Camillat

Hvilket legekoekken til min dreng? Har nu koebt :)

66 indlæg i dette emne

Jeg er ved at kigge paa legekoekken til Noah. Vi har egentlig taenkt, at han skal have det i julegave, men han er begyndt at komme sine ting ind i min printer, der hvor klappen til papir og en anden klap ind til blaeksystemet er... :D Det er noget, han kan bruge laaang tid paa, saa jeg synes altsaa liiidt, at jeg godt kunne finde paa at give ham det foer og saa bare en lillebitte gave til jul. Men der er er jo lidt :wub ved at se ham pakke det ud juleaften :rolleyes

Naa, men uanset hvornaar, han skal have det, saa skal det gerne vaere i trae og ikke en klyne, ej heller kedeligt. Mange legekoekkener ligner noget, der er lavet til piger og hedder noget, der lyder som pigekoekken.... Typisk, siger mor til dreng.... Men jeg har set to nu, som jeg egentlig godt kan lide til Noah :loveshower

Det ene er Le Toy Vans Honeybake i lyseblaat (faaes ogsaa i roedt)
post-2587-0-59002900-1379017079_thumb.pn

Det andet er Djecos Daisy's Cooker, som er gult og groent
post-2587-0-99884500-1379017102_thumb.jp

Der er jo ogsaa Ze Kitchen fra Djeco, men igen, det er ogsaa lyseroedt :unsure
post-2587-0-99375600-1379017137_thumb.jp

Hvad siger I - hit me - hvad er det bedste og saa til drenge?

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det første har jeg haft, det var noget værre bras, der faldt fra hinanden, bare man kiggede på det. Har I overvejet Ikeas? Det har vi nu, og Regitze er superglad for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er også varm fortaler for Ikeas, men synes også, at de tre du viser, er rigtig fine. Især det lyseblå :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det første har jeg haft, det var noget værre bras, der faldt fra hinanden, bare man kiggede på det. Har I overvejet Ikeas? Det har vi nu, og Regitze er superglad for det.

Aah, oev, M er ogsaa ret vild med det lyseblaa... :( Vi har Noahs Ark fra samme producent, saa taenkte egentlig, at det er kram :unsure

IKEAs synes jeg bare er lidt kedeligt.... Der skal i hvert fald nogle pangfarver til at peppe det op med. Og saa er det lige det stoerre og ved ikke, om jeg synes de mindre er mere velegnede til vores legehjoerner og koekkenet, hvis det skal derud nogle gange. Men jeg kan godt lide, at det har en haandvask. Er det saa meget mere stabilos end det blaa?

post-2587-0-27798800-1379017861_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville helt klart også overveje Ikeas! Det er så fint og enkelt, og temmelig unisex ;-) Og så kan man jo 'dresse' det op med fanny gryder, legemsdel osv.

http://www.ikea.com/...ucts/S49874533/

Jeg kan godt se, at det er enkelt,... det ville nu til enhver tid blive det lave af dem, saa det kan staa lidt flere steder. Men ja, det skal i hvert fald dresses op :balloon

Jeg er også varm fortaler for Ikeas, men synes også, at de tre du viser, er rigtig fine. Især det lyseblå :kuller

Ogsaa dig... :rolleyes Det lyseblaa ser virkelig skeont ud :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naa, har lige browset lidt paa de italienske sider, fordi M sagde, at det maa da kunne findes i Italien...

Her er lidt flere fine. Det midterste er vist for lille, men rigtig udtaenkt. Det sidste lidt for rosa, men noej, det er fint, synes selv M :rolleyes

post-2587-0-24904800-1379021575_thumb.jp

post-2587-0-87309900-1379021586_thumb.jp

post-2587-0-71207600-1379021599_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er forresten vild med at drejeknapper, saa hvis det kunne have saadan nogle :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et fra Kidkraft. Retro køkken i rødt. Man kan også få det i lyseblåt kan jeg se, men ellers er den røde faktisk meget unisex synes jeg. Vi er super glade for det. Det er virkelig kraftig kvalitet, og holder til selv Karo ;)

PocPwr4.png

bQlydys.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også Ikeas er lidt kedeligt :blush

Vi har et fra Milios, som er træ og i træfarve, grønt og blåt (selvom vi har en pige ;)). Det er god kvalitet. Der er to drejeknapper og en vask.

Kan ikke lige sætte billede ind, da jeg er på fra mobilen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også Ikeas er lidt kedeligt :blush

Vi har et fra Milios, som er træ og i træfarve, grønt og blåt (selvom vi har en pige ;)). Det er god kvalitet. Der er to drejeknapper og en vask.

Kan ikke lige sætte billede ind, da jeg er på fra mobilen.

Det er da bare superfint! Og enig, sjovere end Ikeas, men stadig ikke så kulørt at man får ondt i øjnene af at kigge på det (sorry, men sådan en mor er jeg...)

http://www.milios.dk/shop/legekoekken-blaa-545p.html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også Ikeas er lidt kedeligt :blush

Vi har et fra Milios, som er træ og i træfarve, grønt og blåt (selvom vi har en pige ;)). Det er god kvalitet. Der er to drejeknapper og en vask.

Kan ikke lige sætte billede ind, da jeg er på fra mobilen.

Mumimor, det er super-fint det du har fundet, men det er ikke det vi har ;)

Vi har det her:

M6005_bg.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mumimor, det er super-fint det du har fundet, men det er ikke det vi har ;)

Vi har det her:

M6005_bg.jpg

Det har vi også, og jeg har altid været helt vild med farverne i det, så det står i et hjørne i vores stue, for kan godt lide at kigge på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også IKEA legekøkkenet og er rigtig glade for det. Jeg elsker det er så neutralt, da det skal stå i vores stue, så jeg skal kunne holde ud at kigge på det de næste 5 år.

Vi har derimod tænkt os at tapetsere Ericas legehjørne i stedet, så der er lidt farve på væggen, i stedet for selve køkkenet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et fra Kidkraft. Retro køkken i rødt. Man kan også få det i lyseblåt kan jeg se, men ellers er den røde faktisk meget unisex synes jeg. Vi er super glade for det. Det er virkelig kraftig kvalitet, og holder til selv Karo ;)

Jeg synes ogsaa roedt er ok til en dreng, qua roedt bilsaede og roed klapvogn. Og synes lige her at det roede er paenest af de to ;)

Det er et rigtig fint koekken, ja :7himmel Maaske lige over budgettet, men det vil maaske kunne findes billigere i UK...

Jeg synes også Ikeas er lidt kedeligt :blush

Vi har et fra Milios, som er træ og i træfarve, grønt og blåt (selvom vi har en pige ;)). Det er god kvalitet. Der er to drejeknapper og en vask.

Kan ikke lige sætte billede ind, da jeg er på fra mobilen.

Det bliver ikke IKEAs blev vi enige om igaar. Det maa gerne have farver, selvom det er trae. Faktisk er boern jo oftest vilde med alt det farverige plastic-fantastic, men det orker jeg ikke at have inden for doeren som koekken :P

Fedt med drejeknapper og vask - idag vaskede Noah lidt op med opvaskeboersten herhjemme, saa det! :glad

Det er da bare superfint! Og enig, sjovere end Ikeas, men stadig ikke så kulørt at man får ondt i øjnene af at kigge på det (sorry, men sådan en mor er jeg...)

http://www.milios.dk...-blaa-545p.html

Ha ha, saadan en mor er jeg til dels ogsaa... maaske derfor jeg synes det gul/groenne fra Djeco er paa graensen til at vaere for krads i farverne :unsure

Mumimor, det er super-fint det du har fundet, men det er ikke det vi har ;)

Vi har det her:

M6005_bg.jpg

Det har vi også, og jeg har altid været helt vild med farverne i det, så det står i et hjørne i vores stue, for kan godt lide at kigge på det.

Det er GODT NOK ogsaa fint - det vil jeg have med i finalen!

Hvor er I gode, allesammen , :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvad med OBH legekøkkenet? Kan ikke få skidtet til at virke med billede <_< Er på fra mobilen, men Bilka har det Eks. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ogsaa fint, dog mindre farverigt, hoejt i det og til den dyre side... ;) Men har haft kig paa Janod og ogsaa lidt paa et groent fra Hape

post-2587-0-65694100-1379080050_thumb.jp

Hvad med OBH legekøkkenet? Kan ikke få skidtet til at virke med billede <_< Er på fra mobilen, men Bilka har det Eks. ;)

Uhh, det skulle gerne vaere i trae, soede ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det grønne Hape er godt nok også fint:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mumimor, det er super-fint det du har fundet, men det er ikke det vi har ;) Vi har det her: M6005_bg.jpg

1000 dollars spoergsmaalet er, hvor jeg kan koebe det her koekken? dLige det kan jeg nemlig godt faa M med paa, sammen med det blaa fra Le Toy Vans OG maaske Djecos Daisy's Cooker eller det lidt toesede(maler det lyseroede blaat, taenker jeg og bare vi kalder det Daisy's noget andet, hi hi).Et af Hapekoekkenerne, hvis jeg kan finde det billigere end normalprisen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det grønne Hape er godt nok også fint:-)

I know :)

Jeg sidder lige og leder efter en god pris paa tyske hjemmesider ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OMG, saa fandt jeg lige det her Lelin koekken - det er hermed med i finalen :loveshower

post-2587-0-68352400-1379097500_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noahs legekoekken - final

Oensket er et lille legekoekken i trae. Max B60 H77 D30, for paa den maade vil vi have plads til det flere forskellige steder, hvor der ikke er meget plads, men hvor det vil passe fint. Nemt at flytte, gerne med lidt farver, ikke toeset. Prisen gerne under 70 euro/ca 500 kr

Med i finalen er i uvilkaarlig raekkefoelge:

Djeco Daisy's Cooker

41 x 50 x 29 cm

ca 60 euro

post-2587-0-22832100-1379098734_thumb.jp

Le Van Toy Honeybake i lyseblaa

34 x 34,5 x 49 cm

Ca. 70 euro

(Jeg venter paa svar fra Lirumlarumlej vedr holdbarhed/reklamationer)

post-2587-0-26173500-1379098817_thumb.pn

Milios groent og blaat koekken

Det er bare for hoejt ca. 5 cm, men det kan vi maaske godt gaa paa komprmis med - hvis vi altsaa kan finde det!

Ca. 500 kr/ca. 70 kr

klik

Hape/Educo groent legekoekken

45 x 78 x 45 cm

Over budget, 80+ euro, og der er ikke tilbehoer med i prisen!

post-2587-0-21313600-1379098906_thumb.jp

Lelin Wooden Cosy Cooker

60 x 77,5 x 30 cm

70 kroner over budget - 77 euro, men tilbehoer hoerer med

post-2587-0-94957500-1379098980_thumb.jp

Jeg kan ikke helt finde ud af, om Ze koekken fra Djeco er med eller ej, udelukkende pga den lyseroede farve - ellers er det fint!

42 x 56 x 24,5 cm

Ca 60 euro

post-2587-0-39827500-1379099069_thumb.jp

Le Van Toys er det mindste, ret lille...

Hapes er egentlig for dyrt.

Milios kan jeg ikke finde paa lager nogen steder.

Djeco kan jeg ikke slippe....

Umiddelbart foerer sidst tilkomne Lelinkoekken ...

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemner på Lelin køkkenet :glad det er fint, har drejeknapper, farver der er pang uden at skrige og noget JEG godt kunne have stående!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemner på Lelin køkkenet :glad det er fint, har drejeknapper, farver der er pang uden at skrige og noget JEG godt kunne have stående!

M er ogsaa helt med paa den! :glad

Jeg er stadig lidt hmm over at ovnlaagen ikke aabner nedad paa de det(maaske? for det goer den heller ikke hos Hape) <_< Derfor Djeco, men det er tilgengaeld fedt med lidt opbevaringsplads og knapper, der kan dreje - wuhuuu! Og farverne virker til at vaere laekre nok til at kunne staa i min stue, mit koekken og passer ogsaa paa Noahs vaerelse :loveshower

Maaske man selv kan fikse laagen, saa den kommer til at klappe ned? Eller faa lokalGDS-mand til det ;)

Ellers fandt jeg to links til hjemmelavede legekoekkener, som godt nok har nogle fine -- meeeen, naar mor ikke har tid til sig selv, har hun saa tid til at lave koekken til soennike??Tjek det lige ud :rolleyes

http://farvefryd.blo.../legekkken.html

http://www.tinadalbo...legek%C3%B8kken

Lelin er klart favoritten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER