Caramia

1. del af min vægttabskamp

47 indlæg i dette emne

Hej Allesammen :)

Så blev det tid for mig at oprette en vægttabstråd herinde, for at få skubbet mit vægttab i den rigtige retning. I er velkomne til at skubbe med! :D

Selv om jeg burde smide 30 kg, er mit første mål altså 12 kg. Både for at det ikke skal slå min motivation i stykker med det samme, men også fordi at vi planlægger graviditet indenfor den nærmeste fremtid, så 12 kg lyder ikke totalt urealistisk.

Mit største problem er manglende tid... Jeg bor nemlig i Sverige og arbejder i Danmark.

Under min barsel med Christina valgte mit arbejde at flytte til en anden by, så jeg gik fra at have en transporttid på 1½ time til 3 timer om dagen! Det gør det ikke nemt at nå at hente/bringe Christina, lave mad og få dyrket motion. Det betyder også, at den motion jeg får lavet er i hjemmet. Det bliver typisk til en gåtur med hunden, en time med en træningsdvd, eller en tur på motionscyklen der står i kælderen.

Jeg læste sætningen "Der er ikke noget der smager så godt som SLANK føles" her i slankeforummet og den vil jeg straks tage til mig! Jeg har endda skrevet den ned på en gul post-it og har sat den på min computerskærm, for hele tiden at tvinge mig selv til at tænke over, om det jeg nu har tænkt mig at proppe i munden nu også er det værd. Det er faktisk en rigtig god reminder! :lovebk

Mål

1. delmål: lave mere motion - Opnået 4. februar

2. delmål: under 100 kg - Opnået 5. februar

3. delmål: 95 kg

4. delmål: 90 kg

Status

Startvægt: 102 kg

19/01: 101 kg

24/01: 100,2 kg

01/02: 100 kg

05/02: 98,9 kg

15/02: 97,4 kg

26/02: 98 kg

09/03: 98,2 kg

15/03: 97 kg

02/04: 95,7 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Før (102 kg)

xny9te.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag skal jeg ind og se VM i herrehåndbold (DK-Kroatien) og jeg glææææææææææder mig :hurra

Vi var også inde og se DK-Rumænien i søndags og inden da havde jeg haft helt vildt gode intentioner om at have en hjemmelavet pastasalat med derind for at undgå at spise fastfood. Men det må man ikke... Så nu står den på fastfood i hallen i stedet. :mam

Mine intentioner er at finde "det sundeste alternativ" så jeg ikke ligefrem vælter mig rundt i friturefedt osv. Men som jeg husker det fra i søndags, vil det så sige at jeg får pølser med brød eller en lille hamburger. :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅDAN DANMARK!!! :hurra

Det var da den FEDESTE kamp - og den mest FANTASTISKE stemning i Malmö Arena igår :loveshower

Jeg fik kuldegys flere gange og blev høj af adrenalin :)

Min aftensmad endte med at blive en sandwich fra Subway. Det er jeg faktisk rigtig godt tilfreds med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igår kom jeg ud og gå 1 time med hunden i rask tempo.

Og så fik jeg cyklet 10 minutter på motionscyklen, da der var pause i håndboldkampen på TV :P

Morgenmaden idag har forresten været en del sundere end den plejer at være: 1 skive groft rugbrød med 2 skiver ost på - i forhold til 2 skiver groft franskbrød med 4 skiver ost i alt. :mam

Jeg har forresten været på vægten... -1,8 kg siden jeg besluttede mig for, at nu var det nok! :wee

Nu går jeg bare og venter på, at jeg modtager min Zumba dvd med posten. Den er afsendt, så jeg burde vel modtage den imorgen hvis ikke jeg tager meget fejl :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du bare SEJ!, tænk hvis du kommer under 100 i denne uge det kunne da være et kick der gjorde noget.. HEP HEP HEP :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper også på, at du kommer under de magiske 100 i denne uge! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak - hvor er I søde :loveshower

Jeg vil gøre alt hvad jeg kan, for ikke at skuffe jer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igår var alt i alt en super god dag!! :loveshower

Min morgenmad bestod som sagt af 1 skive rugbrød med 2 skiver ost på og en kop kaffe.

Min frokost var en halv tallerken med salat/grøntsager og lidt kyllingebryst i skiver.

Mine 2 mellemmåltider bestod af 2 clementiner og min aftensmad var 1 mellem portion lasagne, tilføjet en masse gulerødder og løg.

Der ud over havde jeg skrællet lidt ekstra gulerødder til mig selv, som jeg spiste ved siden af. :)

Christina var tidligt træt igår, så da Michael var ude med vores hund - og jeg pludselig var den eneste der var oppe, greb jeg muligheden for at få trænet lidt ekstra og tog lige 12 minutter på kondicyklen og et hurtigt bad, inden Michael og Luna var hjemme igen. :8:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det tirsdag - og dermed også vejedag!

Vægten siger her til morgen: 100 kg :wee

Det betyder at jeg har tabt mig 2 kg på 2,5 uge :toot

og at jeg nu er så tæt på mit første delmål (at blive 2-cifret) jeg kan komme... :bunny :bunny :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så når du jo delmålet i næste uge.. WEEE... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så når du jo delmålet i næste uge.. WEEE... :)

Jep!! Det går jeg stærkt udfra :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske har du allerede nået det? ^_^

Da jeg kom ned omkring de 100 gik jeg på vægten konstant bare for at få lov endelig at se de 2 cifre :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske har du allerede nået det? ^_^

Da jeg kom ned omkring de 100 gik jeg på vægten konstant bare for at få lov endelig at se de 2 cifre :D

Jeg har faktisk ikke turdet gå på vægten endnu, af frygt for at blive skuffet :D

Til gengæld hoppede jeg lige på ZUMBA BØLGEN igår :bunny :bunny :bunny

Jeg havde bestilt en Zumba dvd med posten og igår var første gang jeg skulle prøve "det som alle taler om" - og jeg blev absolut ikke skuffet. Tvært imod havde jeg det hylende morsomt og glemte næsten at jeg var igang med at træne :P

På lørdag skal jeg ud og have anskaffet mig en hulahopring i Stadium :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk ikke turdet gå på vægten endnu, af frygt for at blive skuffet :D

Til gengæld hoppede jeg lige på ZUMBA BØLGEN igår :bunny :bunny :bunny

Jeg havde bestilt en Zumba dvd med posten og igår var første gang jeg skulle prøve "det som alle taler om" - og jeg blev absolut ikke skuffet. Tvært imod havde jeg det hylende morsomt og glemte næsten at jeg var igang med at træne :P

På lørdag skal jeg ud og have anskaffet mig en hulahopring i Stadium :glad

Det er altså også hamrende skægt!! :) Men kan nu stadig grine af mig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Humor og glæde ved at dyrke motionen, er to meget vigtige ting for mit vedkommende når jeg vælger motionsform.

Hvis ikke jeg synes at det er sjovt at dyrke, bliver det bare en sur pligt og så ender jeg med at stoppe igen. :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg lige gjort dagens gode gerning! 1 times Zumba for fuld udblæsning! ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lørdagens morgenvægt: 98,9 kg

Det betyder minus 3,1 kg!! :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weeeeeeeeeeeeeeee... Tillykke med at være 2sifret!!!! :) Du er da bare MEGA SEJ!! :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak;-) Det er godt nok en dejlig fornemmelse at være 2-cifret igen!

Idag var jeg forbi Stadium og købe en hulahop ring. Jeg gav mig i kast med den med det samme... Hold da op det er lang tid siden at jeg har brugt sådan én sidst! Der skal vidst lige bruges et par dage på at lære teknikken... Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lørdagens morgenvægt: 98,9 kg

Det betyder minus 3,1 kg!! :-D

:yay

Ja der kan man snakke om fed fornemmelse ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weekenden har været liiiidt slem, ved min ellers så fine vægt. <_<

Jeg er dog stadig 2-cifret, så humøret er stadig godt - trods alt :loveshower

Morgenvægten idag: 99,3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var gravid med Christina havde jeg et BMI over 30, derfor blev jeg tilbudt at deltage i et projekt for overvægtige gravide hvor man blev fulgt tættere og fik kostvejledning, en ekstra glukoseblastning og en ekstra scanning.

Det var faktisk rigtig rart at blive fulgt så tæt og få at vide at selv om jeg havde et BMI på over 30, så var det en super graviditet uden gener og komplikationer. :gravid

Da Christina blev født havde lægerne desuden fået lov til at tage blod fra navlesnoren og bruge til projektet. Jeg tænkte at hvis det kunne hjælpe, skulle de da være velkommen. :)

Sidst men ikke mindst blev jeg tilbudt at få en glukoseblastning mere, som først skulle laves når Christina var fyldt 1 år. Det tilbud tog jeg imod, så igår var jeg til glukosebelastning på Hvidovre Hospital. Puuuuha... den smag af glukosevandet havde jeg lykkelig glemt!! Og jeg blev da også halvdårlig bare ved at tænke på smagen efterfølgende. :puke

Til gengæld kunne jeg glæde mig over at mit blodsukker var super duper - også her 1 år (og et par måneder) efter fødslen. :yiepie

Hvad der til gengæld er knap så godt er at jeg har forstrukket mit knæ ved at dyrke Zumba - så der er dømt minus træning til mig lige foreløbig <_< hvilket irriterer mig helt vildt, for jeg følte faktisk at jeg var kommet ind i en god rytme med Zumba et par gange om ugen + hulahop 2-3 minutter hver dag. Men Zumbaen må jeg nok hellere holde mig fra indtil weekenden og så til gengæld forsøge mig med hulahop i stedet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke hvor det køre for dig.. stort tillykke med du 2 cifret... :glad

Håber dit knæ hurtig bliver rask :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dumme dumme knæ, det kan det da ikke være bekendt.. :( .. God vind, og så må du jo bare vride hofterne til noget hulahop istedetfor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER