logo

Fodvorter - hvilken behandling?

6 indlæg i dette emne

Min dreng har fået en fodvorte - hvilken behandling kan du anbefale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gå til lægen, så anbefaler de vel noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller gå til en fodbehandler. Det de har skulle være lidt mere effektiv end at fryse som de gør ved lægen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer lidt an på hvor stor den er eller hvor meget den generer. De fleste fodvorter går væk af sig selv, men det kan selvfølgelig smitte. Voksne blir dog sjældent smittet. Hvis den generer lidt og/eller ikke ser ud til at gå væk af sig selv kan man behandle med håndkøbsmedicin, jeg har brugt noget som heder Vartner til mine piger, det er godt nok dyrt i anskaffelse men let at bruge og der er til flere behandlinger. Midlet er i en lille pen, som man drejer for at få en lille dråbe ud af, som skal på vorten og tørre, så danner den en hinde som også stopper smitte, smart ikke. Efter at ha "dryppet" 3-4 dage kan man efter fodbad pille skorpen af sammen med lidt af vorten og evt skrabe lidt med en skalpel (kan også købes i håndkøb), det skal ikke gøre ondt - og så gentager man. Så skulle den gerne være helt væk efter et par uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer lidt an på hvor stor den er eller hvor meget den generer. De fleste fodvorter går væk af sig selv, men det kan selvfølgelig smitte. Voksne blir dog sjældent smittet. Hvis den generer lidt og/eller ikke ser ud til at gå væk af sig selv kan man behandle med håndkøbsmedicin, jeg har brugt noget som heder Vartner til mine piger, det er godt nok dyrt i anskaffelse men let at bruge og der er til flere behandlinger. Midlet er i en lille pen, som man drejer for at få en lille dråbe ud af, som skal på vorten og tørre, så danner den en hinde som også stopper smitte, smart ikke. Efter at ha "dryppet" 3-4 dage kan man efter fodbad pille skorpen af sammen med lidt af vorten og evt skrabe lidt med en skalpel (kan også købes i håndkøb), det skal ikke gøre ondt - og så gentager man. Så skulle den gerne være helt væk efter et par uger.

Tak Saga.

Det var lige sådan noget, jeg tænkte på. Kan den virkelig komme væk på et par uger - så vil jeg gerne give lidt ekstra. Vi er nemlig tit i svømmehallen og for at undgå smitte til andre og badesandaler, kunne det være dejligt at få den hurtigt væk.

Det er kun en lille en på siden af den ene tå, men han kan jo smitte sig selv og det er jo formentlig sket med den lange inkubationstid vorter har, men synes da lige så godt, at vi kan prøve at undgå det ved at få det hurtigt væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller gå til en fodbehandler. Det de har skulle være lidt mere effektiv end at fryse som de gør ved lægen...

Ok, tak for råd, det vidste jeg ikke lige. Det må vi bruge, hvis han får flere eller de bliver genstridige at få væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER