LMHF

Spørgsmål ang. graviditetssove-/amme-pude

19 indlæg i dette emne

Jeg vil høre, om der er nogen, der har erfaring med at bruge sådan en hel-krops-pude-ting under graviditeten, når man sover?

Hvis ja:

- Er den god?

- Hvorfor er den god/Hvordan hjalp/hjælper den dig under graviditeten?

- Er den også anvendelig som ammepude, når den lille er kommet ud? Eller er den stor og klodset?

- De er ikke billige! - Er det pengene værd?

Jeg har kigget på 4 forskellige og vil selvfølgelig meget gerne vide, om der er én, der er bedre end de andre. Så jeg lægger dem lige op i tilfælde af, at nogen skulle ligge inde med nyttig info.

Valget står mellem:

Multipude til 599 kr.

Graviditetspude til 499 kr.

U-puden Fossflakes til 1599 kr.

Dreamgenii til 649 kr.

Håber der sidder nogle graviditetspude-genier derude :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har den til 499,-

Jeg elsker min pude! Jeg har altid sovet på maven, så det har været en kamp for mig at lære at sove anderledes. At jeg kan ligge og holde om puden og have noget mellem benene samtidig har gjort det nemmere. Man kunne dog løse det ved at rulle en dyne sammen?

Jeg kan ikke forestille mig at bruge puden til ammepude - det er den simpelthen ikke fast nok til. Men jeg kunne til gengæld godt forestille mig at blive ved med at sove med den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååh, hvor kunne jeg godt overveje at købe sådan en.. Men der er bare så kort tid igen! Jeg kan ikke bestemme mig! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mother by nature-puden. Den er DEJLIG, men den er også VARM! Jeg kunne ikke holde den ud om natten, og den røg hurtigt ned på gulvet. Det skal også tilføjes, at jeg var højgravid i juli, så det har måske også en del at sige.

Jeg prøvede at bruge den som ammepude, men det var noget værre hejs. Men i det hele taget har jeg heller aldrig rigtig set fidusen i nogen form for ammepuder. Spild af penge imo ;)

Jeg har dog brugt puden rigtig meget. Mest i sofaen, når vi chillede om aftenen til film, og så har den også været en god rygstøtte, fordi den kan foldes sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger! Det lyder til at være værd at bruge penge på en pude.

Tror helt bestemt, jeg skal have en :) Har dog stadig ikke besluttet mig for hvilken af de 4.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en lang pude i Lidl mulitpude til 99 kr. og den er/var pengende vær har ikke brugt den til amme pude det fungerede bare ikke for mig men så lækker da jeg var gravid og kun kunne sove på siden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en lang pude i Lidl mulitpude til 99 kr. og den er/var pengende vær har ikke brugt den til amme pude det fungerede bare ikke for mig men så lækker da jeg var gravid og kun kunne sove på siden

Det var godt nok en billig version! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte to almindelige sofapuder, en mellem knæene og en under maven, så jeg kunne ligge på siden, men hver gang jeg flyttede bare lidt på mig selv, måtte jeg også flytte puderne. Der tror jeg en stor lang pølsepude er mere fleksibel og følger med. For det var generende for min daværende mand med alt den rumsteren rundt, og det var irriterende, når jeg halvsov, og blevvækket af det.

Det gjorde ondt i bækkenet, his ikke mit øverste knæ blevløftet. Jeg havde en fornemmelse af at mit maveskind blevstrukket en halv omgang om på ryggen, hvis ikke jeg havde en pude der under maven og ned mod hoften. Måske et middel mod strækmærker med en pude der... .??

Jeg vil helt klart investere i en pude til at sove med denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte to almindelige sofapuder, en mellem knæene og en under maven, så jeg kunne ligge på siden, men hver gang jeg flyttede bare lidt på mig selv, måtte jeg også flytte puderne. Der tror jeg en stor lang pølsepude er mere fleksibel og følger med. For det var generende for min daværende mand med alt den rumsteren rundt, og det var irriterende, når jeg halvsov, og blevvækket af det.

Det gjorde ondt i bækkenet, his ikke mit øverste knæ blevløftet. Jeg havde en fornemmelse af at mit maveskind blevstrukket en halv omgang om på ryggen, hvis ikke jeg havde en pude der under maven og ned mod hoften. Måske et middel mod strækmærker med en pude der... .??

Jeg vil helt klart investere i en pude til at sove med denne gang.

Det er nogenlunde af samme årsag, at jeg påtænker at købe sådan en pude.

Jeg har længe sovet med en pude mellem knæene, når jeg ligger på siden eller under det ene knæ, når jeg ligger på ryggen grundet en knæskade. Så jeg er efterhånden ekspert i at justere knæpuden i søvne. Men hvis jeg også skal have en til maven er det pludselig tre puder (inkl. hovedpuden), jeg skal justere, hver gang jeg vender mig og så får hverken min mand eller jeg nok søvn.

Jeg regner med at tage ud og se "Multipuden" den kommende uge, da den forhandles i en yogabutik på Østerbro. Jeg vil meget gerne have en pude, hvor enden kan bøjes ind under knæet, når jeg ligger på ryggen og det tror jeg ikke umiddelbart "graviditetspuden" eksempelvis kan. Men denne version ser ud til at kunne det.

Jeg skriver lige herinde, hvad jeg ender med at gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gigtforeningen har en på deres hjemmeside, den skulle være ret god.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gigtforeningen har en på deres hjemmeside, den skulle være ret god.

Den jeg kan finde koster 2000 kr. Er det den, du tænker på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den jeg kan finde koster 2000 kr. Er det den, du tænker på?

Sikkert, den er noget billigere for medlemmer, så vidt jeg husker. 2000 er nok lige i overkanten i forhold til, hvad de andre koster. Der er jo ikke særlig længe til vores børn kommer! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikkert, den er noget billigere for medlemmer, så vidt jeg husker. 2000 er nok lige i overkanten i forhold til, hvad de andre koster. Der er jo ikke særlig længe til vores børn kommer! :D

Hihi ja det virker lidt tosset. :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi ja det virker lidt tosset. :-P

Ret meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en der minder om den første i form.. Altså en forvokset ammepude :D

Jeg købte min i Tyskland og gav 300 kr for den. Jeg elskede den pude og min mand mente næsten den erstattede ham.

Og da jeg havde fået C brugte jeg den som ammepude, det var dejligt den var så stor at hun kunne ligge på den og jeg kunne have begge hænder fri.

Det er en ide at prøve at søge lidt på efter dem i udlandet, da denne type puder er mere brugt der. Jeg lærte om dem fra min svigerinde i Sverige, der havde en der var S-formet. Inden da vidste jeg ikke de eksisterede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en der minder om den første i form.. Altså en forvokset ammepude :D

Jeg købte min i Tyskland og gav 300 kr for den. Jeg elskede den pude og min mand mente næsten den erstattede ham.

Og da jeg havde fået C brugte jeg den som ammepude, det var dejligt den var så stor at hun kunne ligge på den og jeg kunne have begge hænder fri.

Det er en ide at prøve at søge lidt på efter dem i udlandet, da denne type puder er mere brugt der. Jeg lærte om dem fra min svigerinde i Sverige, der havde en der var S-formet. Inden da vidste jeg ikke de eksisterede.

Wauw et godt råd.

Fandt denne side: http://www.pregnancypillow.co.uk/

Men jeg tror nu ikke jeg vil vente på at få en leveret fra UK. Havde jeg tænkt over det noget før, ville jeg helt sikkert have bestilt en der!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i dag købt Multipuden. Yogaudstyr tilbyder 14 dages tilfredshedsgaranti, hvilket fik mig til at købe den lige på stedet.

Jeg har endnu ikke sovet med den, men jeg er allerede overbevist om at den er min nye bedste ven! Jeg er fuldstændigt forelsket. Jeg ligger bare så fantastisk med den! Slut med hovedpude og knæpude for altid - nu kan jeg nøjes med denne ene pude.

Den kan bøjes på alle leder og kanter og man kan presse de bittesmå perler, som udgør det allergivenlige fyld, rundt så den kan blive tyndere eller tykkere lige der hvor man gerne vil have det.

Den kan helt sikkert også bruges som ammepude, hvis det ellers er noget for mig, at bruge sådan noget, men det finder jeg jo nok ud af. Nu har jeg ihvertfald muligheden.

Ih hvor er jeg glad for det her køb!! Glæder mig så meget til at sove. Tror jeg vil tidligt i seng :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm gjort køber man en sådan...?? Er allerede øm i maven og ligger rigtig træls uden noget mellem knæ og under bryst men en amme pude er for rund eller for meget i facon som et C... Så meget gerne vide hvor man køber en multi pude eller hva hedder den..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER