Maybe

go' natflasken, væk hvornår?

12 indlæg i dette emne

min datter bliver lige om lidt 1 år

og hun spiser fornuftigt til alle måltider, den eneste flaske hun får er omkring kl. 22 lige inden vi går i seng, grunden er at hun aldrig har ville tage en flaske lige inden sengetid, det er simpelthen for tæt på hinanden. Vi spiser ca. 17-1730 og hun går i seng ca. 1845-1915 +-

ved 22 tiden tager hun ca. 260 ml. vælling i søvne og hun er vågen ca. 1-2 gange i løbet af natten for at få sutten eller lægges ned.

de andre flasker har hun selv, stille og roligt valgt fra.

men hvornår vil i mene det er tid til at prøve at lade være med at give go' nat flaske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vågner hun selv op, når hun skal have vælling? Elle putter i bare flasken i munden på hende?

hvis det er det sidste, så ville jeg bare prøve at lade være med at give flasken, og se hvad der sker :)

Luna (11.5 mdr) spiser aftensmad ca. kl. 17.30 og får ikke mad igen, før næste morgen kl 7-7.30 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi putter den i munden på hende :) hun vågner dårligt nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje stoppede med at få aftentår fra bryst kort før hun blev 1 år, der havde hun ikke behov for det længere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min SP anbefalede ved 1 år, da de ikke længere har brug for flasken. Her gik det fint med at komme af med den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi putter den i munden på hende :) hun vågner dårligt nok

så ville jeg nok bare prøve at lade være... Og se om hun ikke bare sover fra den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid ammet, men Anabella sagde selv fra omkring 10 mdr og har ikke fået noget inden nat siden - aftalte med SP, at hun ikke skulle tvinges til flaske, det da ikke var nødvendigt ved den alder.

Så jeg vil sige, når hun ikke engang vågner pga sult omkring kl 22, så lad vær med at give hende en flaske!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så ville jeg nok bare prøve at lade være... Og se om hun ikke bare sover fra den :)

Enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ammede indtil hun var 7,5 mdr. hvor hun selv sagde fra.

ok jeg tror jeg prøver at droppe flasken, når hun er blevet 1 år, og håbe hun sover fra den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille er 14 måneder og får on/off flaske til nat.. Mest for tryghed :) hvis hun ikke beder om den, får hun den ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline er lige stoppet. Nu får hun vand, stadig i flasken hvis hun vågner, men hun er ikke altid tilfreds med det... Mælk får hun ikke mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om natten får C slet ikke noget mere, heller ikke vand (hun efterspørger det ikke).

Lige inden sengetid får hun en flaske med 100ml vælling, men den regner vi med at skære væk i løbet af de næste 14 dage.

Før drak hun nemt 260ml inden sengetid, men vi har i stedet introducerert en lille portion aftengrød, som vi regner med at hun får lov at få de næste par måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER