Hilde

Hjelmbehandling - nogen med erfaring?

12 indlæg i dette emne

Linus har et meget skævt hoved, der nu også er blevet fladt i højre side. Hans kranieknogler overlappede en del efter fødslen, hvilket i kombination med spændinger i nakke og ryg har ført til, at han ligger med hovedet drejet til højre det meste af tiden. Behandlinger ved kiropraktor har hjulpet så meget, at vi nu kan dreje hovedet til venstre, men han ligger i længe, før han drejer det til højre igen. Jeg har bruger "hjertepuden" til ham og har også købt sideleje kile puden, men han formår at lægge hovedet ved siden af hjertepuden om natten, og ligger jeg ham på siden i kilepuden, lægger han sig på ryggen i den efter kort tid... Jeg ved ikke, hvad jeg mere skal gøre. Han kan ikke ligge længe på maven, før han bliver ked af det :(

For kort tid siden så jeg en udsendelse fra England ("Krop umulig"), hvor der var en baby-dreng med skævt hoved. Han fik en hjelm på i nogen måneder, der rettede rigtig meget op på det skæve hoved. Er denne behandlingsform brugt i DK? Og er der nogen herinde, der har erfaring med det???

Jeg vil så gerne gøre noget, så hovedet bliver mindre skævt...og ikke endnu værre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Marius har fået kranio sakral terapi mod skævt baghoved. Det hjalp meget. Hun løsnede pladerne i baghovedet og så skulle de selv arbejde sig på plads igen... Sådan forstod jeg det...

Ved godt det ikke var det du spurgte efter... Men ville lige dele min erfaring alligevel :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige med her for vi har samme problem :( Han var låst i hele venstre side da han blev født og har derfor ligget til samme side. Vi har råbt højt til SP siden han var 5 uger men hun blev ved med at slå det hen. Hun var her så i sidste uge og gav os ret i at det var blevet værre. Vi har fået en henvisning til en ergoterapeut og venter nu på opringningen derfra. Jeg er grædefærdig for er så bange for det ikke retter sig og han vil blive mobbet :'(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kommer SP på tirsdag, og jeg vil også tage snakken med hende, for Linus hoved er virkelig meget skævt :( Højre øre sidder meget længere fremme end vensatre, og panden er også skæv...altså "buler ud" i højre side :( Jeg har læst mig til, at det senere kan give indlæringsvanskeligheder :huh Andre steder på nettet fraråder de hjelmbehandlingen... og den er jo virkelig dyr! Jeg er fuldstændig i vildrede og ved ikke, hvem man lige skal spørge :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad siger din læge til dette? En læge må da kunne vurdere, om dette er noget, der skal reageres på og i givet fald hvem man skal kontakte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ringe og få en tid ved lægen. Jeg ser ikke nogen grund til at vente til i næste uge på sundhedsplejersken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var ved lægen igår med bassen da jeg bare vil have der sker noget nu! Sundhedsplejersken ville godt nok få en ergoterapeut til at ringe men det er en uge siden nu og føler ikke vi bare kan vente.

Han har nøjagtig de samme tegn med panden, ørene og skævhed som din søn

Lægen var chokeret over at sundhedsplejersken ikke har taget det alvorligt og vi er nu blevet henvist til børneafdelingen.

Synes du skal ringe og få en tid ved din læge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså Hilde :(

Synes faktisk også du skal snakke med lægen, hvis det står så slemt til. Må vi prøve at se et billede af ham, som det er nu?

Kender desværre intet til hjelmen. Håber det kan reddes :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ring til lægen, der gerne skulle kunne henvise dig videre. Hjelm behandling er brugt herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faldt lige over en annonce fra "Starband" - hovedkorrigerende ortose. Der står man kan få en henvisning fra speciallæge eller ved direkte henvendelse til deres egen tilknyttede speciallæge Hanne Hove. Se www.bjn.dk

Håber det kan bruges!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej hilde

Vi har haft samme problem med vores Luna. Hun er skæv i sin højre side, i starten så meget at det gik helt frem i ansigtet.

Efter at vi har brugt hjertepuden, været til kiropraktor osv. Blev vi henvist af egen læge til Hvidovre hospital.

Vi har nu været til samtale med dem og de har sendt os videre til fysioterapi der ude. Så det venter vi spændt på.

Som en anden skriver er der jo starband.dk. Vi har haft en snak i Tlf. Med dem og de var rigtig søde.

Du kan jo evt. prøve at ringe til dem og høre om hvordan og hvorledes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER