke ved hvor jeg skal gøre af - fik den bare tilsendt i en kuvert uden noget andet! Og så sker det her - det har jeg bare IKKE brug for, synes jeg!

Tak for al jeres opbakning! Det var rigtig dejligt at I lige ville hjælpe mig med at få sparket mig sammen til at få ringet... :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg blev de første 2 gange indkaldt sent. Jeg var vist afsted i uge 13+

Og fik brevet 1 uges tid før

Denne gang kom det før fordi jeg ønskede at komme til nogt før da jeg begge de andre gange er blevet flyttet så meget frem at det har været på vippen til at scanningen ikke kunne burges til noget.

Men altså, det er ikke udsædvanligt ikke at have fået besked i uge 11 men godt du fik ringet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kun 9+1, var til lægen i mandags for anden gang, hvor jeg fik vandrejournalen med hjem (8+5) og har i hvert fald ikke fået brev endnu, men det haster jo heller ikke så meget som i dit tilfælde.

Håber du finder en løsning i morgen :-)

Jeg fik så brevet dagen efter (dvs. 9+2). Har fået en tid når jeg er 12+5. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået tid til 4/10. Er spændt på om den lille har det godt derinde... Håber, håber, håber!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER